כשבעה חודשים לאחר ההפקדה: אושר "מתחם הוורד" בעיר העתיקה בב"ש – עם קומפלקס חדש למכללת סמי שמעון

מדובר במתחם שיכלול 9,500 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, בשני מבנים בני חמש קומות ובעוד שלושה מבנים שישומרו ויהפכו לגלריות • "הקמת הקמפוס תתרום רבות לחידוש העיר העתיקה, ולעיר באר שבע כולה"

שיתוף הכתבה
הדמיית קמפוס סמי שמעון החדש בעיר העתיקה בבאר שבע (עיריית באר שבע)הדמיית קמפוס סמי שמעון החדש בעיר העתיקה בבאר שבע (עיריית באר שבע)

אחרי שהופקדה במאי האחרון, אחת התוכניות המעניינות להתחדשות העיר העתיקה בבאר שבע מאושרת: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה לאחרונה את "מתחם הוורד", תוכנית להקמת קומפלקס חדש עבור המכללה האקדמית להנדסה ואדריכלות ע"ש סמי שמעון, בצפון-מערב העיר העתיקה.

"התוכנית כוללת הקמת קומפלקס ובו מבנה בן חמש קומות עבור המוסד האקדמי", כך בהודעת מנהל התכנון , "לצד מבנה בן חמש קומות לטובת מעונות סטודנטים, עם 240 מיטות, שישלב מסחר בקומת הקרקע, וכן שלושה מבנים לשימור מהתקופה העות'מאנית, שישמשו עבור גלריות. התוכנית תוקם על שטח מחנה הצבאי 'בסיס הוורד'. 

השטח, אשר שימש בעבר את משרד הביטחון כאמור, נמצא בבעלות העירייה וכיום עומד ריק. בצמוד למתחם זה, מכיוון צפון-מזרח, בפינת רחוב גרשון עם סימטת דובנבוים, אושרה על ידי הוועדה המחוזית תוכנית 'בית המחול', הכוללת מבנה לשימור בייעוד מבנים ומוסדות ציבור. לפיכך במרחב זה יפותחו מבני ציבור כלל עירוניים שיכללו גם מבנים לשימור עם שימושים ייחודיים"

התוכנית, ביוזמת הוועדה המקומית באר שבע והמכללה האקדמית, משתרעת על שטח כולל של כ-15 דונם. השטח, אשר שימש בעבר את משרד הביטחון כאמור, נמצא בבעלות העירייה וכיום עומד ריק. בצמוד למתחם זה, מכיוון צפון-מזרח, בפינת רחוב גרשון עם סימטת דובנבוים, אושרה על ידי הוועדה המחוזית תוכנית 'בית המחול', הכוללת מבנה לשימור בייעוד מבנים ומוסדות ציבור. לפיכך במרחב זה יפותחו מבני ציבור כלל עירוניים שיכללו גם מבנים לשימור עם שימושים ייחודיים".

הדמיית קמפוס סמי שמעון החדש בעיר העתיקה. עיריית באר שבעהדמיית קמפוס סמי שמעון החדש בעיר העתיקה. עיריית באר שבע

הוועדה המחוזית ציינה בהחלטתה כי "העיר העתיקה בבאר שבע היא מקרה ייחודי של מרקם ישן-חדש, שנשמר כמעט בשלמותו. עיר עות'מאנית-בריטית מודרנית ועתיקה. הבניינים מהווים אומנם נדבך חשוב בשימור העיר, אך הבסיס הראשוני למרקם העיר הייחודי מונח בגריד העירוני, ברחובות, בשבילים ובבלוקים העירוניים. לפיכך רואה הוועדה ערך רב לשמירה על הגריד העירוני פתוח ונגיש, בהתאם לקבוע בתוכנית המתאר לעיר העתיקה הנמצאת בהכנה".

כפי שפרסמנו כאן במאי, התוכנית תכלול בסך הכול 9,500 מ"ר עבור שטחי ציבור. היא תציע שדרה ראשית, כהמשך לרחוב יאיר הקיים, אשר תשמש מדרחוב פנימי מוצל ותקשר בין רחוב הרצל לרחוב אסף שמחוני ומשם אל מתחם הוורד. בנייני המכללה ישמשו כדופן עירונית משני צידי השדרה הראשית וכיכר הכניסה. התוכנית נערכה על ידי משרד חיים דותן אדריכלים.

הדמיית קמפוס סמי שמעון החדש בעיר העתיקה. עיריית באר שבעהדמיית קמפוס סמי שמעון החדש בעיר העתיקה. עיריית באר שבע

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "מדובר בתוכנית חשובה בעיר העתיקה המוסיפה שימוש עירוני חשוב, ותומכת שימוש זה על ידי עיבוי המתחם במעונות ובמסחר. אין ספק כי הכנסת מוסד אקדמי לעיר העתיקה תעודד את פיתוחה למגורים, למסחר ולתעסוקה".

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': "אני שמח על החלטת מנהל התכנון . הקמת הקמפוס בעיר העתיקה של באר שבע תתרום רבות לחידושה, ולעיר באר שבע כולה. הקמפוס האקדמי יאפשר לצעירים ולצעירות תושבי הדרום ללמוד את מקצועות העיצוב והאדריכלות מבלי שיידרשו להעתיק מגוריהם צפונה, וימשוך קהלים חדשים לעיר. הקמפוס האקדמי חדש יחזק באר שבע כמטרופלין של איכות במדינת ישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית באר שבעהעיר העתיקה בבאר שבעתומר גוטהלףרוביק דנילוביץ'הוועדה המחוזית לתכנון בנייהמכללת סמי שמעוןמשרד חיים דותן אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...