אושרו שתי התוכניות האחרונות בצריפין: 3,000 יח"ד ומעל מיליון מ"ר תעסוקה

התוכנית הראשונה היא בשטח 409 דונם בראשון לציון וכוללת 1,500 יח"ד דרומית לבי"ח אסף הרופא; התוכנית השנייה היא ל-447 דונם בבאר יעקב וכוללת אף היא 1,500 יח"ד

שיתוף הכתבה

 

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז, בראשות מ''מ יו''ר הוועדה גיא קפלן, אישרה היום (רביעי, 17.8.22) סופית את שתי התוכניות האחרונות בתחום המחנה הצבאי המתפנה צריפין, לאחר שהשבוע פרסמה רמ"י מכרז למעל 2,000 יח"ד בבאר יעקב בשטח צריפין. 

שתי תוכניות אלו קודמו בשיתוף פעולה עם רשות מקרקעי ישראל , וכוללות 3,000 יחידות דיור, כ-1,150,000 מ''ר עבור שטחי תעסוקה, כ- 62,500 מ''ר עבור שטחי מסחר וכ-115 דונם של שטחים פתוחים.

 1500 יח"ד בשטח ראשון לציון

התוכנית הראשונה (מתחם 7א)' תהיה בתחום השיפוט של העיר ראשון לציון והיא בשטח כולל של 409 דונם, והיא ממוקמת מדרום ובצמוד לבית החולים אסף הרופא וגובלת בכביש 44. 

התוכנית כוללת 1,200 יחידות דיור - מתוכן 240 יוקצו עבור דירות קטנות, 120 יוקצו עבור מיקרו דירות, ועוד 300 יחידות דיור מיוחד שישמשו לדיור מוגן או מעונות סטודנטים או דיור מיוחד. בנוסף התוכנית כוללת 150 חדרי מלון ושטחי תעסוקה בהיקף של כ-504,000 מ"ר, כ-36,00 מ"ר של שטחי מסחר, כ-54 דונם שטח למבני ציבור וכ-50 דונם שטחים פתוחים. אופי הבינוי בתוכנית הוא 18 קומות לטובת דיור מוגן, מבנים משולבים מגורים, תעסוקה ומסחר בגובה של 18 עד 25 קומות, ובמבנים משולבים תעסוקה ומסחר או מבני תעסוקה 15 עד 18 קומות.  היקפי הבינוי המוצעים בתוכנית תואמים למדיניות פיתוח מנהל התכנון בקרבה למערכות מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן). 

 

החלק המזרחי של המתחם מתאפיין במגרשים שייעודם בעיקר לתעסוקה ומסחר, דרכים מתקנים הנדסיים ומרכז תחבורה. החלק המערבי של המתחם, מתאפיין במגרשים למגורים ומבני ציבור ושימושים מעורבים של מגורים לצד מסחר ותעסוקה, ומהווה המשך למרקם העירוני המתוכנן בשני מתחמים בראשון לציון. בין שני חלקי התוכנית המזרחי והמערבי עובר ציר מרכזי נעמי שמר בכיוון צפון דרום, המחבר את באר יעקב וראשון לציון. ציר זה משמש כציר לתחבורה ציבורית, רכבים פרטיים ובתחומו מתוכנן קו מטרו (תתל 101/ א),כולל תחנה בתחום תוכנית זאת וקו רכבת קלה של הקו החום.

 

447 דונם בבאר יעקב

התוכנית השנייה (מתחם 7ב') בתחום השיפוט של העיר באר יעקב, היא על שטח כולל של של 447 דונם, והיא ממוקמת דרומית למתחם 7א'.  התוכנית כוללת 1,200 יחידות דיור - מתוכן 240 יוקצו עבור דירות קטנות, 120 יוקצו עבור מיקרו דירות ועוד 300 יחידות דיור מיוחד שישמשו לדיור מוגן או מעונות סטודנטים או דיור מיוחד. בנוסף, כוללת התוכנית שטחי תעסוקה בהיקף של כ647,000 מ"ר כ-20,00 מ"ר של שטחי מסחר,  כ-53 דונם שטח למבני ציבור וכ-65 דונם של שטחים פתוחים. 

 

אופי הבינוי בתוכנית הוא 18 קומות עבור דיור מוגן, ו- 15 עד 18 קומות במבנים המשלבים מגורים, תעסוקה ומסחר. היקפי הבינוי המוצעים בתוכנית תואמים למדיניות פיתוח מנהל התכנון בקרבה למערכות מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן).

 

החלק המזרחי של המתחם מתאפיין במגרשים שייעודם בעיקר לתעסוקה ומסחר, דרכים מתקנים הנדסיים הכוללים תחנת מעבר פסולת ומתקן איגום וכולל שטח ביעוד ספורט ונופש המיועד לאצטדיון עירוני עבור באר יעקב. 

החלק המערבי של המתחם, מתאפיין במגרשים למגורים ומבני ציבור ושימושים מעורבים של מגורים לצד מסחר ותעסוקה, ומהווה המשך למרקם העירוני המתוכנן במתחמים 1-3 בצריפין ומתחם 4 בראשון לציון .בין שני חלקי המתחם המזרחי והמערבי עובר ציר מרכזי נעמי שמר בכיוון צפון דרום, המחבר את באר יעקב וראשון לציון. ציר זה משמש לתחבורה ציבורית, ובתחומו מתוכנן קו מטרו (תתל 101/ א)  וקו רכבת קלה של הקו החום. 

 

לדברי מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח: "מינהל התכנון רואה חשיבות רבה ביישום החלטת הממשלה לפינוי מחנות צה"ל במרכז הארץ לטובת הגדלת היצע יחידות הדיור במרכז הארץ. חשוב להמשיך במגמה של איתור שטחים מופרים ומיועדים לפיתוח או מתקני תשתית שהשימוש בהם כבר אינו חיוני, וזאת כדי למצות את הפיתוח בתוך המרחב העירוני".

 

מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, הוסיף: "מדובר בשני המתחמים האחרונים בתחום מחנה צריפין המשלמים את תכנון תכנית השלד כפי שאושרה ע"י הוועדה המחוזית והמועצה הארצית  וחשיבות הרבה באישור המתחמים וביישום המדיניות התכנונית בפינוי המחנות במרכז הארץ. לתכניות חשיבות רבה בהמשך פיתוח הרשויות באר יקבע וראשון לציון. תכנון המתחמים קודם מתוך ראייה תכנונית רחבה תוך מתן מענה לצרכים העירוניים לשטחי תעסוקה ומסחר לאיתנות הכלכלית של הרשויות וכן לשטחי ציבור בנויים ופתוחים ומתן פתרונות הולמים לתחבורה הציבורית לרבות לקווי המטרו והרכבת הקלה והתבססות על מרחב ציבורי איכותי". 

מתחמי התכנון בתחום מחנה צרפין המתפנה נקבעו בהתאם לתוכנית השלד של המחנה כפי שאושרה על ידי הוועדה המחוזית והמועצה ארצית לתכנון ולבנייה. *התוכניות נערכו על ידי משרד קולקר-קולקר אפשטין אדריכלים


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלגיא קפלןרפי אלמליחמינהל התכנוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...