"גל" נוסף של תוכניות התחדשות עירונית מופקדות בירושלים – עם פוטנציאל ל-1,720 יח"ד חדשות

התוכנית הגדולה מבין השלוש, בשכונת גוננים, עודכנה – ותכלול 1,080 יח"ד במקום 1,255 במקור • בתוספת ארבע תוכניות התחדשות שהופקדו בנובמבר, שני "גלי" ההפקדות בוועדה המחוזית כוללים כמעט 3,000 יח"ד חדשות

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרויקט בשכונת גילה (מעוז פרייס אדריכלים)הדמיית הפרויקט בשכונת גילה (מעוז פרייס אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים מציגה עוד סדרה של תוכניות התחדשות עירונית מופקדות בעיר הבירה: אחרי שבנובמבר הפקידה ארבע תוכניות התחדשות עירונית, כעת היא מפקידה שלוש נוספות בתחומי העיר, המציעות 1,720 יחידות דיור חדשות. שבע התוכניות שהופקדו בתקופה האחרונה מציעות יחד כמעט 3,000 יחידות דיור חדשות.

על פי ההודעה שיצאה היום (ב') ממנהל התכנון, שלוש התוכניות הן בשכונת גוננים (הקטמונים),עם 1,080 יחידות דיור; בשכונת גילה, הכוללת 400 יח"ד חדשות; ובשכונת קריית יובל, הכוללת 240 יחידות דיור.

התוכנית בשכונת גוננים משתרעת על פני כ-40 דונם, וממוקמת במתחם הרחובות מעגלי יבנה ובן זכאי, מזרחית לפארק המסילה. התוכנית כוללת 1,080 יחידות דיור שיוקמו ב-12 בניינים בני 31-6 קומות; מתוך כלל יחידות הדיור, כ-216 יוקצו עבור דירות קטנות. על התוכנית דיווחנו כאן לפני כחודש וחצי, אך בהודעה העדכנית שיצאה היום מתברר כי חלו בה כמה שינויים.

הוועדה המחוזית החליטה בתוכנית זו על צמצום יחידות הדיור ועל ביטול שני מבנים מתוכננים, על מנת להגדיל את שטח הפארק בלב המתחם", כך בהודעת מנהל התכנון . היא תכלול בסופו של דבר כ-2,500 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, ו-2,200 מ"ר למבני ציבור, עבור גני ילדים, מעונות יום ובית כנסת שיוקמו בחזיתות הבניינים

"הוועדה המחוזית החליטה בתוכנית זו על צמצום יחידות הדיור ועל ביטול שני מבנים מתוכננים, על מנת להגדיל את שטח הפארק בלב המתחם", כך בהודעת מנהל התכנון . היא תכלול בסופו של דבר כ-2,500 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, ו-2,200 מ"ר למבני ציבור, עבור גני ילדים, מעונות יום ובית כנסת שיוקמו בחזיתות הבניינים.

הדמיית פרויקט מעגלי יבנה של אשדר. אדריכל אלי רכסהדמיית פרויקט מעגלי יבנה של אשדר . אדריכל אלי רכס

נוסף על כך, התוכנית כוללת פארק ציבורי רחב היקף בגודל של כ-6.5 דונמים, ומגרש לבית ספר בשטח של שישה דונמים. כיום קיימים במתחם כ-380 יחידות דיור, ב-17 מבנים ישנים בני 4-3 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית, ביוזמת אשדר גוננים של חברת אשדר, נערכה על ידי האדריכל אלי רכס. היא נמצאת בסמיכות לתוואי הקו הסגול המתוכנן של הרכבת הקלה.

התוכנית בשכונת גילה משתרעת על פני כ-11 דונם, והיא ממוקמת במתחם הרחובות האחות יהודית, אחלמה וברקת. התוכנית כוללת הקמת 400 יחידות דיור בשני מגדלים בני 30 קומות, ובבניין בן תשע קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-80 יוקצו עבור דירות קטנות.

הדמיית הפרויקט של י.ח דמרי בשכונת גילה. מעוז פרייס אדריכליםהדמיית הפרויקט של י.ח דמרי בשכונת גילה. מעוז פרייס אדריכלים

לצד יחידות הדיור, כוללת התוכנית בגילה גם 6,000 מ"ר עבור מבני ציבור, וכ-800 מ"ר שטחי מסחר שיוקמו בחזיתות הבניינים. כמו כן, כ-1.5 דונמים יוקצו לטובת שטח ציבורי פתוח. כיום ישנן במתחם כ-80 יחידות דיור בשלושה מבנים ישנים בני 4-3 קומות. התוכנית הינה ביוזמת י.ח דמרי, נמצאת בסמיכות לקו הירוק של הרכבת הקלה, ונערכה על ידי מעוז פרייס אדריכלים .

התוכנית בשכונת קריית יובל משתרעת על פני כ-4.5 דונמים, והיא ממוקמת ברחוב בורוכוב. התוכנית כוללת הקמת 240 יחידות דיור בשני בניינים, אחד בן קומות והשני בן 21 קומות. מתוך כל יחידות הדיור, כ-48 יוקצו עבור דירות קטנות.

הדמיית הפרויקט של רייק בורוכוב ירושלים בקריית יובל. אדריכל יגאל לויהדמיית הפרויקט של רייק בורוכוב ירושלים בקריית יובל. אדריכל יגאל לוי

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית בקריית יובל כוללת כ-500 מ"ר עבור שטחי מסחר, וכ-570 מ"ר עבור מבני ציבור שישמשו לטובת גן ילדים ומעון יום, שיוקמו בחזיתית הבניינים – "זאת לאחר החלטת הוועדה המחוזית על צמצום יחידות הדיור והנמכת גובה הבניינים", כך בהודעת מנהל התכנון .

כיום קיימים במתחם כ-48 יחידות דיור בארבעה מבנים ישנים בני 4-3 קומות. התוכנית ביוזמת חברת רייק בורוכוב ירושלים, ונערכה על ידי אדריכל יגאל לוי. היא נמצאת בסמיכות לקו האדום של הרכבת הקלה.

התוכניות מצטרפות לתנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעות – מלבד תוספת יחידות הדיור לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה - שדרוג משמעותי של המרחב הציבורי ושדרוג של רמת השירותים העירוניים"

מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי: "התוכניות מצטרפות לתנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעות – מלבד תוספת יחידות הדיור לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה - שדרוג משמעותי של המרחב הציבורי ושדרוג של רמת השירותים העירוניים. התוכניות כוללות עירוב שימושים המשלב בין מגורים ובין בתי ספר, גני ילדים, מעונות יום, לצד שטחי מסחר שכונתיים בחזיתות הרחוב, ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת.

כל זאת נעשה בהתאם לחזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבנייה בשטחים פתוחים ככל הניתן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית ירושליםהתחדשות עירוניתי.ח דמרישכונת גילהאדריכל יגאל לויאשדרשירה תלמי-באבאיאדריכל אלי רכסהוועדה המחוזית לתכנון בנייהקריית יובלגונניםרייק בורוכוב ירושליםמעוז פרייס אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...