מתעשייה למגורים: הופקדה תוכנית ל-1,100 יח"ד במתחם הסוהו אשדוד

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום הפקידה תוכנית ברובע קריית איתנים בעיר. יחידות הדירות ייבנו ב-16 מבנים בני 30-6 קומות. 660 מהדירות - עד 75 מ"ר

שיתוף הכתבה
האורגים, סוהו, אשדוד (הדמיה: מן-שנער אדריכלים)האורגים, סוהו, אשדוד (הדמיה: מן-שנער אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום, בראשות עודד פלוס, החליטה להפקיד תוכנית מפורטת ראשונה במתחם רובע 'קרית איתנים' באשדוד, כחלק מהתוכנית הכוללנית המקודמת בימים אלה להפיכת האזור מאזור תעשייה לרובע מעורב שימושים מגורים, תעסוקה, מסחר ומבני ציבור.

התוכנית, שתיקרא "סוהו", שביוזמת חברת הכשרה אפרידר וחברת אלדר, הינה על שטח כולל של כ-64.5 דונם, והיא ממוקמת בחלק הדרום-מזרחי של הרובע לאורך שדרות בן גוריון.

 קריית איתנים היא שכונה של תעשייה כבדה.  ב-2019 ביוני  יזמה עיריית אשדוד את התוכנית, ובשנה שעברה ערכה עיריית אשדוד חשיפה ראשונה לתושבים של התחדשות עירונית בשכונה.

התוכנית כוללת הקמת 1,100 יחידות דיור שייבנו ב-16 מבנים בני 6-30 קומות. מכלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-660 יוקצו עבור דירות קטנות (עד 75 מ"ר).

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-17,000 מ"ר עבור מבני ציבור, וכ-116,700 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה שישולבו בחזיתות הבניינים, וב-3 מתחמים שונים ברחבי המתחם. בנוסף, במסגרת התוכנית יוקצה שטח של 7 דונם לטובת בית ספר.

בימים אלה, מקדמת הוועדה המחוזית את התוכנית הכוללנית למתחם רובע ה"סוהו" שתעודד יציאה של תעשייה ומפעלים משטח הרובע לטובת הקמת מתחם מעורב שימושים עם 5,500 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר, שטחי ציבור ושטחים פתוחים.

תוכנית זו מצטרפת לתוכניות נוספות שאושרו השנה באשדוד, ובהם תוכנית גדולה וראשונה לפינוי בינוי: הכוללת 1400 יח"ד. התוכנית נערכה על ידי  אדר' עמי שנער ממן-שנער אדריכלי

לדברי מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "מתחם הסוהו הוא מתחם ראשון בתוך אזור תעשייה קיים, אשר ישנה את פניו ויהפוך לרובע גדול ותוסס, שיכיל גם מגורים. מגמה זו של ניצול קרקע, שהייתה ברמת ניצול נמוכה, לטובת בינוי אינטנסיבי הכולל למגורים היא אחד הכלים החשובים בהתמודדות עם משבר הדיור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלדרתומר גוטהלףעיריית אשדודאפרידרעודד פלוסהוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרוםקריית איתניםתוכנית סוהו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...