משרד השיכון ורשות החדשנות מציגים מענקים של עד 60% מהוצאות הפיתוח לטכנולוגיות בנייה חדשניות

קול קורא נוסף הוא עבור חברות תעשיית הייצור מענפי הבנייה, ובהם: חומרי בנייה ובידוד, מוצרי בנייה, ייצור מבנים מתועשים, ייצור ציוד לבנייה ועוד; המענק הוא בגובה של 50%-30%

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (יוסי אלטרמן)שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (יוסי אלטרמן)

משרד הבינוי והשיכון בשיתוף פעולה עם רשות החדשנות יצאו בשני קולות קוראים לפרויקטים בתחום הבנייה.הקול הקורא הראשון הוא לתוכניות מחקר ופיתוח ותוכניות הרצה (פיילוטים) לטכנולוגיות ומוצרים חדשניים שמטרתם לקדם ולייעל את ענף הבנייה. קול קורא נוסף הוא עבור חברות תעשיית הייצור מענפי הבנייה, ובהם: חומרי בנייה ובידוד, מוצרי בנייה, ייצור מבנים מתועשים, ייצור ציוד לבנייה ועוד.

מענקים של 50-20% לטכנולוגיות שישפרו את פריון הענף

הכוונה היא לטכנולוגיות שישפרו את פריון ענף הבנייה, ובכלל זה הגברת התיעוש, הארכת חיי המוצרים והתייעלות במשאבי הבנייהעל המוצרים המוגשים במסגרת מסלול זה להיות בשלים לפיילוט (לאחר בחינת היתכנות ופיתוח מרבית המוצר).

מטרת הקול הקורא היא פיתוח ויישום טכנולוגיות חדשניות בתחומי הבינוי ובחינת היתכנותן בקנה מידה תעשייתי ובקרב לקוחות רלוונטיים, בהם אתרי בנייה; וכך לפתח תעשייה ישראלית עתירת ידע ויצרנית בתחום; היווצרות וצמיחת חברות שלמות ובנות קיימא בתחומי הבינוי בישראל, באמצעות קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים אשר בעלי פוטנציאל משמעותי להטמעה רחבת היקף בישראל.

חברות שבקשתן תאושר יקבלו תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו"פ המאושרות. תמיכה בשיעור חריג של 60% מהוצאות המו"פ המאושרות תינתן לתוכנית בעלת פוטנציאל לרמת חדשנות פורצת דרך ותרומתה בתחום הבינוי  תוספת של 10% מענק תינתן אם מרבית פעילות המו"פ שאושרה מתבצעת באזורי עדיפות לאומית או אתר הרצה שאושר ואשר ממוקם באזור עדיפות לאומית.

הקריטריונים הנבחנים הם: ההשפעה הצפויה של התכנית על ייעול וקידום ענף הבנייה בישראל; רמת החדשנות הטכנולוגית ומידת הייחודיות של התכנית; רמת האתגרים במימוש התוכנית; יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הניהוליות והיכולת להביא להשלמת התכנית ומימושה; פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית והתרומה בהיבטי קרבה לשוק ומסחור.

הגשת הבקשה לקול קורא נעשית באזור האישי של אתר רשות החדשנות. אופן הגשת הבקשה והטפסים שיש לצרף מופיעים במסלול תמיכה בחדשנות בתחומים נבחרים – בשיתוף משרד הבינוי והשיכון


מועד הגשת ההצעות לקול קורא: עד ה-15 ביוני 2022, בשעה 12:00 בצהריים.

50%-30% מענק עבור חברות ייצור מענף הבנייה

קול קורא נוסף הוא עבור חברות תעשיית הייצור מענפי הבנייה, ובהם: חומרי בנייה ובידוד, מוצרי בנייה, ייצור מבנים מתועשים, ייצור ציוד לבנייה ועוד.  המענק הוא בגובה של 50%-30%. כמו כן תהיה תוספת של 10% לתיקי מו"פ המבוצעים באזור פיתוח ותוספת של 10% אם לפחות 20% מתקציבו המאושר של התיק יבוצע במוסד מוכר להשכלה גבוהה או במוסד מחקר ישראלי

הקריטריונים הם החדשנות הטכנולוגית המאפיינת את התיק, ובכלל זה היותה משמעותית ביחס לחדשנות הטכנולוגית הקיימת בחברה; התשואה העודפת הצפויה למשק; הפוטנציאל העסקי הגלום בתיק ובכלל זה מידת התחרותיות של המוצר בשוק היעד ופוטנציאל החברה להגיע לשוק היעד; רמת הסיכון הטכנולוגי או הסיכון ההנדסי הטמונים בפיתוח המוצר; היקף הייצור המתוכנן במדינת ישראל ושיעור הערך המוסף בישראל; וכן היכולות הטכנולוגיות של החברה והיערכותה לביצוע התכנית.

מועד הגשת ההצעות לקול קורא: עד ה-4 ביולי 2022, בשעה 12:00 בצהריים. גם כאן הגשת הבקשה דרך אתר הרשות לחדשנות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות החדשנותמשרד השיכון והבינויטכנולוגיות בנייהמענקים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...