ביהמ"ש: "חלוקת הזכויות בכל שלושת המתחמים בשדה דב תביא לכך שסוף סוף יירשמו הזכויות על שם בעליהן"

בית המשפט תומך בבקשת מנהלי הגוש הגדול לחלק את הזכויות לפני אישור כלל התוכניות ואיפשר למנהלי הגוש הגדול לפנות לבעלי הזכויות כדי  לקבל את עמדתם בנושא לפני שיקבל החלטה סופית. אחריה יקבע גם כיצד תבוצע החלוקה

שיתוף הכתבה
הדמיית רובע אשכול בשדה דב (משרד תכנון נוף)הדמיית רובע אשכול בשדה דב (משרד תכנון נוף)

בית משפט השלום בהרצליה הסכים הבוקר לבקשה שהגישו מנהלי הגוש הגדול, להתחיל בחלוקת זכויות המקרקעין טרם אישור התוכניות של  שני  מתחמים מתוך שלושה שמרכיבים את מתחם שדה דב בת"א שנמצאים בבעלות של מעל ל-1,700 בעלי זכויות פרטיים. לאחרונה הוותמ"ל אישרה את מתחם אשכול באזור.  בשלושת המתחמים פוטנציאל לבניית 16 אלף דירות בשטח של 504 דונם במקום שדה דב שפונה. 

בית המשפט תמך בהמשך חלוקת הזכויות בקרקעות הפרטיות "בגוש הגדול" בצפון תל אביב כבר כעת, ואיפשר למנהלי הגוש הגדול לפנות לבעלי הזכויות כדי לקבל את עמדתם בנושא לפני שיקבל החלטה סופית, שאחריה יקבע גם את כיצד תבוצע החלוקה.

מלבד תוכנית מתחם אשכול שבה הוקצו לבעלי הזכויות בחלקה 204 כוללת 818 יח"ד – ואושרה במאי 2021 ומקודמת במסלול ותמ"ל , בשני המתחמים הנוספים (תא/4444 ו-תא/3700)  -שבהם פוטנציאל לבניית 10,000 דירות - עדיין לא אושרו תוכניות מפורטות. ורק אחריהן יהיה ניתן לממש זכויות בנייה. בעלי הזכויות הפרטיים אמורים לקבל במתחם השני כ-1,543 יח"ד ובשלישי  כ–171 יח"ד.

בדיון שהתקיים השבוע ציינה נציגת רשות מקרקעי ישראל כי שני המתחמים הנוספים לא יקודמו בותמ"ל אלא בסמכות הוועדה המקומית ת"א. הצפי להגשת התוכנית הוא כארבעה חודשים. סביר כי משך הזמן לקידום התוכניות במסלול זה יגרום לעיכוב של כ-4 שנים.

שמאי מנהלי הגוש מקדמים למתחמים שלפיהם יחולקו הזכויות. כמו כן נערכה התאמה לגודלן השונה של הדירות במתחמים וליתר הפרמטרים הרלוונטיים

ביהמ"ש קבע, כי חלוקת הזכויות עתה בכל שלושת המתחמים בגוש הגדול תביא לכך שסוף סוף יירשמו הזכויות על שם בעליהן בלשכת רישום המקרקעין ובכך יסתיים פירוק השיתוף. מנגד, ביהמ"ש הורה למנהלי הגוש ליידע את בעלי הזכויות כי קיים חוסר ודאות שהמקדמים שנקבעו אכן משקפים את שווי יחידות הדיור במתחמים השונים, בהינתן משך הזמן להשלמת התכנון, וכי ייתכן שיהיו הבדלים של ממש בשווי היחסי של היחידות נוכח התמשכות התכנון מעבר למשוער. 

לדברי עוה"ד שמואל שוב ונעמה שיף ממשרד שוב ושות' המייצגים  בעלי קרקעות פרטיים בגוש הגדול, "בעלי הזכויות הפרטיים שממתינים כבר שנים רבות להחלטות מוסדות התכנון, יוכלו בקרוב לממש זכויותיהם בקרקע לאור תמיכת בית המשפט בהמשך הקצאת הזכויות. הבעלים הראשונים שיוכלו לצאת לדרך הם אלה שהתאגדו יחד ויפעלו יחדיו מול מנהלי הגוש לחלוקה ומימוש הזכויות. קבוצות מאורגנות ומאוגדות שיכולות לבקש הקצאת זכויות משותפת, שתאפשר להם לממש באופן מהיר את הזכויות באמצעות חתימת הסכמי קומבינציה מול יזמים או באמצעות בנייה עצמית, מבלי להיקלע להליכים של פירוקי שיתוף ארוכים".

לפסק הדין


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זכויות בנייהשדה דבהגוש הגדול
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...