הממשלה אישרה: שבעה יישובים חדשים בנגב ובערבה

לאחר שאישרה הממשלה את הקמת העיר החרדית החדשה כסיף, היישוב הקהילתי ניצנה וחמשת יישובי מבואות ערד, היום, אישרה הממשלה את הצעתם של השרה איילת שקד והשר זאב אלקין על הקמת עוד שבעה יישובים חדשים במרחב מזרח הנגב והנגב הצפוני

שיתוף הכתבה

לאחר שאישרה הממשלה את הקמת העיר החרדית החדשה כסיף, היישוב הקהילתי ניצנה וחמשת יישובי מבואות ערד, היום, אישרה הממשלה את הצעתם של השרה איילת שקד והשר זאב אלקין על הקמת עוד שבעה יישובים חדשים במרחב מזרח הנגב והנגב הצפוני. 

הממשלה אישרה היום את הצעתם של השרים שקד ואלקין להקים את היישוב עיר אובות בערבה. בנוסף, דנה במתן הוראה לבחינת הקמת חמישה ישובים חדשים נוספים ואזור תעסוקה לאורך ציר באר שבע - דימונה (כביש 25) הצפויים לכלול כ-10,500 יח"ד.  ציר בעל חשיבות ביטחונית ואסטרטגית נוכח הפרות הסדר הרבות שאירעו עליו במבצע שומר חומות. 

נוסף על כך, דנה הממשלה בבחינת ישוב עירוני חדש, צפונית ליישוב להבים. מדובר ביישוב גדול הצפוי להכיל כ-15,000 יח"ד שיאכלסו כ-80,000 בני אדם. החלטות הממשלה חסרות תקדים אלה, מהוות צעד משמעותי בחיזוק ההתיישבות בנגב, בדגש על כל מרחב הנגב וציר 25 המהווים מרחב בעל חשיבות אסטרטגית ביטחונית ולאומית.

שרת הפנים, איילת שקד: ״היינו כחולמים. בתוך פחות מחודש ממשלת ישראל אישרה 14 ישובים חדשים בנגב. לאחר שנים של מדיניות האי בנייה, הנגב קם לתחייה. זה צעד חשוב ואסטרטגי מהמעלה הראשונה. מעבר לערך הציוני של תפיסת אדמות המדינה בנגב יש לכך חשיבות ביטחונית גבוהה מאוד.

היישובים החדשים יתנו דחיפה משמעותית לחיזוק הפריפריה ולהתיישבות בנגב. דווקא בעת הזו, נוכח כל האירועים הביטחוניים, ממשלת ישראל קובעת רצף אורבני בשטח, תוקעת יתד , ומתחילה לבנות ישובים יהודיים בנגב. זה מרגש אותי ברמה האישית ואני מרגישה שליחה אמיתית שמגשימה את חזון בן גוריון״.

בנוסף העלתה השרה סרטון ברשתות החברתיות בו היא מכריזה על הצלחת המהלך יחד עם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן ויו"ר מטה התכנון הלאומי שלומי הייזלר. 

 

 

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "הקמת היישובים הללו הוא מימוש חזון ציוני חשוב לחיזוק ויישוב הנגב. החלטות ממשלה אלה שהעברנו יחד  עם החלטת הממשלה להכפיל את אוכלוסיית הגולן וקצרין הם חיזוק דרמטי להתיישבות הציונית בארץ מחד, ולהגדלה משמעותית של היצע הדירות מנגד״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדבאר שבעזאב אלקיןאביעד פרידמןשלומי הייזלרדימונהניצנהכסיףיישובים בנגבנגבלהביםערבהמבואות ערד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...