הוועדה המקומית תל אביב, צפויה לדון היום בהפקדת תוכנית גורד השחקים של הכשרת היישוב בעיר

בתוכנית: מגדל בן 60 קומות בגובה 246 מטר בעירוב שימושים, ובניין בן 14 קומות לשטחי ציבור • המבנה הקיים ייהרס לטובת הפרויקט השאפתני

שיתוף הכתבה
עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת היישוב (ורדי כהנא)עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת היישוב (ורדי כהנא)

הוועדה המקומית תל אביב תדון היום בהפקדה של תוכנית בית קלקא שביוזמת חברת הכשרת היישוב . הוועדה המקומית צפויה להמליץ על התוכנית, לקראת קידומה בוועדה המחוזית תל אביב. שטחי התוכנית שייכים ברובם לחברת הכשרת היישוב – 63.82%, והיתר לבעלי זכויות נוספים. הכשרת היישוב היא מגישת התוכנית יחד עם חלק מבעלי הזכויות הנוספים, מגישי התוכנית מחזיקים יחד ב-86.82% מהבעלות על הנכסים בתוכנית.

התוכנית ממוקמת בשכונת מונטיפיורי מצפון-רחוב איסרליש, ממזרח רחוב הנצי"ב , מדרום רחוב יוסף קארו וממערב רחוב מנחם בגין, בלב אזור מוטה תחבורה ציבורית עם רצף של תחנות אוטובוס לאורך רחוב בגין, בקרבת תחנת השלום של רכבת ישראל ותחנת יהודית של הקו האדום של הרכבת הקלה הנמצאת בבניה ובסמוך לתוואי קו המטרו M2.

בית קלקא הקיים הוא מבנה משרדים מאורך בגובה 9 קומות מעל קומת קרקע מסחרית וחניון תת קרקעי. הבניין הנוכחי ייהרס ובמקומו צפויים להיבנות עוד שני מבנים – מגדל אחד בן 60 קומות ובניין נוסף בן 14 קומות לטובת שטחי ציבור, כפי שמפורט במסמך של אגף תכנון עיר במנהל ההנדסה בעירייה:

"התוכנית מציעה מגדל של 60 קומות בעירוב שימושים לתעסוקה, מסחר, שטחים ציבוריים בנויים ומגורים בהיקף של עד 25% מהשטחים הסחירים העל קרקעיים שימוקמו בקומות הגבוהות של המגדל. התוכנית כוללת שטחים ציבוריים בנויים בשטחי המגדל ושטח ציבורי פתוח בשטח של כ-400 מ"ר". נציין, כי המגדל יתנשא לגובה של 246 מטר. 

"לצד המגדל, מתוכנן מבנה עצמאי בגובה 14 קומות מעל קומה מסחרית המיועד לשימושים ציבוריים מעל חניון פרטי. המבנה ממוקם במגרש ששטחו כ-800 מ"ר עליו מוצע להקים מבנה בשטח 6,500 מ"ר על קרקעי הכולל שימושי מסחר בקומת הקרקע לכיוון רחוב בגין, שימושים ציבוריים מגוונים ב-3 הקומות מעל קומת הקרקע ודב"י ציבורי ביתר הקומות", נכתב במסמך של אגף התכנון.

בדברי הסיכום נכתב כי : "הפרויקט תואם את מגמות התכנון של מנהל ההנדסה ומשתלב באופן מיטבי בסביבתו הסמוכה בתכנון המוקדם בהיקפיו. קידום הפרויקט מאפשר לממש את הרחבת זכויות הדרך בדרך בגין לטובת מדרכות רחבות ושביל אופניים דו סטרי ומאפשרים מיקום תחנות אוטובוס מסודרות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביבהכשרת הישובבית קלקא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...