מזכ"ל האיחוד החקלאי: "העדפה של יישובים ערביים לא צריכה לבוא על חשבון יישובים יהודיים"

על רקע החלטת מועצת מקרקעי ישראל בשבוע שעבר לתת עדיפות לבני המקום ביישובים ערביים, תוקף דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי בצורה חריפה את מדיניות הממשלה המקשה לטענתו על צמיחת יישובים יהודיים

שיתוף הכתבה
מזכ"ל האיגוד החקלאי, עו"ד דודו קוכמןמזכ"ל האיגוד החקלאי, עו"ד דודו קוכמן

ההחלטות האחרונות של מועצת מקרקעי ישראל המעניקות הקלות ליישובים הערביים בהקצאות קרקע במכרזים ביישובי מיעוטים מעוררות סערה בקרב הנהלת האיחוד החקלאי, שהגיעה עד למערכת הפוליטית.


בשבוע שעבר תקף ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) את שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, ואת רמ"י בציוץ בטוויטר ואמר שזו מדיניות של "מדינה בהתאבדות". הבוקר (ד') מצטרף מר דודו קוכמן, מזכ"ל האיגוד החקלאי לתחושות הקשות ומעביר ביקורת נוקבת על מדיניות אשר מובילה לדידו למציאות קשה בשטח ליישובים היהודיים.

 

 


"שרת הפנים, איילת שקד בהבינה את המצב יזמה את הצעת החוק לתיקון 8 לפקודת האגודות השיתופיות. לפי הצעת החוק, המספר המקסימלי של בתים ביישובים עם ועדות קבלה יגדל מ-400 ל-600. אלא שהפלא ופלא- דווקא מפלגות השמאל הציוני בממשלה תוקעות את החוק", טוען קוכמן.


על פי המצב הנוכחי, ישנה הגבלה על יישובים המונים מעל 400 איש לערוך ועדות קבלה. דבר זה, לטענת היישובים, מעכב את צמיחתם וגדילתם. לאור ההתרחבות הצפויה ביישובים הערביים בצל החלטת רמ"י, תסכולם גובר שבעתיים. "אין חולק שהישובים הערבים בישראל זקוקים לחיזוק ולהסדרת התכנון והבניה אלא שבעשור האחרון נדמה שהמדינה החליטה להפוך את המגמה. מצד אחד לחזק את הישובים הערבים ומצד שני להערים קשיים על הרחבת ההתיישבות הכפרית ולמעשה כמעט להביא להקפאתה", מסכם מזכ"ל האיחוד החקלאי את המצב.


אל התיקון בסעיף 8 לפקודת האגודות השיתופיות, שיאפשר ליישובים נוספים לערוך ועדות קבלה ולהתרחב, מתנגדות סיעות מרצ והעבודה. 


נזכיר כי בסיום אותה ישיבה בה התקבלה אותה החלטה לצד שורת החלטות נוספות, שיבח השר אלקין את הצעדים שאושרו:  "ההחלטות שהתקבלו היום במועצת רמ"י מראות שאנו ממשיכים לפעול לטובת כלל הציבור בהתאם לצרכים שעולים. אני גאה להביא אוכלוסייה חזקה סוציואקונומית לפריפריה ולאפשר לתושבי מקום אפשרות להישאר עם בני משפחותיהם במקום בו גדלו".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדזאב אלקיןדודו קוכמןרמ"יעמיחי שיקלי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...