גילה בתנופת התחדשות: הוועדה המחוזית בירושלים אישרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי בהיקף של 800 יח"ד

התוכנית אושרה בוועדה המקומית בירושלים באוקטובר האחרון • בתכנון: 800 יח"ד במקום 183 יח"ד קיימות • עוד בתוכנית: עירוב שימושים – 6,220 מ"ר מסחר, תעסוקה ומבני ציבור

שיתוף הכתבה
הדמית הפרויקט (משרד פייגין אדריכלים)הדמית הפרויקט (משרד פייגין אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת גילה בירושלים של " החברה להתחדשות ירושלים " בראשות אסף חרש. באוקטובר האחרון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את הפרויקט, כאמור, כעת הוועדה המחוזית בירושלים החליטה על הפקדת התוכנית.

המתחם שממקומם על ציר הרחובות הצוף, המור, רוזמרין ולבונה, בסמיכות לשני קווי רכבת קלה מאושרות - 'הקו הירוק' ו'הקו הכחול', מתפרש על שטח כולל של כ-12 דונם, כיום יש במתחם מבנים ישנים של 4-3 קומות הכוללים 182 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט החדש שיכלול 800 יחידות דיור במגדל בן 17 קומות וב-3 מגדלים בני 35 קומות, מתוכן, כ-160 יוקצו עבור דירות קטנות. ההחלטה על הבנייה לגובה, תואמת את מדיניות ראש העיר ירושלים משה ליאון שהצהיר כי העירייה תפעל להקמת מגדלים לאורך צירי התחבורה של הרכבת הקלה.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 2,200 מ"ר עבור מבני ציבור, וכ-4,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה בחזיתות הבניינים. כמו כן, הוועדה החליטה לצמצם את כמות הבנייה המוצעת בתוכנית במטרה לייצר שני דונם לטובת שטחים ציבוריים פתוחים במתחם, שמתוכם תוקם גינה ציבורית לרווחת התושבים. 

התוכנית נערכה על ידי משרד פייגין אדריכלים. עורכי הדין המייצגים את הדיירים הם: עו"ד יוסי קליין ועו"ד מאיר מולד.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי: "התוכנית מצטרפת לתנופת ההתחדשות העירונית בירושלים בכלל ובשכונת גילה בפרט, ומציעה מעבר לתוספת יחידות דיור לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה, גם שדרוג משמעותי של מרחב ציבורי, הנגשת תחנות הרכבת הקלה ושדרוג של רמת השירותים העירוניים.

התוכניות כוללות עירוב שימושים המשלב בין מגורים ובין גני ילדים, מעונות יום, יחד עם שטחי תעסוקה ומסחר שכונתיים בחזיתות הרחוב ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. זאת, בהתאם לחזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןשירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםעו"ד יוסי קלייןפינוי בינוי עו"ד מאיר מולדעו"ד אמיר שקד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...