הסערה שלפני הצינון? שיא נוסף במשכנתאות בחודש מרץ - 13.4 מיליארד שקלים

השיא של חודש דצמבר שעמד על כ־12.2 מיליון שקלים נשבר רגע לפני העלאת הריבית ל-0.35% • עלייה של 20% מחודש פברואר ושל יותר מ-50% לעומת חודש מרץ בשנה שעברה

שיתוף הכתבה
גרף עלייה (שאטרסטוק) גרף עלייה (שאטרסטוק)

מדיווח של בנק ישראל היום עולה, ששיא ההלוואות ההיסטורי במשכנתאות מחודש דצמבר, נשבר בחודש מרץ האחרון כאשר היקף ההלוואות עמד על כ–13.4 מיליארד שקלים. ההפרש עומד על 1.2 מיליארד שקלים בהשוואה לשיא מדצמבר שעמד על 12.2 מיליארד שקלים.

ביחס לחודש פברואר, קרוב ל-20% בערך המשכנתאות. בהשוואה לחודש מרץ בשנה שעברה הפער כמובן משמעותי עוד יותר ועומד על כ־55.7% עלייה במשכנתאות. מתוך נתוני הבנק עולה שקרוב ל-75% מההלוואת בחודש מרץ לא צמודות למדד ובכך ממשיכה המגמה שהתחילה לפני כשנתיים.

בעקבות הודעת בנק ישראל אתמול על העלאת הריבית ב-0.25% ל-0.35% לאחר יותר משלוש שנים כפי שהודיע הבנק בעצמו שיעשה לפני כחודשיים, רבים מאנשי המקצוע לא הופתעו וצפו את המגמה שאנו רואים עכשיו בחודש מרץ לפני העלאת הריבית.

ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי, אורי יוניסי דיבר על כך בפסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן ואמר בהתייחס לשיעור המשכנתאות בחודש מרץ: "חודש מרץ שבר את כל השיאים בהעמדת משכנתאות בישראל, ההערכה היא שהגענו להיקפי הלוואות של כ־14-13 מיליארד שקל  – סכומים שלא נראו כאן מעולם". היקפי המשכנתאות מלמדים על גידול ענק בביקושים לדירות, לדברי יוניסי התופעה הזו צפויה להימשך ואין סימנים שהיא עומדת להיעצר: "קצב הרכישות, שהוא עצמו מתדלק את הביקושים ואת עליית המחירים, צפוי להימשך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריבית בנק ישראלריבית המשכנתאותמשכנאותהלוואותריביתבנק ישראלביקושהלוואות לדיוראורי יוניסיפסגת ההתחדשות העירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...