רחובות: עוד כ-3,000 יח"ד יתווספו לתוכנית הוותמ"ל "רחובות מזרח"?

הוועדה שוקלת כמה שינויים בתוכנית, הכוללים בין היתר תוספת 1,500 יח"ד "על חשבון" 200,000 מ"ר שטחי תעסוקה, והוספת זכויות בנייה עודפות שיותנו בביצוע התחדשות עירונית • כיום מציעה התוכנית כ-6,600 יח"ד על שטחים חקלאיים

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית רחובות מזרח של הוותמ"ל (מנדי רוזנפלד אדריכלים ודירה להשכיר)הדמיית תוכנית רחובות מזרח של הוותמ"ל (מנדי רוזנפלד אדריכלים ודירה להשכיר)

הוותמ"ל שוקלת עריכת שינויים בתמל/3003, היא תוכנית "רחובות מזרח", הכוללים בין היתר תוספת של 2,740 יח"ד ל-6,600 יחידות הדיור המתוכננות כיום בשטח – כך שבסופו של דבר תכלול התוכנית, להקמת שכונה על שטחים חקלאיים צמודים לעיר, כמעט 9,400 יח"ד.

מדובר בתוכנית שעברה שינויים רבים כבר בתחילתה. בדברי ההסבר, אשר מעודכנים ככל הנראה נכון לזמן הגשת התוכנית – סביבות סוף אוקטובר 2019 – מצוין כי השכונה החדשה תכלול כ-8,100 יח"ד, אך בפרסום האחרון מיוני 2020, בדבר הכרזת תמל/3003 כמתחם מועדף לדיור, מספר היח"ד כבר ירד ל-6,600. כעת, כך נראה, המספר הזה יגדל משמעותית.

בהודעת השינוי שפורסמה לאחרונה על ידי הוותמ"ל נכתב כי "בהתאם להחלטת ועדת המשנה להתנגדויות מיום 24.3.2021, ולאחר שהוועדה קיימה דיון בדו"ח החוקר ובהמלצותיו", היא החליטה לשקול עריכת שינויים בתוכנית – חמישה במספר: הוספת יחידות דיור ו"החלפתן" תמורת שטחי תעסוקה; זכויות עודפות ליח"ד תוספתיות מותנות בביצוע התחדשות עירונית ; מסקנות סקר השימור והטמעתו; גבול המתחם לאיחוד וחלוקה; טבלאות האיזון וההקצאה.

מתוך אלו, נראה כי שני הסעיפים הראשונים הם המעניינים ביותר. חזרנו אל החלטת ועדת המשנה האמורה מסוף מרץ, ושם נכתב כך: "הוועדה ממליצה לקבל את המלצת החוקר בדבר הצורך בהפחתה בשטחי התעסוקה, ובמקומם הוספת כ-1,500 יח"ד לשם ציפוף השכונה. דירות אלו תהיינה קטנות יותר מהממוצע בתוכנית. מספרים מדויקים ייבחנו על ידי צוות התכנון, ובתיאום עם שמאי הוועדה.

הוועדה ממליצה לקבל את המלצת החוקר בדבר הצורך בהפחתה בשטחי התעסוקה, ובמקומם הוספת כ-1,500 יח"ד לשם ציפוף השכונה. דירות אלו תהיינה קטנות יותר מהממוצע בתוכנית. מספרים מדויקים ייבחנו על ידי צוות התכנון, ובתיאום עם שמאי הוועדה

הוועדה ממליצה לקבל את המלצת החוקר להפחית כ-200,000 מ"ר שטחים עיקריים לתעסוקה. עם זאת, מבקשת הוועדה לקבל את ההתנגדות בדבר כמות שטחי השירות בייעוד תעסוקה, ולשנות את המלצת החוקר: התוכנית מקצה כיום כ-25% מהשטחים העיקריים לטובת שטחי שירות מעל הקרקע, והוועדה מוצאת כי על מנת להבטיח מימוש המתחמים בעתיד, יש לאפשר מרחב תמרון גדול יותר עבור שטחים אלה - ועל כן שטחי השירות יהוו כ-35% מהשטחים העיקריים.

הוועדה ממליצה לקבל את המלצת החוקר להוספת מנגנון 'זכויות עודפות' עבור 'יח"ד תוספתיות' ומבקשת לחדד כי יתווספו זכויות בנייה עודפות מותנות בביצוע התחדשות עירונית , בהיקף שיאפשר הוספת כ-1,240 יח"ד. אלה יינתנו מעבר לנפח הבינוי המוצע בתוכנית, ומעבר ל-1,5000 היח"ד שעליהן המליץ החוקר. מימושן יהיה מותנה בביצוע התחדשות עירונית". חוקר התוכנית הוא אדיב דאוד נקאש.

לעיון במסמך ההחלטות של ועדת המשנה לחצו כאן

תוכנית רחובות מזרח מיועדת לקום על כ-2,230 דונם של שטחים חקלאיים ממזרח לעיר, מזרחית לדרך מנחם בגין ולאורכה, בין כביש 40 בדרום ועד מכון ויצמן בצפון. מדובר בתוכנית ביוזמת חברת " דירה להשכיר ", שכ-1,000 יח"ד מתוכננות במתחם יהיו במסגרת מכרזים שלה, לשכירות ארוכת טווח. התוכנית תציע שני רובעים, וכן עירוב שימושים בין מגורים, מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ודיור מוגן.

נציין עוד בקשר לתוכנית כי בתחילת השבוע עדכנה חברת פרשקובסקי את הרשות לניירות ערך על החלטת הוותמ"ל באשר לתוכנית, לגבי הפקדה לפי סעיף 106ב לחוק התכנון והבנייה. לפרשקובסקי זכויות בהיקף של כ-91 במתחם, עבור בניית כ-420 יח"ד למגורים, 292 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, כ-4,777 מ"ר בייעוד מסחר וכ-15,354 מ"ר בייעוד לתעסוקה.

באותה הודעה עדכנה החברה עוד כי התקשרה בשתי עסקאות קומבינציה בשטח, שיעניקו למוכרים זכויות עבור כ-395 יח"ד, כ-2,900 מ"ר למסחר וכ-7,850 מ"ר לתעסוקה. "שיעור הקומבינציה בשתי העסקאות ייקבע במועד אישור התוכנית המוצעת", כך מעדכנת החברה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתדירה להשכירפרשקובסקירחובות מזרחמנדי רוזנפלד אדריכליםותמ"לתמ"ל 3003
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...