חוזרת לאחור: המועצה הארצית לתכנון ובנייה הורתה על הפקדה מחדש של תוכנית מתחם המייסדים בנס ציונה

התוכנית שהופקדה להתנגדויות לפני כשנתיים מופקדת מחדש לאחר התנגדויות רבות ושינויים הכוללים הגדלת השטח ושינוי ייעודו. כך לפי דיווח מהיום (ד') של חברת חנן מור לבורסה לניירות ערך

שיתוף הכתבה
יו"ר קבוצת More, חנן מור (אייל טואג)יו"ר קבוצת More, חנן מור (אייל טואג)

חברת חנן מור דיווחה הבוקר לבורסה לניירות ערך כי המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה לקבל את המלצת ועדת המשנה ולהגדיל את שטחי הפיתוח לבניה במתחם המייסדים בנס ציונה. (בכפוף לדיון בהפקדת התוכנית.) השינוי בשטח הוא בהוספת 100 דונם לתוכנית המקורית קרי, 450 דונם במקום 350 דונם. כמו כן, ייעודו של המתחם ישונה מאזור נופש מטרופוליני לפיתוח עירוני.

"עוד קבעה המועצה הארצית כי לאור השינוי המהותי בתוכנית היא מורה על הליך הפקדה מחודש לתוכנית המתאר המחוזית בנוגע לתוספת השטחים שייעודם שונה וכי היא מסמיכה את הולנת"ע לדון בהפקדת תוכנית זו (יצוין, כי הקרקע שנרכשה הייתה מיועדת לפיתוח עירוני בתוכנית המתאר המחוזית שהופקדה, ולכן לא ניתן להגיש בגינה התנגדות)."

מתחם המייסדים בנס ציונה הוא רק חלק מתוכנית יותר גדולה אנ"מ גבעות הכורכר בתחום הרשויות נס ציונה, רחובות והמועצה האזורית גן רווה ושטח של 5,200 דונם (בהוראות התוכנית המקוריות). התוכנית זכתה ל-37 התנגדויות מגורמים רבים מה שהביא להחלטות על שינויים רבים על ידי ולנת"ע בחודש דצמבר שכאמור התקבלו בחלקם על ידי המועצה הארצית.

בהודעתה, קבוצת חנן מור פרסמה: "להערכת החברה, לאחר סיום הליכי ההפשרה והתכנון הפרטני ניתן יהיה לבנות בשטח התוכנית כ-4,500 יחידות דיור (בהתחשב בהפרשה של שטחי ציבור) וכ- 150 אלפי מ"ר שטחי תעסוקה."

לחברה יש זכות סירוב ראשונה לביצוע עסקאות ב-75% משטח (337 דונם לאחר ההגדלה של המועצה הארצית) מתוקף הסכם שנחתם בשנת 2017. ("זכות הסירוב הומחתה והועברה לחברה בהתאם להסכם שנחתם בין בעלת השליטה בחברה לבין החברה באופן שהחל ממועד ההמחאה החברה בלבד היא זו שתהא זכאית לממש את זכות הסירוב.")

בדיווחים קודמים בחברה טענו: " כי רכישה זו מאותת על הפשרה קרובה של מתחם המייסדים, שעתיד לכלול בסופו של תהליך 3,000 יח"ד ו-100,000 מ"ר שטחי מסחר תעסוקה. התוכנית למתחם מופקדת לפני מתן תוקף במועצה הארצית לתכנון ובנייה." כאמור, המועצה הארצית החליטה להגדיל את שטח הפיתוח במתחם המייסדים בנס ציונה (בכפוף לדיון בהפקדות התוכנית).

עוד דווח בעבר: "מתחם המייסדים כולו מיועד להפשרה, וזכות הסירוב הראשונה שעומדת לחברה נוגעת לקרקעות בהיקף של כ-240 דונם" (שכיום הינם 337 דונם),נכתב בהודעת החברה. "הקרקע שנרכשה כעת מאפשרת לחברה לפתח אותה באופן מהיר, כיוון שהיא נמצאת בבעלות ישירה של הקבוצה". את העסקה ליוו עורכי הדין רונן מאור ורוני זרחיה ממשרד עורכי הדין מ. פירון ושות'.

בדברי המועצה הארצית נכתב: "המועצה מנחה כי שני ההליכים יבוצעו במקביל באופן שיאפשר הן שקיפות לכלל הציבור ביחס לכלל השינויים התכנוניים המוצעים והן אפשרות לחוקר לבחון את כלל ההתנגדויות שיוגשו במסגרתן כמכלול אחד. החוקר יגיש דו"ח מעודכן לולנת"ע שתעביר את המלצותיה למועצה הארצית."

לצפייה במסמך ההחלטות המלא של הוועדה הארצית: מסמך החלטות.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חנן מורנס ציונהפיתוח עירוני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...