שכונת נווה עופר בתל אביב ממשיכה להתחדש; הופקדה תוכנית לפינוי בינוי בהיקף של 1,470 יח"ד

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד את תוכנית פינוי בעיר חדשה: 1,470 יח"ד מתוכן 250 יח"ד קטנות ו-200 יח"ד לדיור מוגן

שיתוף הכתבה
דניאלה פוסק יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה מחוז תל אביב (דרור סיתה)דניאלה פוסק יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה מחוז תל אביב (דרור סיתה)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת נווה עופר שבתל אביב. התוכנית, שביוזמת הוועדה המקומית תל-אביב יפו, ממוקמת בחלקו המזרחי של שכונת נווה עופר במתחם הרחובות- תל גיבורים, דקל, מאיר גרוסמן וזלמן שז"ר, ומשתרעת על פני כ-66 דונם.

התוכנית כוללת הקמת שלושה מתחמי מגורים ובהם 1,470 יחידות דיור שיוקמו ב-6 מגדלים של 30 קומות שישלבו מסחר בקומת הקרקע על רחוב תל גיבורים, וב-6 מבני מגורים עד 10 קומות על רחוב הדקל. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-250 יוקצו עבור דירות קטנות. במרכז כל מתחם, יוקצה שטח פתוח לרווחת התושבים. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מבני ציבור וכן מבנה דיור מוגן ובו 200 יחידות דיור שיוקם בחלקו הצפוני של הפרויקט. כיום מצויים במתחם 21 מבני שיכון בני 3-4 קומות, הכוללים 420 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית נערכה על ידי משרד ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים.

כמו כן, התוכנית כוללת שדרוג של המרחב הציבורי, במסגרתו יורחבו מדרכות לאורך רחוב תל גיבורים ויוקמו שבילים עבור הולכי רגל ואופניים. בהיבט התחבורתי, התוכנית נמצאת בסמוך ל"קו הירוק" של הרכבת הקלה ובסמוך לקו "מהיר לעיר" שיוקם על רחוב תל גיבורים. 
ההתחדשות העירונית בשכונת שנווה עופר היא חלק מהחזון העירוני של העיר תל אביב לפיתוח שכונות בדרום העיר ובמזרחה על פי תוכנית המתאר החדשה - תא/5000

הדמיית התוכנית (ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים)

בדברי ההסבר לתוכנית נאמר כי "התוכנית המוצעת הינה במסלול של פינוי בינוי , ומאפשרת שיפור באיכות החיים של התושבים, על ידי תכנון מחד של אזורי המגורים והמרחב הציבורי כחלק מחידוש שכונת נווה עופר. הבינוי והפיתוח לאורך רחוב תל גיבורים נועדו לעודד התפתחות של רחוב עירוני, הכולל בנייה רבת קומות עם חזית מסחרית. ברחובות הפנים שכונתיים מוצעת בנייה מרקמית היוצרת חצרות כיס ומעברי הולכי רגל בין המגרשים אשר ישפרו את הקישוריות בשכונה". 

בשנת 2019 פרסמנו כאן על התקדמות תכנונית בפרויקט הראשון לפינוי בינוי בשכונה, שמקדמת החברה להתחדשות עירונית וחברת אחים מרגולין, לפי התכנון ייבנו 317 יח"ד חדשות בשלושה בניינים חדשים במקום 112 יח"ד בשבעה בניינים ישנים.

לעיון בתוכנית המלאה לחצו כאן

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אדר' דניאלה פוסק, ציינה כי "מדובר בתוכנית התחדשות עירונית משמעותית, אשר מייצרת דופן עירונית לרחוב תל גיבורים, תוך חידוש ושדרוג מערך השטחים הפתוחים, וחיבור השכונה כולה אל פארק בית הבילויים שמעל נתיבי איילון".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת נווה עופרהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבפינוי בינוי אדר' דניאלה פוסק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...