ביום בהיר רואים את "עיר הבה"דים": הופקד השלב הראשון של תוכנית הרכבת לקריית ההדרכה בנגב

מדובר בעיבוי המסילה שבין באר שבע לנאות חובב • מנאות חובב תימשך המסילה אל עיר הבה"דים – ותונח במסגרת תוכנית שאושרה למתן תוקף כבר בנובמבר 2012

שיתוף הכתבה
קריית ההדרכה בנגב (משרד הביטחון)קריית ההדרכה בנגב (משרד הביטחון)

אחד המהלכים הגרנדיוזיים שנעשו במסגרת "מנהלת המעבר דרומה" ופרויקט העברת בסיסי צה"ל לדרום, הוא הקמת "עיר הבה"דים", או בשמה הרשמי – קריית ההדרכה על שם אריאל שרון – אשר הוקמה לא רחוק מירוחם. השאיפה, שהתממשה בצורה חלקית, הייתה להעביר את כל בסיסי ההדרכה לדרום, לפנות נדל"ן לבנייה במרכז הארץ, ולמשוך אוכלוסייה חדשה אל הנגב.

הקמת הבסיס הושלמה, והוא פועל – אז מדוע השאיפה התממשה חלקית? משום שמשיכת האוכלוסייה החדשה אל הנגב, כך נדמה, עדיין לא קורית בצורה מאסיבית, ורבים מהמשרתים בבסיס מעדיפים להמשיך ולגור באזורים אחרים בארץ. כדי להקל עליהם נהגה הרעיון לסלול מסילת רכבת אל הבסיס – וכעת נדמה שזה מתחיל לקרות.

לאחרונה הודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום על הפקדת תוכנית "שדרוג מסילת באר שבע-נאות חובב", היא תוכנית 621-0465302, אשר מהווה למעשה שלב ראשון בתוכנית לחיבור הבסיס לרשת הרכבות הכבדות הארצית – תוכנית שנהגתה כבר ב-2013, יש לציין.

מטרתה היא "קביעת הוראות מפורטות להכפלת מסילת ברזל מבאר שבע לנאות חובב", ובדברי ההסבר נכתב כי "בהמשך להחלטת ממשלת ישראל להקים את קריית ההדרכה הצה"לית בנגב, הוחלט במשרד התחבורה על שדרוג מסילת ברזל, על מנת לאפשר הסעות חיילים, עובדים ומבקרים מכל הארץ לקריית ההדרכה ובחזרה. נוסף על כך כוללת התוכנית יישור עקומות של המסילה הקיימת.

בתוכנית זו מוצע שדרוג המסילה הקיימת מבאר שבע לכיוון דרום, באורך כ-11 ק"מ, עד לנקודת ההתחברות למסילה המאושרת בתוכנית המסילה לקריית ההדרכה. שדרוג המסילה לרכבות נוסעים ולמטענים מחייב את הכפלת המסילה, לצורך שיפור השירות ומתן מענה לנפח התנועה הצפוי ולדרישות הבטיחות, במהירות התכן המקובלת בישראל עבור רכבות נוסעים.

במסגרת שדרוג המסילה, ובהתאם לדרישת עיריית באר שבע ולשכת התכנון, מוצע בתכנית לבצע מסילה המחברת את תחנת באר שבע מרכז לתנועה הממשיכה דרומה, כפי שאושרה בתכנית 22/102/02/5 מסילת באר שבע-רמת חובב (שפורסמה למתן תוקף ברשומות בתאריך 3.07.1980). בשטח העיר באר שבע מוצעת הכפלת המסילה כהרחבת רצועת המסילה הקיימת, בתוך רצועת הרכבת הסטטוטורית, עם הרחבה מצומצמת לכיוון דרום-מזרח במקומות הנדרשים"

במסגרת שדרוג המסילה, ובהתאם לדרישת עיריית באר שבע ולשכת התכנון, מוצע בתכנית לבצע מסילה המחברת את תחנת באר שבע מרכז לתנועה הממשיכה דרומה, כפי שאושרה בתכנית 22/102/02/5 מסילת באר שבע-רמת חובב (שפורסמה למתן תוקף ברשומות בתאריך 3.07.1980). בשטח העיר באר שבע מוצעת הכפלת המסילה כהרחבת רצועת המסילה הקיימת, בתוך רצועת הרכבת הסטטוטורית, עם הרחבה מצומצמת לכיוון דרום-מזרח במקומות הנדרשים. התכנית כוללת הרחבת מערך מסילות, הקמת מבנים הנדסיים, הקמת גשרים חדשים ופירוק גשרים קיימים".

נציין כי התוכנית חולשת על פני כ-2,683 דונם. החלק השני של המסילה, כלומר תוואי המסילה מאזור נאות חובב לקריית ההדרכה עצמה, תוכנן במסגרת תוכנית ד' 266/03/11, שפורסמה למתן תוקף ברשומות עוד בנובמבר 2012.

קריית ההדרכה מרכזת את שבעת בתי הספר תומכי הלחימה - בה"ד 11, בה"ד 13, בה"ד 10, בה"ד 7, בה"ד 6 ובה"ד 20, וכן את בית הספר להדרכה שמאחד את הכשרת כלל מדריכי המקצועות האלו בצה"ל. בפרויקט 250,000 מ"ר בנוי, והוא מתפרס על פני 2,500 דונם. הוא אפשר לפנות מאזורי הביקוש במרכז הארץ כ-3,500 דונם. ההערכה היא שבכל שנה, מאז נפתח הבסיס במלואו, ישנם במקום 90,000 חיילים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית באר שבעמשרד הביטחוןמנהלת המעבר דרומהנאות חובברכבת ישראלהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהעיר הבה"דיםקריית ההדרכה בנגב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...