לאחר 34 שנים: הכשרת הישוב מוכרת את זכותה בפאת ים בהרצליה, רווח נקי; כ-100 מיליון שקל

החברה רכשה את הקרקע בשנת 1988 • בפברואר 2020 אושרה התב"ע לקרקע לבניית מלון יוקרתי בן 144 חדרים • הרוכשים שילמו בתמורה 221.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ

שיתוף הכתבה
עופר נמרודי מנכ"ל הכשרת היישוב (ורדי כהנא)עופר נמרודי מנכ"ל הכשרת היישוב (ורדי כהנא)

חברת הכשרת היישוב בהנהלתו של עופר נמרודי, הודיעה היום לבורסה לניירות ערך כי היא מוכרת את זכותה בקרקע שבבעלותה המיועדת לבנייה מלונאית בפאת ים בהרצליה לידי צד שלישי. החברה מכרה את זכותה בקרקע - 67%, תמורת 221.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

הקרקע שנמכרה יושבת על מגרש בשטח ברוטו של כ-11 דונם ברחוב גלי תכלת על שפת הים בהרצליה פיתוח - הרחוב ביקר ביותר בישראל. באוגוסט 2020 ניתן תוקף לתב"ע שאושרה בפברואר 2020 לבנייה מלונאית. הקרקע מיועדת לבניית מלון בן 144 חדרים ב-14 קומות ובשטח של כ-19,200 מ"ר, כולל שטח עיקרי שטחי שירות ושטחי מסחר.  

החברה רכשה את זכותה בקרקע בשנת 1988. עוד לפני רכישת הקרקע, הדיונים על אישור התב"ע נתקלו באין ספור התנגדויות וחלשו על חמישה עשורים. כאמור, התב"ע לבניית המלון אושרה באופן סופי בפברואר 2020 זאת לאחר 52 שנים של דיונים על המגרש, והחלטה על העתקת התוכנית אל מעבר לתחום חוף הים, כלומר, אל מעבר לקו 100 המטרים מקו החוף. כעת לאחר 34 שנים לאחר רכישת הקרקע, חברת הכשרת היישוב מוכרת את הקרקע לפני שלב הביצוע של הפרויקט. 

נכון לדו"ח הכספי שפורסם ביום 30 בספטמבר ערך הזכויות בקרקע של החברה עמד על 23 מיליון שקל. כעת החברה מכרה את הקרקע לצד שלישי תמורת 221.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ. בין החברה לצד השלישי הוסכם על פריסת התשלומים: "במועד חתימת ההסכם, שילם הרוכש למוכרים 40% מתוך התמורה במזומן, והיתרה תשולם תוך 120 יום ממועד החתימה. 

בגין חלקה בהתקשרות לעיל, החברה צפויה לקבל תזרים מזומנים בסך של כ - 141 מיליון שקל, ברוטו, בתוספת מע"מ. להערכת הנהלת החברה, היא צפויה לכלול בדוחות הכספיים של הרבעון הראשון של שנת 2022 רווח נקי בסך שינוע בין כ- 100 מיליון שקלים לבין כ- 107 מיליון שקל". את הכשרת הישוב ייצגו בעסקה עורכי הדין ארז תיק, יעל פלטאו-בילו ואולגה ספיבק ממשרד ליפא מאיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרצליה פיתוחעופר נמרודיהכשרת הישובפאת ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...