עוד מספרי שיא בשפלה הדרומית: דלק וקומסקו ישלמו כ-89 מיליון שקל על מגרש לתעשייה; המחיר למ"ר גבוה פי 5 ממחירי 2015

המכרז שבו זכתה החברה, באזוה"ת מבצע שבמועצה האזורית באר טוביה, משקף מחיר של כ-5,010 שקל למ"ר – לעומת כ-1,034 שקל למ"ר במכרז באותו אזור תעשייה ששווק ב-2015

שיתוף הכתבה
אזור התעשייה מבצע/פארק ראם (ViewPoint)אזור התעשייה מבצע/פארק ראם (ViewPoint)

המועצה האזורית יואב סיפקה מספרים מרשימים בשבוע שעבר – וכעת עושה זאת שכנתה, המועצה האזורית באר טוביה: מכרז למגרש תעשייה בודד באזור התעשייה מבצע (נקרא גם פארק ראם) הסמוך למחלף גדרה, מעט צפונית מפארק התעסוקה יואב שהיה במוקד השבוע שעבר, נסגר תמורת 89,879,336 שקל – ובמחירים גבוהים פי כמה ממכרזים קודמים שנסגרו באותו מקום לפני שנים ספורות.

נתחיל בזוכה, שמעניינת גם היא, ומעידה בתורה על הביקוש הגבוה באזור: השותפות בין חברת דלק מוטורס לבין קומסקו משאיות, שנקראת באופן רשמי "דלק מוטורס קומסקו משאיות שותפות מוגבלת". מדובר בשתי חברות המשתפות פעולה בעיקר בתחום המכוניות: קומסקו היא משווקת משאיות פורד בישראל, ודלק מוטורס היא היבואנית שלהן.

הסכום שהציעה השותפות, ושנבחר כזוכה על ידי ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל אתמול (א'),כמעט 90 מיליון שקל כאמור, גבוה פי שניים וחצי ממחיר השומה שנקבע לקרקע, כ-36.5 מיליון שקל. ההצעה גבוהה פי חמישה וחצי כמעט ממחיר המינימום, שנקבע על כ-16.6 מיליון שקל

כעת למכרז עצמו: מדובר, כאמור, בחכירה של מגרש אחד בייעוד תעשייה באזור התעשייה, שעובר בשנים האחרונות תהליך של הרחבה וצמיחה. הסכום שהציעה השותפות, ושנבחר כזוכה על ידי ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל אתמול (א'),כמעט 90 מיליון שקל כאמור, גבוה פי שניים וחצי ממחיר השומה שנקבע לקרקע, כ-36.5 מיליון שקל. ההצעה גבוהה פי חמישה וחצי כמעט ממחיר המינימום, שנקבע על כ-16.6 מיליון שקל.

נציין כי ממוצע ההצעות היה גם הוא גבוה משמעותית הן ממחיר השומה והן ממחיר המינימום – כ-54.7 מיליון שקל. מדובר בממוצע מרשים למדי, בעיקר בהתחשב בעובדה שהוגשו למכרז לא פחות מ-33 הצעות. שטחו של המגרש, אגב, הוא 17,938 מ"ר.

כ-5,010 שקל למ"ר – לעומת כ-1,034 שקל למ"ר ב-2015

הלכנו לאחור, כדי לבדוק את מכרזי רמ"י הקודמים בייעוד תעשייה ששווקו בהצלחה באזור התעשייה מבצע. ממש כמו במכרז במועצה האזורית יואב, גם כאן ה"קפיצות" במחיר מרשימות, שלא לומר אדירות – והופכות משמעותיות עוד יותר ככל שמרחיקים לאחור, כמובן.

ראשית, נציין כי המכרז ששווק בהצלחה אתמול משקף מחיר למ"ר של כ-5,010 שקל. במכרז האחרון ששווק בהצלחה באזור התעשייה – 29 מגרשים בשטח כולל של 256,035 מ"ר, שווקו כלל המגרשים בסכום כולל נאה של 264,833,216 שקל, המשקף מחיר ממוצע של 1,034 שקל למ"ר. כלומר בשמונה השנים האחרונות קפץ המחיר כמעט פי חמישה.

לא נפתיע אתכם אם נאמר שהמחירים בשנים שקדמו לכך נמוכים עוד יותר: ביולי 2008 שווק בהצלחה מגרש בודד באזור התעשייה, וסכום הזכייה שיקף מחיר של 290 שקל למ"ר; באוקטובר 2006 שווקו בהצלחה שני מגרשים, וסכומי הזכייה שיקפו מחיר של 143 שקל בלבד למ"ר – כלומר המחיר במכרז שנסגר אתמול גבוה פי 35 ויותר מהמחיר לפני 16 שנים, או אם תרצו: עלייה של כ-3,403% בתקופה זו.

אזור השפלה הדרומית – בעיקר בסביבת ה"חיבור" לכביש 6 – הופך מבוקש יותר ויותר עבור חברות תעשייה, לוגיסטיקה, אחסנה וכדומה, לאורך השנים הן בשל המחירים הנמוכים בו, יחסית למכרז הארץ, והן בשל הנגישות המהירה יחסית לאזורי הביקוש. המכרז במועצה האזורית באר טוביה רק מחדד זאת

כפי שכבר ציינו כאן, אזור השפלה הדרומית – בעיקר בסביבת ה"חיבור" לכביש 6 – הופך מבוקש יותר ויותר עבור חברות תעשייה, לוגיסטיקה, אחסנה וכדומה, לאורך השנים הן בשל המחירים הנמוכים בו, יחסית למכרז הארץ, והן בשל הנגישות המהירה יחסית לאזורי הביקוש. המכרז במועצה האזורית באר טוביה רק מחדד זאת.

נציין כי אזור התעשייה מבצע, הוא פארק ראם, השתרע עד לפני כמה שנים על פני כ-1,000 דונם. בעקבות תוכנית להרחבתו החלה רשות מקרקעי ישראל בשיווק קרקעות חדשות, במטרה להרחיבו כמעט פי שניים, לשטח של כ-1,842 דונם בסך הכול.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהמועצה האזורית באר טוביהפארק התעסוקה יואבאזור התעשייה מבצעאזור התעשייה פארק ראםדלק מוטורס קומסקו משאיות שותפות מוגבלת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...