אושרה: הקמת מתחם מגורים בקריית ים ל-250 יח"ד

מתחם המגורים משתרע על שטח של כ-15 דונם  וממוקם  במרכז העיר קריית ים, בפינת הרחובות מרדכי נמיר, יצחק בן צבי ומשה שרת • לצורך בניית המגדלים ייהרסו המבנים הישנים שלא הוגדרו לשימור

שיתוף הכתבה

לאחר דיון בהתנגדויות אושרה בוועדה המחוזית תוכנית  רמ"י להקמת מתחם מגורים ביישוב קרית ים הכוללת מגדלי מגורים בהיקף של כ-250 יח"ד בבנייה רוויה, מתוכן כ כשליש-75 יח"ד קטנות.

התכנית מיישמת עירוב שימושים וקובעת כי המגורים ישוכנו מעל קומה מסחרית וקומה למשרדים ומבני ציבור.  לדברי רמ"י, כל אלה יבטיחו נגישות גבוהה ויספקו את כל הצרכים של תושבי המתחם והאזור.

מתחם המגורים משתרע על שטח של כ 15 דונם  וממוקם במרכז העיר קריית ים, בפינת הרחובות מרדכי נמיר, יצחק בן צבי ומשה שרת.  היקף שטחי המגורים הכולל בתכנית הוא  כ-26,000 מ"ר; לכך יתווספו שטחי מסחר בהיקף של כ-4,500 מ"ר ותעסוקה בהיקף של כ-4,500 מ"ר ומבני ציבור בהיקף של כ-1,000 מ"ר.

התוכנית משתלבת עם מגמת הציפוף במרכז העיר, תוך שימור שטח ציבורי גדול. מדובר בכיכר העירונית וכן בשימור מבנה הספריה הוותיק שישמש לשימושים ציבוריים, למסחר ומלונאות.  כמו כן בסמוך יהיו כיכר עירונית וציר מסחרי. ממזרח-מערב להם יתווסף ציר להולכי רגל בכיוונים צפון-דרום. התוכנית כוללת עירוב שימושים של מגדלי מגורים עם חזית מסחרית לכיוון הכיכר העירונית ורחוב משה שרת. נוסף על כך, תחת הכיכר העירונית מתוכנן חניון לתושבים ולמבקרים. לצורך בניית המגדלים ייהרסו המבנים הישנים שלא הוגדרו לשימור, בהם בנין העיריה הישן, ובמקומם יוקמו המגדלים החדשים.

התוכנית תוכננה על ידי האדריכלים גיא מילוסלבסקי ואיתי דפני ממשרד " מילוסלבסקי אדריכלים ".

 מדובר במגמת התפתחות של העיר. בסוף שנה שעברה אושרה תב"ע לפרויקט של הכשרת הישוב הכוללת מעל 1000 יח"ד. על פי תוכנית המתאר של עיריית קריית ים ומינהל התכנון,  קרית ים תפותח מחדש כעיר החוף של הקריות וכמוקד נופש ופנאי לקריות ולאזור הסובב אותן.

רפי אלמליח, מנהל אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, מסר כי הוא מברך על אישור התכנית במתחם העירייה בקריית ים וציין כי "התכנית מסדרת מחדש את שימושי הקרקע במתחם, במטרה לחזק את הרקמה העירונית הוותיקה, בתכנית שני מגדלי מגורים בשימוש מעורב של מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, כיכר עירונית מרשימה ושימור של בניין הספרייה הישן והסבתו לשימושים מגוונים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מילוסלבסקי אדריכליםרפי אלמליחרמ"יקריית ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...