פארק פלמחים: אחרי שנשקלה הקמת מתקן התפלה נוסף ותחנת כוח – תוקם חוות שרתים בהספק של 32 מגה-ואט

בעלי הפארק, איי.אי.אס החזקות, התקשרה עם תאגיד זר במזכר הבנות להקמת החווה – ומציינת כי "הצדדים יבחנו במשותף הקמה של חוות שרתים נוספות באתרים נוספים במדינת ישראל" • היקף העלויות לא נמסר

שיתוף הכתבה
פארק תעשיות פלמחים (איי.אי.אס החזקות)פארק תעשיות פלמחים (איי.אי.אס החזקות)

תחום חוות השרתים בישראל ממשיך להציג דריסת רגל משמעותית – וכעת גם פארק תעשיות פלמחים מצטרף ל"חגיגה": חברת איי.אי.אס החזקות, בעלי הפארק, עדכנה היום (ה') כי התקשרה, באמצעות חברת הבת המנהלת את הפארק, עם תאגיד זר במזכר הבנות להקמת חוות שרתים (Data Center) בקיבולת של לא פחות מ-32 מגה-ואט בשטח הפארק. החברה לא מסרה את היקף העלויות הצפוי של החווה החדשה.

"במהלך תקופה של 90 ימים ממועד החתימה על המזכר יפעלו הצדדים לביצוע בדיקת נאותות משותפת שמטרתה בדיקת היתכנות ואיתור מקום אופטימלי להקמת חוות שרתים בשטח פארק תעשיות פלמחים", כך בהודעה לרשות לניירות ערך. "בתום תקופת הביניים, ובכפוף לתוצאות בדיקת ההיתכנות ינהלו הצדדים משא ומתן ויפעלו לגיבוש מתווה משותף, בין השאר, סביב השלמת בדיקת נאותות משותפת, אם יידרש; עקרונות ו/או הסכמות מסחריות מחייבים; תנאים נוספים להשלמת העסקה, אישורים רגולטוריים וכיו"ב. 

הצדדים הסכימו כי התאגיד הזר ירכוש את הזכויות במגרש הייעודי, או לחילופין ישכור את המגרש הייעודי בשכירות ארוכת טווח. נוסף על כך, על בסיס פרוגרמה שיכין התאגיד הזר ובכפוף להסכמות מסחריות שיסוכמו על ידי הצדדים בהמשך, החברה תפתח את המגרש הייעודי וכן תקים את מבנה חוות השרתים ברמת מעטפת.

הצדדים הסכימו כי התאגיד הזר ירכוש את הזכויות במגרש הייעודי, או לחילופין ישכור את המגרש הייעודי בשכירות ארוכת טווח. נוסף על כך, על בסיס פרוגרמה שיכין התאגיד הזר ובכפוף להסכמות מסחריות שיסוכמו על ידי הצדדים בהמשך, החברה תפתח את המגרש הייעודי וכן תקים את מבנה חוות השרתים ברמת מעטפת

הצדדים יבחנו במשותף הקמה של חוות שרתים נוספות באתרים נוספים במדינת ישראל, בהתאם להצעות שיוצעו על ידי החברה. יצוין כי לתאגיד הזר פעילות גלובאלית והחזקה בחוות שרתים ברחבי העולם, בין היתר באמריקה הצפונית, באירופה באסיה, וכן הוא בעל התמחות וניסיון בייזום, בהקמה ובהפעלה של חוות שרתים".

נציין כי בדו"ח השנתי של החברה ל-2020 היא עדכנה על "קידום כמה מהלכים שמטרתם שימוש מיטבי במתחם פלמחים", זאת בעקבות הגדלת זכויות הבנייה החלות על שטחי אזור התעשייה פלמחים במסגרת תוכנית עדכנית. 

החברה ציינה כי היא בוחנת אפשרות להקמת מתקני התפלה נוספים – כיום פועל במקום מתקן התפלה אחד – ואף הקמת תחנת כוח מופעלת בגז טבעי. "היתכנות החלופה תלויה גם בחלופות החברה לשימוש בקרקע ובתוכנית האב למתחם", נכתב שם, "ובפרט בקשר עם הקמת מתקן התפלה נוסף, כן בהשפעות של הקמת תחנת כוח על תוכנית האב ושימושים אלה. למועד זה, קיימת אי-ודאות לעניין היתכנות המיזם".

פארק תעשיות פלמחים נמצא ממזרח לקיבוץ פלמחים, ומשתרע על פני 302 דונם. מדובר באזור תעשייה שהוחזק במשך שנים על ידי הקיבוץ, ובשנת 2006 נמכר לאיי.אי.אס. בפארק חברות בתחום הבנייה, הלוגיסטיקה והאחסון, הייצור, התשתיות ועוד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךחוות שרתיםאיי.אי.אס החזקותפארק תעשיות פלמחיםמתקן התפלהתחנת כוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...