יתרת החוב לדיור של משקי הבית גדלה בכ-18 מיליארדי שקלים

זו עלייה חדה המהווה זינוק של 4%. היא נבעה בעיקר מעלייה בהיקף המשכנתאות החדשות שנטלו משקי הבית מהבנקים;  חלה גם עלייה ביתרת החוב לעסקים שנבעה מגיוסי חוב נטו שהסתכמו בכ-50 מיליארדי שקלים שכללו הלוואות בנקאיות לחברות מענפי הבינוי והנדל"ן

שיתוף הכתבה
עלייה בחוב של משקי הביתעלייה בחוב של משקי הבית

יתרת החוב לדיור של משקי הבית המשיכה לגדול ברבעון זה בהיקף משמעותי של כ-18 מיליארדים (4%),ונבעה בעיקר מעלייה בהיקף המשכנתאות החדשות שנטלו משקי הבית מהבנקים. כך מדווח בנק ישראל.

זאת לעומת יתרת החוב לא-לדיור שבה נרשמה ברבעון הרביעי עלייה בהיקף של כ-8 מיליארדי שקלים (3.9%). ובכך נמשכה העלייה ביתרה זו שהחלה מסוף שנת 2020 לאחר ירידה בשנת 2020, על רקע משבר הקורונה. כמו כן  נרשמה עלייה ניכרת ביתרת החוב של המגזר העסקי של כ-41 מיליארדי שקלים (3.9%) שמקורה בעיקר בעלייה ביתרת החוב לבנקים. העלייה ביתרת החוב נבעה מגיוסי חוב נטו שהסתכמו בכ-50 מיליארדי שקלים והורכבו בעיקר מהלוואות בנקאיות ובעיקר לחברות מענפי השירותים הפיננסיים, הבינוי והפעילויות בנדל"ן.

העלייה ביתרת החוב לעסקים קוזזה בחלקה כתוצאה מייסוף של כ-9.6% בשער החליפין של השקל מול הדולר שהקטין את השווי של החוב הנקוב במט"ח והצמוד מדד.

עוד הסתכמה נטילת משכנתאות חדשות בכ-34 מיליארדי שקלים, גבוה מעט מסכום הנטילות ברבעון הקודם, וגבוה משמעותית מהממוצע הרבעוני של השנים שלפני כן. בחודשים ינואר-פברואר 2022 נמשכה העלייה בנטילת משכנתאות חדשות והן הסתכמו בממוצע חודשי של כ-11 מיליארדי שקלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משקי ביתבנק ישראליתרת חוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...