הבורסה נופלת? למניות של יזמיות המגורים ממילא אין ביקוש

18 יזמיות נדל"ן למגורים, הבונות ביחד אלפי דירות, הצליחו לרכז בחודש נובמבר מחזור יומי ממוצע של פחות מ-1.5 מיליון שקל במניות הנסחרות בבורסה בת"א

שיתוף הכתבה
מניותמניות

בזמן ששוקי ההון סוערים וכולם מתמקדים בשאלה כמה ירדו או עלו (וכמה עוד ירדו או יעלו) המניות השונות בבורסה של תל אביב, כדאי לתת את הדעת על ההיקף העלוב של המסחר במניות יזמיות הנדל"ן למגורים הנסחרות אצלנו בבורסה של תל אביב. ההיקף הדליל של המסחר במרבית המניות בבורסה המקומית כמובן אינו חדש, אבל על רקע העניין הרב שמרכז פה ענף היזמות למגורים בישראל כבר לא מעט שנים, חשוב להבין שהמסחר במניות הנדל"ן למגורים הוא כמעט פיקציה, נוכח היקפי המסחר הזניחים. מחזורים דלילים כל כך גם עלולים לאפשר לבצע בקלות יחסית מניפולציות על התנודות היומיות ועל שווי השוק של אותן מניות בבורסה.

הבדיקה נערכה על נתוני חודש נובמבר 2018, לפני הטלטלות האחרונות של דצמבר. סך המחזור היומי הממוצע של כל 18 יזמיות הנדל"ן למגורים בבורסה של תל אביב עמד באותו החודש על פחות מ-1.5 מיליון שקל – בהשוואה למחזור יומי ממוצע של 15 מיליון שקל במניית חברת הנדל"ן המניב עזריאלי, לשם דוגמא.

המניה של יזמית נדל"ן למגורים שריכזה את מחזורי המסחר הגבוהים ביותר בבורסה בחודש נובמבר היא גם זו שנסחרת בשווי הגבוה ביותר: חברת י.ח דמרי, עם מחזור יומי ממוצע בסך 237 אלף שקל, מול שווי שוק של מיליארד שקל בנובמבר. אזורים היתה השנייה, עם מחזור יומי ממוצע במניותיה בורסה בסך 203 אלף שקל ושווי שוק של 702 מיליון שקל – שממקם אותה רק רביעית ברשימה במבחן השווי. ישראל קנדה רביעית ברשימה, עם מחזור יומי בסך 143 אלף שקל בלבד (ושווי שוק של 741 מיליון שקל). אפריקה מגורים, אולי על רקע אי הוודאות בנוגע לרכישת השליטה בקבוצת האם על ידי מוטי בן משה, ריכזה בנובמבר מחזור יומי של 82 אלף שקל בלבד במניות החברה בבורסה, 0.2% משווי החברה, העומד על 740 מיליון שקל. 

13 יזמיות נדל"ן למגורים, כולן ממותגות ועוסקות בהקמת מאות דירות ברחבי הארץ, אינן מצליחות לרכז מחזור יומי ממוצע הגבוה ממאה אלף שקל במניותיהן הנסחרות בבורסה של תל אביב. חברת רוטשטיין למשל, שנסחרה בנובמבר לפי שווי שוק של 176 מיליון שקל, ריכזה מחזור מניות יומי ממוצע של 3,500 שקל, פחות מ-75 אלף שקל בכל החודש – פחות מחצי פרומיל משווי החברה.

מי שבלטה דווקא לטובה בהיקפי המחזורים ביחס לשווי החברה בבורסה היתה חנן מור. מניות החברה ריכזו בנובמבר מחזור יומי ממוצע בסך 122 אלף שקל, 2.6 מיליון שקל בחישוב חודשי, 1.2% ביחס לשווי החברה. לשם המחשה: מניות עזריאלי ריכזו בנובמבר מחזור חודשי בסך 313 מיליון שקל, 1.4% משווי החברה בבורסה, העומד על 22.6 מיליארד שקל.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הבורסה בתל אביבי.ח דמריחנן מורעזריאלי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...