תוכנית המתאר העדכנית של ת"א: מגדלים ביפו ומרכז עסקים על גבול חולון

השבוע תדון הוועדה המקומית לתכנון ובניה של תל אביב בעדכון תוכנית המתאר. בין היתר תומלץ העצמת הבניה ברחוב אבן גבירול וברחוב חיים לבנון הסמוך לאוניברסיטה. דרך בן צבי בדרום תיועד למע"ר מטרופוליני

שיתוף הכתבה
צפון תל אביב והירקון. צילום: שאטרסטוקצפון תל אביב והירקון. צילום: שאטרסטוק

הוועדה המקומית לתכנון ולבניה של עיריית תל אביב-יפו צפויה להתכנס מחרתיים (יום ג', 21.6) בבוקר לדיון מקיף אודות עדכון תכנית המתאר של תל אביב, תא/5000 , החלה על כל שטחה המוניציפלי של העיר, במטרה להתוות את מדיניות התכנון העירונית של העיר לטווח הארוך. זאת, בדיוק שש שנים לאחר שנכנסה התוכנית המקורית לתוקף. בין עיקרי העדכונים הצפויים: קידום מרכז עסקים מטרופוליני מדרום לדרך בן צבי ובסמוך לצומת חולון, העצמת זכויות הבניה לאורך רחוב אבן גבירול, וכן באזור יפו.

בדברי ההסבר לקראת הישיבה נכתב כי "מטרת העדכון הינה שמירה על תכנית המתאר ככלי תכנוני מוביל, רלוונטי ועדכני למימוש החזון והמטרות העירוניות כפי שבאו לידי ביטוי בעדכון התכנית האסטרטגית של העיר בשנת 2017". הוועדה מציעה להעביר את התכנית, לאחר השלמת הדיונים ושיתוף הציבור, לדיון בוועדה המחוזית לצורך המלצה על הפקדתה.

אבן גבירול עולה לגובה

על פי המדיניות הקיימת, אבן גבירול הוא ציר בעירוב שימושים שבו ניתן לבנות עד שמונה קומות באזורים ספציפיים, למעט מקטעים בודדים מצפון לשדרות דוד המלך או בהצטלבות עם רחוב פנקס, שם מותרת בניה גבוהה יותר של עד 25 קומות באזורים שאינם למגורים. כעת על פי העדכון המוצע, תחול תוכנית אחידה לכל אורך רחוב אבן גבירול שתאפשר בנייה עד ל-9 קומות, למעט במקומות שבהם כבר כיום מותרת בנייה של עד 25 קומות .

במתחם המסילה-לפיד - מתחם הגובל בפארק המסילה בנווה צדק מצפון, רחוב אילת מדרום ורחוב קויפמן במערב, מוצע לשנות את הייעוד לאזור מוטה מלונאות על רקע מגורים בבנייה רבת קומות. מדובר  בתמהיל של לפחות 30% מלונאות. מספר הקומות, בדומה לרצועת חופי מרכז העיר, יהיה עד 25. עם זאת בהתקיים תנאים  מסוימים, ניתן יהיה ליצור תמהיל של לפחות 45% מלונאות, וכן לבנות עד שלושה מגדלים בגובה של עד 45 קומות. התנאים כוללים פיתוחו של פרויקט בעל תועלת מלונאית דוגמת רשת המלונות הבינלאומית 'ארבע עונות', בעל משמעות בקנה מידה עירוני ותרומה משמעותית למרחב הציבורי.

מע"ר העתיד של העיר בדרך בן צבי

דרך בן צבי שבדרום העמוק של העיר שעד כה הוגדרה כ"אזור לתכנון עתידי" מומלצת על ידי מינהל ההנדסה להפוך לייעוד של אזור מטרופוליני לתעסוקה. כזכור, בסמוך להם תכננה העירייה בעבר מרכז תחבורתי משמעותי שאמור היה לקלוט חלק ניכר מפעילות התחנה המרכזית החדשה, אך לאחרונה חזרה בה העירייה.

עוד בדרום העיר, מוצע לבטל את המתחם לשימור הממוקם כיום במרכז יפו והחלפתו במתחם התחדשות עירונית שבו תתאפשר בניה של עד 8 קומות. עוד על פי העדכון מוצע לאשר בנייה חריגה ברחוב חיים לבנון באזור אוניברסיטת ת"א,  שבו רוב המתחם מוגדר כבניינים לשימור.

שינויים רבים בתוכנית הם שינויים בסוג הבנייה, מבנייה נמוכה או גבוהה לבנייה מעורבת יותר, כך למשל בצפון ת"א, באזורים כמו  רמת אביב, שדה דב, גלילות, נופי ים, תשתנה הבנייה מבנייה רבת קומות לבנייה מעורבת.

בנוסף יש שינויים נקודתיים:  כך למשל בחלק ממתחם בצרון ישתנה ייעוד התעסוקה ממוקד מעורב תעסוקה ומגורים למוקד תעסוקה עירוני וכן  בעדכונים הרוחביים מוצעת הרחבת השטחים המוגדרים  "דיור להשכרה", לשכירות ארוכת טווח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבן גבירולתא/5000הוועדה המקומית תל אביבדרך בן צבי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...