קבוצת אוליצקי תשתיות בהשקעה ראשונה באפיק הנדל"ן המניב: זכתה במכרז רמ"י בראש העין ותשלם כ-157 מיליון שקל

המתחם יושב על תוכנית "ראש העין - מתחם C" • החברה זכתה בשני המתחמים שהוצעו במכרז • מבני המסחר והתעסוקה יהיו בהיקף של 10,577 מ"ר

שיתוף הכתבה
ראש העין החדשה - מבט מהאוויר (שאטרסטוק)ראש העין החדשה - מבט מהאוויר (שאטרסטוק)

חברת אוליצקי פיתוח מגורים מקבוצת אוליצקי תשתיות זכתה במכרז להקמת מסחר ותעסוקה בראש העין בהיקף של 10,577 מ"ר. בתמורה לקרקע היא תשלם 104,984,398 שקל. על הוצאות הפיתוח היא תשלם 52,226,717 שקל. קבוצת אוליצקי היא חברה העוסקת בעיקר בתשתיות, מחלקת המגורים של החברה עוסקת בתחומי ההתחדשות העירונית והדיור המוגן, עם הזכייה של החברה במכרז, החברה תיכנס לראשונה לעסקי הנדל"ן המניב.

רשות מקרקעי ישראל פרסמה את המכרז לראשונה בחודש ספטמבר האחרון. במכרז הוצעו שני מתחמים למסחר ותעסוקה. על שני המתחמים יחד הוגשו 13 הצעות. חברת אוליצקי מגורים זכתה בשני המתחמים שבמכרז. 

מבדיקה במחירי המכרז, נמצא כי החברה הציעה לשלם למעלה מפי 18 ממחיר המינימום שבמכרז. כך לדוגמה, מחיר המינימום למתחם הראשון עמד על 3,284,077 שקל ל- 6,268 מ"ר, כאשר המחיר הסופי שהוצע על ידי החברה עמד על לא פחות מ-59,473,308 מיליון שקל. כך גם במכרז השני, מחיר המינימום עמד על 2,345,766 שקל תמורת 4,309 מ"ר, כאשר המחיר הסופי שהחברה הציעה היא 45,511,085 שקל.

המכרז הנוכחי חריג גם בשל הפערים הקיצוניים בין המחיר הממוצע ששאר המתמודדים הציעו על הקרקע, לבין המחיר שאותה הגישה החברה הזוכה. לדוגמה, במתחם הראשון המחיר הממוצע לקרקע עמד על כ-19 מיליון שקל, כאשר החברה הזוכה הציעה כ-60 מיליון שקל. כך גם במתחם השני, המחיר הממוצע עבור הקרקע עמד על כ-15.5 מיליון שקל, כאשר החברה הזוכה הציעה כ-45.5 מיליון שקל. כאמור, פער חריג בין ההצעה שהוגשה באמצעות החברה הזוכה לבין שאר ההצעות.

המתחם ממוקם בגבעות המזרחיות מדרום לדרך שבזי ומצפון לכביש העורקי. רשות מקרקעי ישראל קידמה את התוכנית המפורטת במתחם "ראש העין - מתחם C", מול הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז בראשות שירה ברנד, וקיבלה את האישור לתוכנית בפברואר 2019. 

בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי הצורך בהגשת התוכנית בא כתוצאה ממחסור לשטחי מסחר ותעסוקה באזור זה: "מתחם C דרום ראש העין, מתוכנן בצד הדרומי של רחוב שבזי בחלקו החדש. לאור צורך ממשי בשטחי תעסוקה בלב השכונות החדשות, תכנית זו משלימה את עקרונות תכנית רנ/250/ב' מתחם C. התוכנית משנה את פריסת המגורים במתחם C באופן המאפשר הקמת אזור עסקים בחלקו הדרומי של המתחם. תוכנית מתחם C דרום מציעה מתחם מסחר ותעסוקה בשילוב מגורים מיוחד, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים נרחבים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניבשירה ברנדרמ"יקבוצת אוליצקי תשתיותראש העין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...