לשפשף את העיניים: מכרז לתוכנית עם קרקע משלימה ייסגר בהצלחה? בצומת פת בירושלים ממתינים בציפייה

מדובר בפרויקט עירוב שימושים בצומת המרכזי, שכלל יחידות הדיור המתוכננות בו נכללות במכרז – מטעם רמ"י ו"דירה להשכיר" • 25% מהדירות ייועדו לשכירות ארוכת טווח בשכר דירה מפוקח לזכאים

שיתוף הכתבה
צומת פת והפרויקט המתוכנן (RDV systems)צומת פת והפרויקט המתוכנן (RDV systems)

האם אנחנו רגע לפני היסטוריה קטנה-גדולה בכל הנוגע למיזמי קרקע משלימה בישראל? מכרז של רשות מקרקעי ישראל ו" דירה להשכיר " באשר לקרקע בצומת פת בירושלים עומד להיסגר בשבוע הבא – ואם ישווק בהצלחה הוא יהיה, ככל הנראה, אחד הראשונים שמקדמים לשלב היישום בפועל יוזמה לקרקע משלימה במקום כלשהו ברחבי ישראל.

המדובר הוא במכרז לרכישת זכויות חכירה להקמת מתחם מגורים הכולל 296 יח"ד לבנייה רוויה למטרת השכרה לטווח ארוך, למשך 20 שנה, וכן שטחי מסחר ותעסוקה, ולניהול והפעלה של פרויקט " דירה להשכיר צומת פת" בירושלים. נציין כי מספר היח"ד מהווה את כלל יחידות הדיור בפרויקט, שעל אישורו דיווחנו כאן בפברואר 2020

המדובר הוא במכרז לרכישת זכויות חכירה להקמת מתחם מגורים הכולל 296 יח"ד לבנייה רוויה למטרת השכרה לטווח ארוך, למשך 20 שנה, וכן שטחי מסחר ותעסוקה, ולניהול והפעלה של פרויקט " דירה להשכיר צומת פת" בירושלים. נציין כי מספר היח"ד מהווה את כלל יחידות הדיור בפרויקט, שעל אישורו דיווחנו כאן בפברואר 2020. המדובר הוא בשטח של 4,201 מ"ר. הוצאות הפיתוח שיצטרך לשלם הזוכה מסתכמות ב-25,500,167 שקל. 

בתנאי המכרז נכתב כי 25% מדירות המגורים בפרויקט תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, ו-75% מהדירות יושכרו בשוק החופשי במחיר שוק. "בתום תקופת ההשכרה כאמור רשאי יהיה הזוכה למכור את יחידות הדיור להשכרה כדירות מגורים", כך בפרטי המכרז. "את השטחים המיועדים למסחר ולתעסוקה יהא הזוכה רשאי למכור כנכס מניב במקשה אחת (ללא מכירה פרטנית של יחידות), בתום ההקמה ולאחר האכלוס". 

בפרסום לפני כשנתיים ציינו כי "יחידות הדיור בתוכנית ישמשו כקרקע משלימה לתוכניות התחדשות עירונית בשכונת הקטמונים", ובדברי ההסבר לתוכנית נכתב עוד כי שטחה "מהווה חוליה ראשונה בשרשרת המניעה את רעיון בינוי-פינוי-בינוי בשכונת קטמון". עוד נכתב שם כי תמהיל הדירות נותן מענה לצורך של שילוב דירות קטנות יחסית בבינוי יחד עם דירות גדולות יותר וכן מאפשר חללים לתעסוקה בקומת המסחר העליונה.

המכרז ייסגר ביום שני הבא, 3.1.2022, בשעה 12:00. נזכיר כי כיום מקודמים שלושה פרויקטים של " דירה להשכיר " בירושלים – פרויקט במורדות ארנונה, שנמצא בהקמה ויכלול 204 דירות; פרויקט "חלומות ארנונה", שנמצא בשלב השיווק ויכלול 333 דירות; ופרויקט מורדות מלחה, שעליו דיווחנו כאן לפני כשבועיים, ויכלול 99 דירות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירה להשכיררשות מקרקעי ישראלדירה להשכיר צומת פתשכירות ארוכת טווחקרקע משלימההתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...