הדמיה תלת ממדית של הפרויקט וברקוד: מודעות התכנון והבנייה בדרך למהפך

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "המטרה להנגיש את המידע התכנוני לכל תושב שיידע מה בונים לו ליד הבית" 

שיתוף הכתבה
מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר (ניב קונטר) מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר (ניב קונטר)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום המלצות חדשות לשינוי הפורמט של הודעות על תכנון ובניה שהוגשו על ידי מינהל התכנון . המטרה של תקנות החדשות היא להנגיש באופן ברור לתושב את המידע לגבי תוכניות חדשות בסמוך למקום מגוריו. הכנסת התקנות בפועל כפופה לאישורה של שרת הפנים איילת שקד.

הפרסומים כפי שמופיעים היום הינם טכניים מאוד, קטנים ואינם מובנים לציבור הלא מקצועי. דבר זה מקשה על מעורבות אפקטיבית של הציבור בתכניות מופקדות ומגביר את אי הוודאות  מה שמוביל בין היתר מצד אחד לחוסר היכרות של הציבור עם תוכניות שמופקדות בסביבתו ומצד שני להתנגדויות שנובעות מחוסר הבנה או מחשש שאינו מבוסס.

בכדי להגביר את השקיפות במערכת התכנון ולצמצם התנגדויות מיותרות, הוחלט על שינוי מהותי בפורמט השלט כך שיהיה ברור, קריא ונגיש לציבור הרחב. ההודעה החדשה תכלול בין היתר מפה להתמצאות מרחבית (או הדמיה),את עיקרי התוכנית ומטרותיה באופן ברור, את הפרטים הנדרשים למעוניינים להגיש התנגדו וגם קוד לסריקה אשר יפנה אל הודעה מקוונת ובה יהיה המועד האחרון להגשת התנגדויות.

מנכ"לית מינהל התכנון , דלית זילבר: "מדובר בהתחלה של שינוי מתבקש.  שינוי הפורמט של מודעות התכנון והבנייה כפי שהוא מוכר היום, הינו מהלך חשוב לטובת שקיפות של הציבור בהליכי התכנון והבניה. כל תושב יוכל לקבל מידע ברור ונגיד לגבי תוכנית שנבנית ליד הבית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהדלית זילברמינהל התכנוןשלטיםשקיפותהודעות על תכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...