האם בקרוב מדד תשומות הבנייה יעודכן מחדש? בלמ"ס מחפשים לצורך כך חברה חיצונית בתחום הבנייה וההנדסה

הניגשים למכרז יידרשו לניסיון בליווי בניית מבני מגורים או מבני מסחר ומשרדים לפחות שנתיים, לניסיון בתקצוב ותמחור של פרויקטים למגורים בני 300 יח"ד; ולהעסיק שלושה עובדים לפחות

שיתוף הכתבה
בנייה (שאטרסטוק)בנייה (שאטרסטוק)

השבוע פרסמה הלמ"ס מכרז לשכירת חברה חיצונית בתחום הבנייה וההנדסה, לצורך הערכה מחדש של משקולות מדד תשומות הבנייה למגורים. מטרת המדד היא לאמוד את השינוי בהוצאה הדרושה לקניית סל קבוע של מוצרים ושירותים אשר משמשים קבלנים ומבצעים בבניית בתי מגורים. זה למשל עלה השנה ב-5.8%. ייתכן שהמדד החדש יותאם להצעת החוק של ח"כ אלכס קושניר, מישראל ביתנו, שהמדד יכלול רק את עלות הבנייה ולא את עלות הקרקע. הצעה דומה הציע שר השיכון זאב אלקין בסוף 2021.

מדד תשומות הבנייה למגורים עוקב אחרי שינויים בהוצאות הנדרשות לרכישת הרכב קבוע מראש של חומרי בנייה (כגון ברזל, מלט, חומרי מחצבה),שירותים ומוצרים המשמשים קבלנים לבניית בית מגורים. תפקידו של המדד הוא לייצג את מרכיב הוצאות הבנייה של קבלנים וקבלני משנה. המדד מפורסם על ידי הלמ"ס ב-15 בכל חודש.

השנה הלמ"ס עתידה לבצע סקר חדש של הוצאות בנייה למגורים כדי לעדכן את משקלות סל התשומות. את פעולה זו תבקר ועדה ציבורית מייעצת לעדכון מדד מחירי תשומה במגורים. לצורך פעילות זו, נדרשים שירותי ייעוץ הנדסי ליצירת מודל, לחישוב הוצאות בבנייה למגורים וליווי מקצועי לסקר. הפעם האחרונה שבה עודכנו המשקולות הייתה ב־2011.

בין היתר יתבקש מהיועץ שייגש למכרז ליצור רשימות של טכנולוגיות בנייה, תשומות – כמו חומרים ושירותים, כתיבת שאלון חדש, מודל חישובי חדש ועוד. תנאי סף מקצועיים הם שהמציע יהיה פעיל בתחום תכנון וליווי בניית מבני מגורים או מבני מסחר ומשרדים לפחות שנתיים, בעל ניסיון בתקצוב ותמחור של פרויקטים למגורים בני 300 יח"ד; להעסיק שלושה עובדים לפחות, שניים מהם בעלי רישיון הנדסה אזרחית ועובד אחד העוסק בחישוב כמויות ומחירים: כלכלן, מהנדס או חשב כמויות. מועד אחרון לגשת למכרז הוא 31.3.2, בשעה 20:00.

לעיון בפרטי המכרז לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זאב אלקיןמדד תשומות הבנייהאלכס קושניר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...