זו תל אביב? לא, זו אשדוד: 92 הצעות במכרז "מחיר מופחת" – ששווק תמורת כחצי מיליארד שקל

בחמשת המתחמים זכו חמש חברות שונות – אם כי שתיים מהן לפחות, ליאם נחמיאס חברה לבניין וחי נחמיאס מגורים והשקעות, קשורות זו בזו • כל הזוכות הוסיפו תשלום לתמורה המופחתת, וקבעו את המחיר למ"ר על 12,700 שקל

שיתוף הכתבה
הדמיית "פארק לכיש" באשדוד (ארי כהן אדריכלים)הדמיית "פארק לכיש" באשדוד (ארי כהן אדריכלים)

מכרז מחיר מופחת, חמישה מתחמים, חמישה זוכים שונים, 92 הצעות – וסכום זכייה כולל של כמעט חצי מיליארד שקל: הנתונים הללו לא מגיעים אלינו מתל אביב, אלא מדרום לה, באחת הערים המתפתחות והמבוקשות כיום בישראל: אשדוד.

המדובר הוא במכרז "דיור במחיר מופחת" של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, אשר הזמין הגשת הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית 615 יחידות דיור בחמישה מתחמים בבנייה רוויה, ובבנייה רוויה משולבת מסחר, ב"קריית פארק לכיש" באשדוד. על פי תנאי המכרז, 307 דירות ייועדו לדיור במחיר מופחת, ועוד 308 ייועדו לשוק החופשי.

סכום הזכייה הוא 494,162,227 שקל. הזוכות? מ.ח נחמיאס יזום ובניה זכתה במתחם שבו ייבנו 64 יח"ד; ליאם נחמיאס חברה לבניין זכתה במתחם שבו ייבנו 99 יחידות דיור חדשות; חי נחמיאס מגורים והשקעות זכתה במתחם שבו ייבנו 120 יח"ד; אחים אוזן חברה לבנייה זכתה במתחם עבור הקמת 162 יח"ד; וחברת סלע בינוי זכתה במתחם עבור הקמת 170 יח"ד

סכום הזכייה הוא 494,162,227 שקל בסך הכול – כולל הוצאות הפיתוח, שעמדו לבדן על סכום של 85,577,940 שקל. והזוכות? חמש חברות שונות שזכו כל אחת במתחם אחד: מ.ח נחמיאס יזום ובניה זכתה במתחם שבו ייבנו 64 יח"ד; ליאם נחמיאס חברה לבניין זכתה במתחם שבו ייבנו 99 יחידות דיור חדשות; חי נחמיאס מגורים והשקעות זכתה במתחם שבו ייבנו 120 יח"ד; אחים אוזן חברה לבנייה זכתה במתחם עבור הקמת 162 יח"ד; וחברת סלע בינוי זכתה במתחם עבור הקמת 170 יח"ד. 

לחמשת המתחמים הוגשו בסך הכול 92 הצעות – כמעט 20 הצעות לכל מתחם. כלל החברות הציעו את אותו מחיר עבור מ"ר דירתי: 12,700 שקל, שהיה המחיר המזערי למ"ר שנקבע בתנאי המכרז. נזכיר כי מכרז קודם במסלול דיור מופחת, ששווק בהצלחה בפארק לכיש בסוף חודש יולי האחרון, הסתיים עם זוכה אחת בשלושת המתחמים שהוצעו: חברת עמרם אברהם , שזכתה תמורת סכום כולל של 800 מיליון שקל בזכות להקים, לבדה, 1,082 יחידות דיור.

סימן נוסף לביקוש הרב שלו זכה המכרז הוא העובדה שכל אחת מהזוכות הוסיפה תוספת לתמורה המופחתת על הקרקע. בשולי הדברים נציין כי אומנם כל חברה זכתה במתחם אחד בלבד במכרז, אך לא במקרה ישנו דמיון בשם בין שלוש מהחברות הראשונות שצוינו: לפחות שתיים מהן, ליאם נחמיאס חברה לבניין וחי נחמיאס מגורים והשקעות, קשורות זו בזו באמצעות חברת HIGH-GROUP, המשמשת זרוע נדל"ן של חי נחמיאס.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "מחזון למציאות – אנו ממשיכים במלוא המרץ לקדם את בנייתו של רובע פארק לכיש אשדוד. אני מברך את היזמים שנבחרו לבנות עוד מאות יחידות דיור ברובע, כאשר מחציתן ישווקו לזוגות צעירים. זו עוד בשורה חשובה מאוד לצעירי העיר ותושביה.

מחיר דירת שלושה חדרים בשטח 75 מ"ר תימכר במחיר של כ-1.1 מיליון שקלים, ודירת ארבעה חדרים תימכר בכ-1.5 מיליון שקלים. לצד משרד הבינוי והשיכון נמשיך לקדם את יתר הפרויקטים והתכניות על מנת לתת מענה של מגורים בעיר".

ראש מנהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ': "המנהלת מברכת את היזמים על זכייתם במגרשים לבניית הפרויקטים ברובע החדש. המנהלת ועיריית אשדוד ימשיכו לקדם פתרון הולם לביקוש לדיור במחיר מופחת ולביקוש לדירות בכלל ברחבי העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןסלע בינויליאם נחמיאס חברה לבנייןדיור במחיר מופחתקריית פארק לכיש אשדודחי נחמיאס מגורים והשקעותמ.ח נחמיאס יזום ובניהאחים אוזן חברה לבנייהעיריית אשדודיחיאל לסרימנהלת הסכם הגג באשדודאייל דוידוביץ'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...