יבנה עולה על מפת ההתחדשות העירונית: צפו באירוע ההריסה הראשון בעיר במסגרת פינוי בינוי

את פרויקט יבנה צפון מובילה חברת גרופית בהנהלתו ובבעלותו של עמיר רחלבסקי • הריסת הבניין הוא השלב השני של הפרויקט, שלב א' הסתיים לאחרונה עם אכלוסו של בניין מגורים חדש שנבנה לצד הבניין שזה עתה נהרס

שיתוף הכתבה
עמיר רחלבסקי מנכ"ל ובעלים חברת גרופית (רמי חכם)עמיר רחלבסקי מנכ"ל ובעלים חברת גרופית (רמי חכם)

חברת היזמות והבנייה גרופית בהנהלתו של עמיר רחלבסקי הרסה אתמול (שלישי) את המבנה הישן ברחוב הגלבוע 79, לקראת בניית השלב הבא בפרויקט ההתחדשות העירונית גרופית יבנה צפון. זוהי ההריסה הראשונה בעיר, אשר מקדמת תהליכי התחדשות נרחבים. לאירוע הגיעו דיירי הפרויקט, אנשי החברה ובכירי העירייה, ולאחר ברכות והרמת כוסית החלה הריסת הבניין.

33 דיירים שהתגוררו בבניין הישן כבר עברו לדירתם החדשה בשלב א' בפרויקט, אשר נבנה בשיטה של בינוי-פינוי, כלומר ראשית נבנה המגדל החדש ורק לאחריו נהרס המבנה הישן. התמורה לבעלים היא דירה חדשה גדולה יותר עם חדר נוסף, וכן חניה תת קרקעית, מחסן ומרפסת בגודל 12 מ"ר. לאחר ההריסה תתחיל החברה בבניית המגדל השני. הבניין הראשון שאוכלס הוא כיום הגבוה ביותר בעיר. 

במסגרת פרויקט גרופית יבנה צפון ייבנו סך הכל 286 דירות בארבעה בניינים בני 16-22 קומות, עם חניון תת קרקעי בן 4 קומות, ויפונו מבני רכבת ישנים הכוללים 56 דירות ו-6 חנויות. המגדל השני שבנייתו תתחיל יהיה בגובה של 19 קומות ויכלול 86 דירות בנות 3, 4, 5 ו-6 חדרים, וכן פנטהאוזים. דירות ה-6 חדרים כוללות יחידה המתאימה לקליניקה או משרד. החברה החלה בשיווק שלב ב' בפרויקט, ומציעה כיום דירות במחירים המתחילים ב-1.83 מיליון שקל לדירת 3 חדרים, כאשר עד כה נמכרו 10 דירות. האכלוס צפוי בעוד כ-3.5 שנים.

נזכיר, כי במסגרת שיחה אישית שערכנו בחודש האחרון עם מנכ"ל גרופית עמיר רחלבסקי, הוא כינה את פרויקט הפינוי בינוי ביבנה כפרויקט הדגל של החברה: "פרויקט הבינוי בינוי ביבנה – 286 יח"ד המונה 4 מגדלים בני 22-16 קומות הוא פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול הראשון של החברה. הקשר ארוך הטווח עם הדיירים, יחסי האמון, תחושת השותפות, הקהילתיות וצבירת הידע תאפשר לנו להתמודד באופן נכון ומיטבי, עם פרויקטים נוספים בתחום ההתחדשות עירונית", אמר רחלבסקי. 

אירוע ההריסה (רמי חכם)

ראש העיר, צבי גוב-ארי אמר כי "היום זו חגיגה ליבנה. במרוצת השנים חזרתי על העיקרון שקבעתי והוא שאנחנו לא משאירים אף אחד מאחור. הכוונה הייתה לחידוש ובינוי השכונות הוותיקות והיום נעשה במקום הזה דבר גדול. אני שמח שהתושבים הוותיקים של העיר יזכו ליהנות מאיכות חיים, מגורים ורווחה ברמה אחרת. אנחנו מגשימים ועושים את מה שחלמתי עליו שנים, להסיר את הבתים שנבנו לפני 1980 ולחדש את פני העיר. 

לראשונה בהיסטוריה של יבנה הורסים בניין מגורים ישן ומקימים במקומו מבנה חדש ומודרני. בעתיד הלא רחוק הנוף של יבנה יהיה ללא המבנים הישנים. זהו דבר אדיר וחזון שיתגשם. ברכתי לתושבינו שנכנסו למשכנם החדש, לאלה שהאמינו ונתנו את הכוח להגשמת היעד. תודתי לכל השותפים, למ"מ וסגן ראש העיר, חיים מסינג, למנכ"ל העירייה דוד שטרית, למהנדס העיר, קובי נעים על ההובלה ולאנשי אגף ההנדסה הנפלאים שעמלו על קידום הפרויקט. אני מאחל לבאים אחריי להמשיך להלך בדרך בטוחה וסלולה של פיתוח העיר וקידומה".

עמיר רחלבסקי, מנכ"ל גרופית , אמר כי "אני מברך את הדיירים ובטוח שזה רגע מרגש עבורם לפחות כמו שהוא עבורנו. לוקח שנים להוציא לפועל פרויקט התחדשות עירונית בהיקף כזה, כאשר נכנסנו לפעילות ביבנה זה היה נראה לדיירים כמו חלום רחוק, כיום חלק מהם כבר גרים בדירה החדשה שקיבלו בתהליך. יבנה צמחה בשנים אלה ונחשבת כיום לעיר חזקה ומתפתחת במרכז, עם הגירה חיובית ועתיד מבטיח". רחלבסקי הוסיף כי "התחדשות עירונית היא תוצאה של עבודה מורכבת ושיתוף פעולה של שנים. אני מודה לדיירים, לאנשי העירייה ובראשם ראש העיר, מהנדס העיר ולכל המחלקה ההנדסית שהאמינו בנו ובפרויקט ושעזרו לקדם אותו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמיר רחלבסקיפינוי בינוי יבנה צפוןצבי גוב-אריאירוע הריסהחברת גרופית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...