חברת מצלאוי מרחיבה פעילות – פרויקטים קטנים כגדולים, בפרישה גאוגרפית נרחבת

השוק המשתנה בתחום ההתחדשות העירונית וצמיחתה הפיננסית של חברת מצלאוי בשנים האחרונות, מביאות אותה כעת ליצירת שינויים אסטרטגיים במטרה להעמיק את התמחותה בתחום ההתחדשות העירונית

שיתוף הכתבה
פרויקט אוסישיקין 9-11 ברמת השרון (הדמיה evolve media)פרויקט אוסישיקין 9-11 ברמת השרון (הדמיה evolve media)

מצלאוי חברה לבניין הינה חברה ציבורית, אשר ממוצבת כיום כאחת השחקניות המשמעותיות בענף הנדל"ן בישראל. החברה מוכרת לציבור הרחב בזכות פרויקטים רחבי היקף של מגורים, מסחר ותעסוקה שבנתה ברחבי הארץ.

פעילותה של מצלאוי התרכזה עד כה בעיקר בפרויקטים מסוג פינוי בינוי תוך התמקדות באזור בקעת אונו, שם היא נמנית על אחד ממחוללי הצמיחה המשמעותיים עם מספר מיזמי ענק, בהם פרויקט "אונו הירוקה"  ו "אונו פריים" בקריית אונו שכלל 16 מגדלים בני כ 16 קומות (כ-1,000 יחידות דיור) ופרויקט "מגדלי הסביונים" ביהוד שכלל הקמה של ארבעה מגדלים בני 13 קומות כל אחד.

אלא שבחינת תוכניותיה של מצלאוי כיום מגלה חידוש בתפיסתה האסטרטגית. במשרדי החברה הוותיקה, הממוקמים בקרית אונו, עמלים עובדי החברה בגיוס המשאבים והניסיון שצברה לשם הרחבה משמעותית של פעילות החברה בתחומי ההתחדשות העירונית. זאת, מתוך מטרה להרחיב ייזום וביצוע של מגה-פרויקטים, יחד עם התמקדות בפרויקטים נקודתיים מסוג תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) ומיקוד הפעילות הגאוגרפית בין היתר באזורי הביקוש בגוש דן, לדוגמת רחובות, רמת השרון, רמת גן ותל אביב, וכן העמקת אחיזתה בבת-ים.

כחלק ממדיניות זו, מלבד לפרויקטים רחבי היקף מסוג פינוי בינוי שהחברה מקדמת מזה שנים בעיר בת-ים –החברה החלה בקידום שלושה פרויקטים נוספים מסוג תמ"א 38 על פני שני בנייני מגורים ברחוב סמטת הוורדים ובשלושה מבני רכבת נוספים ברחוב משה סנה בעיר.

התחדשות ברמת השרון

כחלק מתוכניותיה של החברה, החברה רשמה דריסת רגל משמעותית לאחרונה ברמת השרון, שם היא מקדמת שלשה פרויקטים מסוג תמ"א ברחוב אוסישקין בעיר, וכן מצויה בשלבי משא ומתן מתקדמים לביצוע פרויקטים נקודתיים נוספים ברחובות, רמת גן ותל אביב.

מנכ"ל החברה, ערן מזור, מסביר את החלטת החברה להתחיל לפעול בגזרת פרויקטים מסוג תמ"א 38 ברצון "לגוון את הפורטפוליו של החברה כך שיכלול גם פרויקטים עם רווחיות גבוהה ועם מח"מ (משך חיים ממוצע) קצר". באשר לפרויקטים ברמת השרון אומר מזור כי "רחוב אוסישקין הוא רחוב חי וצעיר באווירה תל אביבית, מבחינת כמות התנועה, המסחר ומקומות הבילוי, ואלה בדיוק המקומות שמצלאוי מחפשת לפעול בהם. רמת השרון היא עיר נהדרת, עם רשות מקומית שתומכת בהתחדשות עירונית ובעלי דירות שמבינים את הערך שהם מקבלים ממיזמי בוטיק כאלה".

דוגמה לפרויקט כזה מקודם בימים אלו ברחוב אוסישקין 11-9 בעיר. לכאורה מדובר בפרויקט קטן יחסית להיקפים שבהם הורגלה מצלאוי לאורך השנים, אולם לדברי מזור, "יש פה אתגר לא קטן שכולל פינוי של כ-30 בעלי דירות וכן כמה עשרות בעלי חנויות, כשבסוף הדרך נבנה כ-85 יחידות דיור ושטחי מסחר חדשים, ויש פה המון יתרונות: הפרויקט לא קטן מדי, כי כאמור יש פה מסה יפה של דירות; מחירי המכירה ברמת השרון הם מאוד גבוהים, מה שמספק לנו, היזמים, ודאות כלכלית; ובניגוד לפינוי-בינוי שהוצאתו לפועל אורכת לעתים יותר מעשור, פרויקט תמ"א כזה צפוי להגיע לקו הסיום, קרי גמר בנייה ואכלוס בתוך 3.5-4.5 שנים".

עמדתה של מצלאוי בנוגע לרמת השרון לא נולדה יש מאין. ההתחדשות העירונית בעיר מקבלת רוח גבית מצד העירייה; ב-2017 אישרה הוועדה המחוזית את רש/3838 – תוכנית מפורטת לתמ"א 38 שגיבשה העירייה, אשר מסדירה את התחום בשטחה תוך חלוקת העיר לאזורים שונים עם זכויות בנייה מוגדרות.

מזור מוסיף ומעריך כי "בשנים הקרובות חברת מצלאוי תמשיך לבלוט ולהעמיק את האחיזה שלה בתחום ההתחדשות העירונית, באמצעות קידום מגוון רחב של פרויקטים, קטנים כגדולים, בפרישה גיאוגרפית נרחבת, כאשר שילוב היכולות המגוונות של החברה – בתחום הייזום והפיתוח, הנדל"ן המניב והבנייה – ייתנו לחברה יתרון משמעותי בשוק התחרותי של ההתחדשות העירונית.

לאתר החברה: https://matzlawi.co.il/#services

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמצלאויערן מזוררמת השרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...