נדחתה תביעת עיריית חדרה: חברת הנדל"ן אסיה חדרה תפתח את חוף אולגה

החברה זכתה במכרז כבר לפני 11 שנים, אולם העירייה עיכבה את תכנון תשתיות הפרויקט, גרמה לסחבת ותבעה את החברה על אי עמידה בזמנים ● כעת בית המשפט המחוזי דוחה את התביעה וקובע שטענות העירייה היו חסרות בסיס

שיתוף הכתבה
מכ"לים משותפים שי מימוני וניר שמואל (אסיה גרופ)מכ"לים משותפים שי מימוני וניר שמואל (אסיה גרופ)

האם פיתוח רצועת חוף אולגה יצא סוף סוף לדרך – 11 שנים לאחר זכייתה של אסיה חדרה במכרז להסדרת החוף? בשנת 2011 מכרה עיריית חדרה את חמשת המגרשים בחלקה המערבי של גבעת אולגה, בתמורה ל-21 מיליון שקל, סכום הגבוה ב-10 מיליון שקל מהערכת שמאי העירייה. מגרשים אלה הממוקמים ברצועת החוף היו אמורים להכיל כ-8,000 מ"ר של שטחי מסחר ומלונאות, הכוללים מסעדות, בתי קפה ומבני נופש.

עסקה זו נועדה להניע פרויקט לרווחת הציבור, שאמור היה להסתיים תוך פרק זמן של חמש שנים. אולם גרירת הרגליים מצד העירייה, בראשותו של ראש העיר דאז צביקה גנדלמן, בנוגע לתכנון תשתיות הפרויקט, הובילה  לעיכובים הולכים וגדלים. בסופו של דבר חילטה העירייה באופן מפתיע וללא התראה מוקדמת את הערבות הבנקאית – בסך של כ-5 מיליון שקלים – שקיבלה מהזוכה, חברת אסיה חדרה. עוד הגדילה העירייה לעשות והגישה תביעה נגד החברה, בדרישה להשיב לה את חמשת המגרשים (כ-12 דונם),וזאת בלי להשיב לאסיה את כספי התמורה ששולמו על ידיה במלואם כבר ב–2011.

בפסק דין יוצא דופן דחה בית המשפט המחוזי, בראשות השופט חננאל שרעבי, את תביעת העירייה ומתח עליה ביקורת חריפה: "לו רצתה העירייה כי יתאפשר לאסיה לעמוד במועדי ההסכם, הייתה צריכה לפעול לאלתר לתכנון התשתיות לאחר חתימת ההסכם, ולא להמתין עד חודש אוגוסט 2014 בחוסר מעש". עוד טען השופט כי "אי זריזות העירייה בכל הקשור לתכנון התשתיות של הפרויקט היווה קושי ממשי להתקדם בתכנון הפרויקט". לדבריו, העירייה לא הציגה ראיות ולא סיפקה סיבות לכך שהחלה לבצע את התכנון רק שלוש שנים לאחר חתימת ההסכם.

באסיה חדרה טענו באמצעות עורכי הדין אילה סגל גבסי ועמית חדד, כי לאורך השנים התקיים שיתוף פעולה מלא עם צוות התכנון בעירייה בכדי להביא ליישום הפרויקט, ואף שולמו מצידה היטלים בגובה 4 מיליון שקלים. עם זאת הקשיים המשמעותיים בתכנון עיכבו את מתן ההיתרים, ובכך עיכבו את הפרויקט כולו. בכירים בחברה ציינו כי גם כאשר הזמנים התארכו היה ברור לשני הצדדים כי יגיעו יחדיו לעמק השווה. ואולם, החברה הופתעה כאשר חולטה הערבות ובנוסף קיבלה ללא התראה מוקדמת את כתב התביעה.

המועד החדש להגשת בקשות להיתרים נקבע על-ידי בית המשפט ל- 6 חודשים ממועד מתן פסק הדין, ובאסיה חדרה מצפים לשיתוף פעולה מלא מצד עיריית חדרה לטובת הקמת הפרויקט במהרה לרווחת התושבים. על-פי תכנון משרד האדריכלים פייגין, החברה תבנה שטחי מסחר וטיילת מסחרית לאורך החוף, שיכללו בתי קפה ומסעדות כמו גם שתי קומות של מלונאות. ביצוע הפרויקט עתיד להפוך את האזור למקום הבילוי המועדף על התושבים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית חדרהאסיה חדרה ישראלניר שמואל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...