בתוך חצי שנה אושרה תוכנית התחדשות עירונית ל-780 יח"ד במתחם דליה בבת ים

התוכנית היא לשטח כולל של כ-36 דונם שיוקמו בשמונה מבנים שחלקם בבינוי של עד 10 קומות וחלקם בבינוי של עד 42 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור 156 דירות יוקצו עבור דירות קטנות; יח"ד החדשות יחליפו 168 יח"ד

שיתוף הכתבה
בת ים (שאטרסטוק)בת ים (שאטרסטוק)

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ),בראשות מתכננת הוועדה אדיכלית סיגי בארי, אישרה היום  תוכנית להתחדשות עירונית ב"מתחם דליה" בבת ים – בזמן קצר של חצי שנה.

את התוכנית קידמה חברת שפיר בשיתוף עיריית בת ים. התוכנית היא לשטח כולל של כ-36 דונם, והיא נמצאת בין הרחובות כ"ט בנובמבר בצפון, הרב מימון מדרום, מבני מגורים בעורף רחוב אנה פרנק ממערב ורחוב דליה במזרח.

התוכנית כוללת 780 יחידות דיור שיוקמו בשמונה מבנים שחלקם בבינוי של עד 10 קומות וחלקם בבינוי של עד 42 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 156 דירות יוקצו עבור דירות קטנות.

חמישה מהמבנים בתוכנית יהיו בעירוב שימושים - שלושה מבני מגורים ייבנו על הרחוב המרכזי כ"ט בנובמבר, מעל שתי קומות שישמשו מסחר, משרדים ושטחי ציבור. שני מבני מגורים נוספים יוקמו בלב המתחם, מעל שתי קומות של גני ילדים ומעונות יום. המבנים החדשים יחליפו שישה מבני מגורים בני 4 קומות שבהם 168 יחידות דיור.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 2,200 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-21,000 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-10 דונם עבור שטחים פתוחים. התוכנית תכלול גם הקמת רחוב חדש שיחבר בין הרחובות דליה לכ"ט בנובמבר, כדי לשפר את הקישוריות והנגישות. כמו כן מתוכננים בסמיכות נת"צ במסגרת "מהיר לעיר"  (פרויקט של משרד התחבורה ונתיבי איילון לשיפור התחבורה הציבורית במחוז ת"א),הקו ה"אדום" של הרכבת הקלה וקו מטרו. עוד בתחום התוכנית, יעבור שביל אופניים מהיר מערים אחרות במטרופולין במסגרת פרויקט ה"אופנידן"(רשת נתיבי אופניים בין-עירונית). חניות המתחם כולו מוצעות בתת הקרקע.

תוכנית זו מצטרפת לשתי תוכניות גדולות בבת ים שהופקדו לאחרונה: תוכנית שפרבר: 1,190 יח"ד, ו-40,500 מ"ר למסחר תעסוקה ומבני ציבור וכן תוכנית יוספטל: 1,215 יח"ד, ו-158,700 מ"ר למסחר, תעסוקה ומבני ציבור.

התוכנית במתחם דליה עתידה לחדש את ליבת שכונת רמת הנשיא תוך גיוון הבינוי ושילוב בנייה מרקמית ומגדלית וכן  חיזוק שלד ההליכה והקישוריות על ידי מערך שבילים ורשת רחובות צפופה המאפשרת מעבר קל ונוח בין חלקי השכונה עבור תושבי המתחם והשכונה. כמו כן התוכנית מגדילה את היקף השטחים הפתוחים.

לדברי מתכננת הותמ"ל, אדריכלית סיגי בארי: "התוכנית תצטרף לתנופת ההתחדשות העירונית בבת ים. התוכנית אושרה תוך 6 חודשים מרגע שנדונה בוותמ"ל, במיקום תחבורתי מצוין, בסמיכות לנתיב מהיר לעיר, הקו האדום של הרכבת הקלה ולקו המטרו המתוכנן. אני בטוחה שאישור התוכנית מהוה בשורה לדיירים המתגוררים בשכונה, ותושבי העיר".

האדריכלים המתכננים ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד CityBee, אומרים כי "אנחנו מברכים על ההחלטה לתת תוקף לתוכנית, זוהי בשורה מצוינת לתושבים שמתגוררים כיום במבני רכבת ישנים ללא מרפסות ומעליות וכן תשרת את ההתפתחות של העיר. מתחם דליה הוא לב לבו של הרובע הדרום מזרחי בבת ים. הבינוי החדש תוכנן באופן שישמר את הגינות הגדולות והקהילתיות, כאשר המבנים החדשים ייבנו סביב הגינות. כל הבניינים כוללים שטחים פתוחים לטובת הציבור לצד שימת דגש על קישוריות והליכתיות. התכנון יוצר תמהיל נכון בין מגדלים לבנייה נמוכה ומרקמית, וכן יתווספו שטחים מסחריים על דופן רחוב כ"ט בנובמבר על מנת לייצר חזית פעילה לעבר הרחוב הראשי יותר בפרויקט.

"תושבי המתחם עתידים ליהנות מנגישות גבוהה – השכונה משיקה לפרויקט התחבורתי 'מעיר לעיר' שמתעדף נסיעה בתחבורה ציבורית, ובפרויקט משולבת תוכנית "אופנידן" של נתיבי איילון, המרשתת את כל גוש דן בשבילי אופניים באיכות גבוהה. כל זאת לצד קרבה לקו האדום של הרכבת הקלה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם דליה בת יםסיגי באריחברת שפירותמ"לCityBee  אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...