בהתאם לחוק ההסדרים, עיריית אשדוד החליטה על חלוקת העיר לשלושה אזורי השבחה

לפיכך, היטל ההשבחה ישתנה בהתאם לאזורים לפי קביעת שמאי העירייה ולא יעמוד על שיעור קבוע של 25% אחוז. תגובת העירייה: "אין עדיין מפת חלוקה. העניין בעבודה של השמאי"

שיתוף הכתבה

ראש העיר יחיאל לסרי הודיע על כך שהעיר תחולק לאזורים בהם יקבעו שיעורי היטלי השבחה שונים בפרויקטים של תוכניות פינוי בינוי בעיר. המהלך נעשה בעקבות חוק ההסדרים החדש, בחלק העוסק בשינוי מדיניות היטלי ההשבחה בפרויקטים של פינוי בינוי. ההחלטה של העירייה באה במטרה למנוע מצב של 25% אחוזי שיעורי היטל השבחה כברירת מחדל לפי חוק ההסדרים החדש.

חוק ההסדרים עבר בחודש נובמבר האחרון יחד עם תקציב המדינה והוא משנה מקצה לקצה את שיעור היטל ההשבחה בפרויקטים של פינוי בינוי נקבע עד 25 אחוז כברירת מחדל. יחד עם זאת לאחר השינוי בחוק, הרשויות החפצות בכך, יכולות לחלק את שטחן לשלושה אזורים עם היטל השבחה שונה – 50 אחוז, 25 אחוז (ברירת מחדל) או ללא היטל בכלל.

לפי החוק, העיריות שירצו לנצל חוק זה ולחלק את שטחיהן יוכלו לעשות זאת עד 1 במאי 2022. על רקע זה הודיעה עיריית אשדוד שהיא תממש את האופציה הזו שעומדת לה בחוק חדש ולחחלק את העיר לאזורי חלוקה ולא לעמוד על שיעור ההשבחה של 25% אחוז ברירת המחדל.   מרכז הנדל"ן פנה לעיריית אשדוד בשאלה האם כבר נתקבעו אזורי החלוקה ונענה כי: "אין עדיין מפת חלוקה. העניין בעבודה של השמאי".

בלשון ההודעה של העירייה נאמר: "הרשות המקומית תקבע במסגרת ההחלטה כאמור, לגבי כל אחד מהאזורים, אם יחול היטל בתוכנית פינוי ובינוי בשיעור מחצית ההשבחה או רבע ההשבחה, או תקבע שלא תחול באזור חובת תשלום היטל בתוכנית פינוי ובינוי, וזאת בהתחשב, בין השאר, בשיקולים הנוגעים לערכי הקרקע, לצפיפות יחידות הדיור הקיימת והצפויה ולצורכי הפיתוח בכל אחד מהאזורים, וכן בשיקולים נוספים, אם יהיו, שיפורטו בהחלטה; שיעורי ההיטל שייקבעו לאזורים השונים יחולו לגבי כל תוכנית פינוי ובינוי שתוגש למוסד התכנון מיום קבלת ההחלטה כאמו (להלן - יום הקביעה),עד יום כ"ד בניסן (התשפ"ז)1 במאי 2027".

נוסף על כך, העירייה ציינה בהודעתה שההיטלים האזוריים יחולו רטרואקטיבית – גם על תוכניות שהוגשו לפני 'יום הקביעה' שהינו ה 1 במאי: "שיעורים אלה יחולו גם על תוכנית פינוי ובינוי שאושרה לפני יום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022) או אשר הוגשה לפני יום הקביעה, אלא אם כן הרשות המקומית תקבע בהחלטה שלעיל, כי במקרקעין למגורים בתחום תוכנית פינוי ובינוי שאושרה לפני יום י"ד בכסלו התשפ"ב (18 בנובמבר 2021),תחול חובת תשלום היטל בתוכנית פינוי ובינוי ששיעורו, מחצית או רבע ההשבחה, ובלבד ששיעור ההיטל שייקבע כאמור לא יפחת משיעור ההיטל שנקבע לאזור שבתחומו חלה התוכנית; האמור בפסקה זו יחול רק אם לא ניתן צו לפי סעיף 19(ב)(2 )לתוספת לגבי המתחם שחלה בו תוכנית הפינוי והבינוי וטרם מומשו הזכויות במקרקעין שעליהן חלה תוכנית הפינוי והבינוי או שלא שולם היטל ההשבחה בשל תוכנית זו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היטל השבחהחוק ההסדריםאשדודפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...