ההסכם בין חנ"י לרמ"י שיוסיף אלפי יחידות דיור

השתיים חתמו על הסכמי חזית הים • במסגרת ההסכמים מוחזרים בין היתר לרמ"י 51 דונם לבניית אלפי יחידות דיור • חנ"י תקבל שטחים חלופיים בהיקף דומה • וכן יועברו מחנ״י שטחים לשימושה של חברת הנמל חיפה בנוסף לסכום של 150 מיליון שקל שיועברו אליה

שיתוף הכתבה
הדמיית חזית הים (אמיר מן עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ)הדמיית חזית הים (אמיר מן עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ)

רמ"י דיווחה אתמול כי נחתמו הסכמי חזית הים בחיפה בין רשות מקרקעי ישראל לבין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ולבין חברת נמל חיפה. מטרת ההסכמים לקדם את תוכנית חזית הים העירונית – תמ"א 13/3/א שאושרה בממשלה באוגוסט 2017 ושאמורה לייצר רצף עירוני עם העיר חיפה.

במסגרת ההסכמים מוחזרים לרמ"י שטחי מגורים לשיווק מיידי וכעתודת קרקע לשינוי יעוד בעתיד. שטחים אלה מוחרגים מתחום ההפרטה.

כך למשל יוחזר לרמ"י מגרש 607 הסמוך לבית חולים רמב"ם בשכונת בת גלים ובו ייבנו 500 יח"ד. כמו כן יושבו לרמ"י 51 דונם שעליהם מקודמת תוכנית לבניית אלפי יחידות דיור.

בהתאם להסכמים, כדי לשמור על הפעילות בנמלי תקבל חנ"י שטחים חלופיים בהיקף דומה, וכן יועברו מחנ״י שטחים לשימושה של חברת הנמל חיפה בנוסף לסכום של 150 מיליון שקל שיועברו אליה.

לדברי, יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל – "אני מברך על חתימת ההסכם בין רשות מקרקעי ישראל לבין חנ"י ונמל חיפה שיאפשר את סיום הפרטת הנמל שאותה הובלתי בתפקידי הקודם כמנהל רשות החברות. אין לי ספק שהסכם זה הוא בשורה לתושבי מטרופולין חיפה, ומימושו יהווה מחד מנוע צמיחה כלכלי לעיר, ייצור מקומות תעסוקה חדשים, יגדיל את היצע יחידות הדיור ומנגד יביא לשינוי פני העיר תוך מימוש החזון ליצירת קשר רציף בין הים אל העיר."

יצחק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמלי ישראל, הוסיף: ״בעקבות החתימה על ההסכם, חברת נמלי ישראל תקבל שטחים לוגיסטיים במטרופולין חיפה והצפון, מה שיאפשר הרחבה של הפעילות הלוגיסטית והתאמתה לצורכי המשק בנמל ולגידול הפעילות הכלכלית של מדינת ישראל. מהלך זה מתווסף לפעילות חברת נמלי ישראל בפתיחת נמל המפרץ, בעבודתה על חיבורי נמל - כבישים ומסילות, ובהקמת פארק נמלי ישראל, הפארק הלוגיסטי החדש בחיפה לטובת פיתוח השרשרת הלוגיסטית וסחר החוץ והרחבת התעסוקה בצפון המדינה״.

לדברי אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה: ״חתימת ההסכמים על עתיד חזית הים, שתהיה הפנינה התיירותית של מדינת ישראל, היא בשורה נפלאה והישג חשוב. אנו נמצאים בישורת האחרונה בהליך ההפרטה, ומגיעים לרגע זה גם כאשר הנמל בשיאו, וגם תוך השלמת הסכמים שנותנים לנמל אופק מבטיח לעשורים הבאים. אני מודה לכל מי שנטל חלק בהגעה להישג הזה. נמשיך לפעול מול משרד הפנים להשלמת הפערים בנושא הניהול המשותף של הנמל ועיריית חיפה עד למועד ההתמחרות בהליך ההפרטה״


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"ייעקב קווינטחנ"ייצחק בלומנטלאשל ארמוני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...