יגאל אהרוני בפודקאסט 'החזית העירונית' על מיזמי התחדשות בדירות עמידר: 'אנחנו לא משחקים במגרש היזמי'

מנכ"ל עמידר יגאל אהרוני, דיבר בפרק 34 של פודקאסט 'החזית העירונית' עם אילי בר על המודלים של התחדשות עירונית בדירות עמידר, על היעדים של החברה בדיור הציבורי ועל ציון יום השואה בבתי גיל הזהב של החברה

שיתוף הכתבה
אילי בר מנכ"ל אקו סיטי ויגאל אהרוני מנכ"ל עמידר (מרכז הנדל"ן)אילי בר מנכ"ל אקו סיטי ויגאל אהרוני מנכ"ל עמידר (מרכז הנדל"ן)

יום ראשון הגיע ואיתו פרק נוסף של פודקאסט "החזית העירונית". הפעם אנחנו מגישים לכם את פרק 34, שבו אירח אילי בר (מנכ"ל משותף ב-'Ecocity') את יגאל אהרוני, מנכ"ל חברת עמידר. השניים שוחחו על המודלים היזמיים של התחדשות עירונית בדירות עמידר, על היעדים של חברת עמידר בשיפוץ ובבניית דירות לזכאי הדיור הציבורי ועל האופן בו ציינו את יום השואה בבתי גיל הזהב של עמידר. האזינו:

להאזנה בספוטיפיי

להאזנה באפל פודקאסטים

להאזנה בגוגל פודקאסים

"ברמה ההסברתית אני נפגש כל הזמן עם יזמים, אין כנס נדל"ן שאני לא מופיע בו, אני ממש מפציר ביזמים לקדם התחדשות עירונית בפרויקטי עמידר, אני מציג כל הזמן ליזמים את התועלות בכך שהעסקה היא מול החברה בלבד ולא מול הדיירים, אנחנו חותמים יחסית בקלות ליזמים. אני אומר תמיד ליזמים בואו נפרק את כל החסמים וכל דבר שלא נפתר בזמן קצר יבוא לשולחן המנכ"ל ונפתור את הכול – לפעמים זאת שיחה שאני צריך לעשות מול הרשות המקומית ולפעמים מול גורם אחר, ואנחנו מגלים את כל היצירתיות שאנחנו יכולים, כדי לאפשר ולקדם עוד ועוד פרויקטים".

התחדשות עירונית ב־635 פרויקטים

"יש היום 635 פרויקטים עם יזמים פרטיים בהתחדשות עירונית, כלומר, בניינים בהם חלק מהדירות הם של עמידר בממוצע של ארבעה דירות עמידר לבניין. כבר מאות דירות חזרו לנו בחזרה אחרי הבנייה החדשה. בבניינים אלו הפרויקטים מנוהלים על ידי יזם כמו כל פרויקט מהשוק החופשי, ואנחנו חותמים מול היזם על הדירות ששייכות לעמידר".

תכנון ואישור כן, ייזום וביצוע כבר לא

"לעמידר יש הסכם מול הרשות להתחדשות עירונית משנת 2016 שבמסגרתו היא יכולה לשמש כיזם לפרויקטים של התחדשות עירונית , בסל פרויקטים שנקבע בזמנו בין הרשות להתחדשות לעמידר. בשנים האלה לא קרו פרויקטים שעמידר ממש יזמה אותם. כשניתחנו את הנושא בחברה, הבנו שהסיכונים, הידע והניסיון של עמידר לבסס את עצמה כיזם, לא מאפשרים לה להוציא פרויקטים כאלה לאוויר העולם.

הבנו שהכוח של עמידר הוא בהיותו סמוך אל שולחן מקבלי ההחלטות, ההממשלה והרשויות. היא תוכל להיות שחקן מאוד חזק בתהליכים של התכנון והאישור, אבל בשלב היזמי והביצועי צריך ידיים מקצועיות, נדל"ן זה מקצוע ולהתחדשות העירונית יש את המיוחדות משלו וההצעה שלנו לגורמי הממשלה הייתה לשנות את ההסכם שבין עמידר לממשלה באופן שיותר לנו לממש את הפרויקט בדרכים אחרות, באחת משתי דרכים.

דרך אחת בפרויקטים שבו רוב בעלי הדירות בפרויקט הם של דירות עמידר, החברה מקדמת את הפרויקטים עד לשלב האישורים ואז היא מוכרת את הפרויקט עם הזכויות שלו ואת התמורה שהיא מקבלת עבורה, היא מקצה לטובת כלל הפעילות של עמידר לדיור הציבורי. באופן הזה אנחנו מוציאים מכרזים ליזמים שיבואו וירכשו פרויקטים מוכנים אחרי אישור תב"ע ולפני היתר הבנייה. יש היום כבר שישה פרויקטים כאלו ובחודשים הקרובים הם ייצאו החוצה כבר למכרז. ככל שזה יתקדם טוב אנחנו נצא ככה עם עוד פרויקטים".

התחדשות עירונית עם יזם שותף

"המודל השני מתקיים במקומות שבו יש לנו מתחם שיש בו הרבה דירות ויש שם פוטנציאל לבנות שם עוד דירות, את המתחמים הללו אנחנו לא מוכרים אלא מחפשים יזם שותף. אחד מהפרויקטים האלה שמדוברים הוא פרויקט גילה. בגילה יש מרכז קליטה שנבנה לפני כ־70 שנה, שמתגוררים בו 280 משפחות, שני שליש מהן הם דיירי עמידר והשאר דיירי עמידר לשעבר שרכשו זכויות, תהליך האישור נמצא בשבלים האחרונים, אנחנו הולכים להפוך את השכונה הזאת מ־288 יח"ד ל־1,440 יח"ד, בכמה מגדלים שייבנו במתחם הזה ובתוספת של שטחים ירוקים, מבני ציבור ועוד. אני מקווה מאוד שבקרוב יושלם ההליך התכנוני ואפשר יהיה לצאת לשיתוף פעולה עם יזם".

יום השואה

"בעוד כמה שעות ניכנס לערב יום השואה, אנחנו מחזיקים ב־52 בתי גיל הזהב בארץ שמתגוררים בהם כמה מאות ניצולי שואה. עוד שעתיים אנחנו עורכים ערב זיכרון בסלון, בבית גיל זהב בקריית אונו, אחת מדיירות גיל זהב תספר את הסיפור שלה, וכל ההנהלה של עמידר תשתתף בה. אנחנו מנסים יחד עם כל השינויים, לתת גם חיבוק מאוד גדול לדיירים ובהרבה מובנים גם מאוד מצליחים".           


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעמידראקו סיטיאילי בריגאל אהרוניפינוי בינוי יום השואהגילהפודקאסט התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...