פינוי בינוי ראשון לציון - המדריך השלם לשנת 2024

ראשון לציון היא מהערים המובילות בהתחדשות עירונית ומובילה את פרויקט בינוי-פינוי-בינוי, שבו הדיירים עוברים לדירותיהם החדשות לפני ההריסות. בין הפרויקטים העיקריים: רמת אליהו, רוטשילד ורח' ירושלים

שיתוף הכתבה
ראשון לציון (שאטרסטוק)ראשון לציון (שאטרסטוק)

ראשון לציון היא אחת הערים המובילות בתחום ההתחדשות העירונית בשנים האחרונות, בעיקר בתחום התמ"א 38, אבל גם מיזמי פינוי בינוי יש בה לא מעט, והיא חלוצה בתחום הבינוי-פינוי-בינוי. במאמר זה נתמקד בפרויקטים ברוטשילד, ברח' ירושלים, ברמת אליהו וכן בנחלת יהודה.

פרויקטים פינוי בינוי בראשון לציון

ראשון לציון נמצאת בעשר הערים המובילות בהתחדשות עירונית. נכון לכתיבת שורות אלו יש בעיר מעל 200 מיזמים של התחדשות עירונית , ואלו הבולטים שבהם:

פינוי בינוי רמת אליהו ראשון לציון

7,200 דירות צפויות להיבנות בשכונת רמת אליהו בראשון לציון במסגרת בינוי-פינוי-בינוי. אלו יחליפו 2,600 דירות קיימות בדירות בבנייני רכבת ישנים. בינואר השנה נערך טקס הנחת אבן הפינה בשכונת נוריות, המיועדת למפונים, במעמד ראש העיר רז קינסטליך ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בארץ. למעשה זו תוכנית ראשונה מסוגה בארץ של בינוי-פינוי-בינוי , כלומר נבנית שכונה למפונים מחוץ לשכונה הקיימת עוד לפני ההריסות. התוכנית היא ביוזמת רמ"י ועיריית ראשון לציון. שיכון בינוי זכתה במכרז לבנייה.

סטטוס: אושר

יזמים: רמ"י ועיריית ראשון לציון, שיכון ובינוי


פינוי בינוי רוטשילד ראשון לציון

עוד אחד ממיזמי הדגל של פינוי בינוי בראשון לציון הוא המיזם ברוטשילד. כחלק מפרויקט זה, בשטח של  25 דונם, צפויים להיהרס כ-35 בנייני מגורים המכילים מעל 300 דירות וחנויות, ובמקומן ייבנו מאות דירות מגורים, עשרות אלפי מטרים של שטחי תעסוקה ומסחר, מגוון שטחי ומוסדות ציבור. יזמית הפרויקט היא קבוצת MNG. בנובמבר בשנה שעברה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הכריזה על הגבלות בנייה חדשות במתחם המגבילות או אוסרות תמ"א 38 . חלק מהמיזם הוא מיזם של העירייה. ברוטשילד-הרצל-גרינבוים, שד' המוזיקה.

סטטוס: עתידי

יזמים: MNG

פינוי בינוי רחוב ירושלים ראשון לציון

בינואר בשנה שעברה יצא פרויקט פינוי בינוי ברח' ירושלים בראשון לציון הוותיקה לצד רח' האחים סולימאן.  במסגרת הפרויקט ייהרסו 7 בניינים ברחוב ירושלים וברחוב האחים סולימאן, שנבנו בשנות ה-70. ובמקום 96 דירות הקיימות יוקמו ארבעה בניינים של 15 קומות עם 350 דירות חדשות. בעלי הדירות הקיימות יקבלו דירה חדשה בתוספת של 12 מ"ר, מרפסת שמש וחניה.

יזמים: חברת ניצנים

סטטוס: יתחיל בעוד שנתיים לאחר קבלת כל האישורים

פינוי בינוי בראשון לציון נחלת יהודה

נחלת יהודה גם היא נחשבת שכונה במסגרת מיזם פינוי בינוי -פינוי-בינוי שבו ייבנו 173 דירות בשכונת נחלת יהודה, והדיירים יעברו לדירות אלו רק לאחר שיושלם החלק הראשון. גם במקרה זה הדיירים חותמים על הסכם עם המדינה ולא עם היזם, והמדינה מוציאה מכרז ליזמים שיערכו את הבנייה. אשדר היא החברה הראשונה שזכתה במכרז.

לפני כארבע שנים אישרה הוועדה המחוזית גם מרכז פרויקט פינוי בינוי בשכונת נחלת יהודה בראשון לציון.

במסגרת המיזם יפונו 214 דירות ישנות בבנייני שיכונים שנבנו בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, ונמצאים במצב תחזוקה גרוע, ובמקומם ייבנו 800 דירות חדשות.

כ-200 דירות חדשות ייבנו בבניינים בני -6-5 קומות, כ-500 דירות ייבנו בחמישה מגדלים בני 23 קומות שיקומו על שטחי אצטדיון הכדורגל השכונתי הישן. 

יזמים: אשדר , חברת אור לירי וחברת נווה גד, השייכת לנכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי.

סטטוס: אושר

פינוי בינוי דגניה ראשון לציון

בנוסף בשנה שעברה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה תוכנית מתאר מקומית למתחם דגניה בראשון לציון, המיועד להתחדשות עירונית, על ידי הוספת שטחי בנייה ושימושים. התוכנית מאפשרת הקמת 245 יחידות דיור חדשות במתחם, בהן 51 דירות קטנות, לצד שטחי תעסוקה, מסחר ושטחים עבור מבני ציבור.

סטטוס: אחרי אישור ועדה מקומית ומחוזית

יזמים: רסקו חברה להתיישבות חקלאית ועירונית






 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויראשון לציוןאשדרנכסים ובנייןMNGפינוי בינוי רסקו חברה להתיישבות חקלאית ועירוניתרמת אליהורוטשילד ראשון לציוןרחוב ירושלים ראשון לציוןחברת ניצניםנחלת יהודהחברת לירידגניה ראשון לציון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...