רמ"י שיווקה 157 יח"ד במורדות עפולה עילית: הוצאות הפיתוח מגלמות 59% מהסכום שישלמו היזמים

היזמים ישלמו מעל 44 מיליון שקל כולל הוצאות הפיתוח. נועם סהר חברה לבנייה זכתה בזכויות לבניית 157 יח"ד ואש שיכון ויזמות זכתה בזכויות לבניית 39 יח"ד

שיתוף הכתבה
ינקי קוינט, יו"ר רמ"י (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)ינקי קוינט, יו"ר רמ"י (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

רשות מקרקעי ישראל פרסמה היום את שמות הזוכים במרכז רגיל לבניית 157 יח"ד בארבעה מתחמים בשכונת מורדות עפולה עילית בעפולה. חברת נועם סהר חברה לבניה זכתה בשלושה מתחמים ותבנה 118 יח"ד. חברת אש שיכון ויזמות זכתה במתחם אחד ותבנה 39 יח"ד. המכרז פורסם לראשונה ביולי 2021, והיה אמור להסתיים בדצמבר האחרון, אך בעקבות דחיית מועד המכרז באוקטובר האחרון, המכרז נסגר רק בימים האחרון.

תמורת הקרקע החברות ישלמו 18,148,119 שקל, ותמורת הוצאות הפיתוח הן ישלמו 25,907,839 שקל. כלומר, מתוך כלל התשלומים שהחברות יעבירו לרשות מקרקעי ישראל, כ-59% מתוכן יעברו בתמורה להוצאות הפיתוח, נתון מפתיע המלמד על כך, שהחברות ישלמו על הוצאות הפיתוח יותר ממה שהן ישלמו על הקרקע עצמה.

בחודש שעבר דיווחנו כאן על מכרז בשווק בדימונה, ובו מרבית התשלום של הקבלנים לרשות מקרקעי ישראל  היה עבור הסכמי הפיתוח -  92% מסך התשלומים. נראה, כי באזורים מסוימים בהם ערך הקרקע נמוך יותר מאוזרי הביקוש, הקבלנים עשויים לשלם על הוצאות הפיתוח יותר מאשר ההוצאות עבור חכירת הקרקע עצמה.

למרות העובדה כי מחירי הקרקע נמוכים יחסית לאוזרי הביקוש, לא מעט קבלנים התמודדו על המכרזים. סך הכול הוגשו 51 הצעות עבור ארבעת המתחמים יחד. עם זאת, יש לציין כי חלק מההצעות הן של אותן חברות שהגישו הצעות גם למכרזים המקבילים, כפי שקרה במקרה של חברת נועם סהר שזכתה שלושה מתוך ארבעת המתחמים במכרז.

בנובמבר האחרון הודיעו גורמים ברמ"י כי בכוונתם לפצל את המתחמים במכרזי המתפרסמים על ידם, ובמסגרת זו גם להגביל את הזכייה למתחם אחד ליזם, כך שיזם אחד לא יוכל לזכות בכמה מתחמים מקבילים באותו מכרז. למרות זאת, חברת נועם סהר זכתה במכרז זה בשלושה מתוך ארבעת המתחמים, אולי בשל העבודה שהמכרז פורסם באוגוסט עוד קודם להחלטת רמ"י בנידון, כך שההגבלה על מספר הזוכים במכרז אחד טרם נכנס לתנאי מכרז זה.

שכונת מורדות עפולה עילית היא שכונה מועדפת לדיור, שבה מתוכננות להיבנות 1,518 יחידות דיור חדשות, בצידה המערבי של עפולה עילית (רובע שנמצא צפון-מזרחית למרכז העיר). התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-592 דונם.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"ימורדות עפולה עיליתנועם סהר חברה לבנייהאש שיכון ויזמות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...