קרדן רוכשת קרקע בשומרון תמורת 92 מיליון שקל; רוטשטיין חתמה על עסקת קומבינציה בנתניה וצופה הכנסות של 220 מיליון שקל

מדיפאואר השלימה עסקה לרכישת מרכז מסחרי בקוניקט תמורת כ־22 מיליון שקל • יורופה נדל"ן השלימה מכירת 30 יחידות מגורים למשקיעים ישראלים בפורטוגל • אאורה תוביל פרויקט להתחדשות עירונית בשכונת נאות שקד בנתניה

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל - אבישי בן חיים, יאיר גולדפינגר, אמיר תלמי, יעקב אטרקצ'י, יעקב ניצן, עמוס דאבוש (מרכז הנדל"ן)מימין לשמאל - אבישי בן חיים, יאיר גולדפינגר, אמיר תלמי, יעקב אטרקצ'י, יעקב ניצן, עמוס דאבוש (מרכז הנדל"ן)

• חברת מדיפאואר בהנהלתו של יאיר גולדפינגר, דיווחה כי היא השלימה את עסקת המכר לרכישת מרכז מסחרי במדינת קונטיקט בארה"ב תמורת כ־22 מיליון דולר. הסכם הרכישה נעשה באמצעות חברת בת שהיא בבעלות מלאה של החברה מול צד שלישי שאינו צד בחברה. במועד ההשלמה לרכישת הנכס, נטלה החברה הלוואה מסוג non-recurse. ההלוואה הועמדה מתאגיד בנקאי לצורך מימון בשיעור של כ-70% מעלות הנכס לתקופה של 7 שנים בריבית שנתית קבועה בשיעור של 3.7% עם אופציה ל-7 שנים נוספות בריבית שתקבע בתקופת האופציה ושתשולם על פי לוח סילוקין ל־30 שנה. 

הנכס הוא מרכז מסחרי פתוח, הממוקם במדינת קונטיקט בארה"ב, בשטח כולל להשכרה של כ- 9,310 מ"ר. נכון למועד דו"ח זה, למיטב ידיעת החברה ובהתבסס על מצגי המוכר, שיעור התפוסה הכולל בנכס עומד על כ- 85%, בנכס 8 שוכרים, ממוצע חוזי השכירות הינו כ- 4 שנים. למיטב ידיעת החברה, ה־NOI הכולל של הנכס הינו כ-1.55 מיליון דולר ארה"ב בשנה ועלות השכירות החודשית הממוצעת לחודש למ"ר בנכס הינה כ- 18.5 דולר ארה"ב לחודש.

• החברה הישראלית יורופה נדל"ן בהנהלתו של אמיר תלמי, השלימה מכירה של 30 יחידות מגורים למשקיעים ישראליים בפורטוגל. עלות הקמת הפרויקט עומדת על כ- 57 מיליון אירו, והיא נחשבת להשקעה גדולה במרכז ההיסטורי של פורטו, שמוכר כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו. הפרויקט מאופיין בעירוב שימושים, הכולל שטח בנייה של כ- 28 אלף מטר רבוע, מתוכו כ 13,300 מטר רבוע למגורים ועוד כ 3,500 מטר רבוע אשר ייועד למסחר. נוסף על כך עוד כ 11,000 מ"ר אשר ייועד להקמת מלון ולבניית שטחים ציבוריים. 

הדמיית הפרויקט בפורטוגל (Avenue)

בשלב הפריסייל, מחיר ממוצע של דירת שני חדרים עמד על כ-260 אלף אירו ומחיר דירת 3 חדרים על כ־400 אלף אירו. רוכשי הדירות נדרשו להון עצמי של החל מ 65,000 יורו כאשר הפרויקט עצמו יהיה מיועד הן לשכירות קצרת טווח הפונה לתיירים הרבים המגיעים לפורטוגל והן לשכירות ארוכת טווח.

• חברת קרדן נדל"ן בהנהלתו של עמוס דאבוש, הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי היא התקשרה עם צד שלישי שאינו קשר בחברה בהסכם לרכישת מקרקעין ביישוב בשומרון בשטח המתפרס על פני כ־92 דונם. החברה תשלם בגין הקרקע כ־92 מיליון שקל, מתוכו, סך של 55 מיליון שקל ישולם לאחר אישור התב"ע על הקרקע. "להערכת החברה, אם וככל שתאושר תכנית מפורטת לבנייה ביחס לכל הקרקע כאמור, ניתן יהיה להקים על הקרקע כ-200 יחידות דיור בבנייה נמוכה וצמודי קרקע".

• קבוצת רוטשטיין בהנהלתו של אבישי בן חיים, הודיעה לבורסה לניירות ערך בת"א היא חתמה על עסקה לרכישת קרקע בנתניה במסגרת עסקת קומבינציה . הקרקע מתפרסת על פני כ־12 דונם ובהתאם לתב"ע הנמצא בימים אלו בתהליכי אישור יותר לבנות בו 174 יח"ד בשני מגשים צמודים. "בהתאם להערכה הראשונית היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הוא כ־220 מיליון שקל והיקף העלויות הצפוי מהפרויקט הוא כ־190 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

• חברת אאורה בהנהלתו של יעקב אטרקצ'י, דיווחה לבורסה לניירות ערך בת"א כי היא נבחרה על ידי נציגי דיירים בשכונת "נאות שקד" במערב נתניה ברחוב ד"ר סטופ 42-8 לביצוע פרויקט התחדשות עירונית למתחם. במסגרת הפרויקט צפויות להיהרס 137 יח"ד קיימות בשמונה בנייני רכבת ישנים שבמתחם, ותחתם, החברה צופה שיוקמו  כ-545 יח"ד חדשות במספר מגדלים יוקרתיים, שטחי מסחר, מבני ציבור ופיתוח סביבתי. 

בתוך כך, השבוע קיימה חברת אאורה כנס דיירים כנס למפגש חתימות והצגת התכנון של בניין סרלין בחולון – המבנה שקרס השנה בחולון ושחברת אאורה אמונה על בניית הבניין החדש. במהלך המפגש, סקרה החברה את ניסיונה ויכולותיה והציגה את הפרויקט המתוכנן. בכנס השתתפו ראש העיר מוטי ששון, נציג הדיירים אדם אלגריסי, עו"ד נציגות הדיירים גיל בן משה ודיירי הבניין, שחתמו על ההסכם עם חברת אאורה. במהלך הכנס הציגה אדריכלית הבניין מעיין פירסט את המבנה החדש שיוקם.

• חברת רובי קפיטל בהנהלתו של יעקב ניצן תעמיד מימון לפרויקט פינוי בנוי של חברת  ג'יקובסון בנייה בעיר בני ברק. במסגרת הפרויקט ייבנו חמישה בניינים בני 191 יח"ד חדשות ושטחי מסחר, על חשבון 48 יח"ד קיימות בשלושה בניינים ישנים, ועל חשבון חניון סמוך. הסכם המימון, שנחתם השבוע בין רובי קפיטל ליזמית "ג'יקובסון בנייה" צפוי להוציא באופן מיידי את הפרויקט – לו היתר בנייה בתוקף - לפועל.

הדמיית הפרויקט בבני ברק (יח"צ)

•  קבוצת רוזיו בהנהלתו של יובל רוזיו, מוציאה לדרך פרויקט שלישי בתוך כשנה במתחם סומייל ברובע 4 בתל אביב. החברה החלה השבוע בעבודות ההריסה והבנייה של פרויקט הבוטיק  'בן שפרוט 21' בתל אביב. מדובר בפרויקט שלישי של הקבוצה במתחם שיוצא לדרך בשנה האחרונה: לפני כחצי שנה החלה בעבודות ההריסה לפרויקט ברחוב 'בן סרוק' הצמוד ולפני כשלושה חודשים החלה בעבודות ההריסה לפרויקט 'פנקס ויצמן' הסמוך לכיכר המדינה

אירוע ההריסה (שי בן סניור)

פרויקט בן שפרוט, כולל הריסתם של 11 דירות ישנות הקיימות בבניין  משנות החמישים ובמקומו עתיד להיבנות בניין בוטיק בן 8 קומות הכולל 25 יח"ד, בתמהיל מגוון  של דירות 4/5 חדרים בשטחים של 90-120 מ"ר  ודירת ופנטהאוז ייחודית החולשת על קומה שלמה בשטח של 230 מ"ר ו-85 מ"ר מרפסות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהעמוס דבושמדיפאואריאיר גולדפינגריעקב אטרקצ'ירובי קפיטליעקב ניצןיורופה נדל"ןקבוצת רוזיויובל רוזיוקרדן נדל"ןאמיר תלמיקבוצת רוטשטיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...