אזורים ליבינג תבנה 244 יח"ד בפרויקט דירה להשכיר בלוד; תשלם על הקרקע 175 מיליון שקל

היעד: 244 יח"ד להשכרה ארוכת טווח למשך תקופה שלא תפחת מ-15 שנה ברציפות • המודל: 50% מהדירות תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים. יתרת הדירות תושכרנה לשוכרים בשוק החופשי

שיתוף הכתבה
ערן ענבים מנכ"ל חברת אזורים ליבינג (ליאור גונדרמן) הדמיית שכונת הרובע הבינלאומי בלוד (ש. קרני אדריכלים)ערן ענבים מנכ"ל חברת אזורים ליבינג (ליאור גונדרמן) הדמיית שכונת הרובע הבינלאומי בלוד (ש. קרני אדריכלים)

קרן הריט של אזורים ליבינג זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל ודירה להשכיר לבניית 244 יח"ד ברובע הבינלאומי בלוד למטרת השכרה אורכת טווח. החברה תשלם 175 מיליון שקל בתוספת מע"מ עבור הקרקע וכ־40 מיליון שקל עבור הוצאות פיתוח. במכרז התמודדו שלוש חברות בלבד, שתי ההצעות הנוספות עמדו על כ־130 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

החברה התחייבה לייעד את שטחי המגורים לפי תנאי המכרז: "מטרת ההתקשרות הינה לשם תכנון והקמה של מתחם מגורים, אשר יכלול 244 דירות לפחות, אשר תיועדנה להשכרה ארוכת טווח למגורים למשך תקופה שלא תפחת מ-15 שנה ברציפות כאשר 50% מהדירות תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים.

יתרת הדירות תושכרנה לשוכרים בשוק החופשי. בתום תקופת ההשכרה יהא רשאי הזוכה במכרז למכור את זכויותיו בדירות או במתחם, כולן או חלקן". 
באשר לסכומים שיוכל לגבות היזם מהשוכרים: עבור דירת שני חדרים, המחיר יעמוד על 2,200 שקלים כל חודש. עבור דירת שלושה חדרים, המחיר יעמוד על 2,700 שקלים כל חודש. ועבור ארבעה חדרים, המחיר יעמוד על 3,500 שקלים כל חודש.

נוסף על יח"ד, יקצה הזוכה מבנים ומוסדות ציבור – 2 כיתות גן לטובת עיריית לוד כמפורט בתוכנית. ליזם הנבחר יהיו 39 חודשים מהמועד בו נמסר המגרש ליזם בפועל במטרה להשלים את בניית המתחם. על היזם הזוכה יהיה להגיש תוכנית מפורטת לא יאוחר מ-13 חודשים לאחר הכרזתו כזוכה על ידי ועדת המכרזים ו-19 חודשים להוצאת היתרי בנייה.  

המכרז הוא חלק מתמל/1087, "לוד - הרובע המערבי", שיוקם על אדמות המושב ניר צבי הצמוד לעיר, ובמרכזו תחנת הרכבת גני אביב. השכונה החדשה תכלול תמהיל מגורים מגוון הכולל כ-11,500 יחידות דיור חדשות, וכן מבני ציבור לאוכלוסיית האזור, לצד מבנים העונים על צרכים משלימים של העיר, כיכרות עירוניות ובהן שטחי מסחר תעסוקה ומגורים, קאנטרי קלאב, חורשת אקליפטוסים והרחבת תחנת הרכבת הקיימת.

נציין, כי במכרז באותו ייעוד של דירה להשכיר  זכתה חברת אשטרום בחודש דצמבר האחרון. אשטרום תקים במסגרת הפרויקט 300 יח"ד להשכרה ארוכת טווח לתקופה של 15 שנה, מתוכן 50% מהדירות במחיר מופחת לזכאים (בהגרלה). מתחם הפרויקט הינו כ- 10,200 מ"ר ובנוסף הפרויקט כולל שטחי מסחר בהיקף של כ- 3,650 מ"ר. החברה שילמה על הקרקע כ-263 מיליון שקל.

בתוך כך, חברת דירה להשכיר סיכמה את שנת 2021 עם שיווק של למעלה מ-6,500 יח"ד במודל של שכירות ארוכת טווח. החברה מתעתדת לשווק ב- 2022 בשיתוף רמ"י ומשב"ש כ-10,000 יח"ד להשכרה ארוכת טווח.

בדירה להשכיר מציינים כי במהלך החודשים האחרונים ובימים אלה ממש מתאכלסות למעלה מ-1,000 יח"ד במספר פרויקטים למגורים בשכירות ארוכת טווח וביניהם: פרויקט "רנטן נווה שאנן" בחיפה (109 יח"ד),פרויקט הגדנ"ע בתל אביב (370 יח"ד),פרויקט בשכונת הרקפות בראשל"צ (216 יח"ד) ופרויקט "בית בפארק" באור יהודה (364 יח"ד).

קרן הריט אזורים Living, מקבוצת אזורים, המתמחה בדיור להשכרה ארוכת טווח, מסכמת את שנת 2021 עם גידול משמעותי בפעילות: גידול הפורטפוליו בהיקף של כ- 550 יחידות דיור, עלייה של 580 יחידות דיור מניבות ועלייה חדה של כ-264% ברווח הנקי הסתכם בשנת 2021 בכ-251 מיליון שקל לעומת כ-69 מיליון שקל אשתקד.

ערן ענבים, מנכ"ל Living אמר על רקע הסיכום השנתי: "אנו מסכמים שנה משמעותית עם צמיחה אדירה בפעילות הקרן והרחבה של הפורטפוליו לכ-2,100 דירות, כאשר בסופה של שנה זו הקרן מחזיקה בכ-700 דירות מניבות. כבר בשנה השנייה לפעילותה, אזורים Living ממחישה שההתמחות בתחום הדיור להשכרה לטווח ארוך, לרבות התמקצעות בתפעול וניהול המתחמים, מהווים קריטריונים קריטיים להצלחת המודל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלדירה להשכיררון אבידןהרובע הבינלאומי בלודאזורים ליבינג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...