אושרה החלופה שתאפשר הקמת 130 אלף דירות במפרץ חיפה

ועדת העורכים למפרץ חיפה אישרה את תוכנית המתאר לקידום ופיתוח אזור מפרץ חיפה הידועה כתמ"א 75; תוכנית המתאר תאפשר בינוי של מיליוני מ"ר עבור תעסוקה, מבני ציבור ושטחי מסחר

שיתוף הכתבה
הדמיה של המפרץ (קרדיט: רשות מקרקעי ישראל)הדמיה של המפרץ (קרדיט: רשות מקרקעי ישראל)

ועדת העורכים למפרץ חיפה אישרה היום (ה') את החלופה לתוכנית המתאר לקידום ופיתוח אזור מפרץ חיפה הידועה כתמ"א 75, אשר גובשה והוכנה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). התוכניות המפורטות שיוקדמו בהתאם לתוכנית המתאר יוכלו לכלול היקפים מוערכים של: 130,000 יחידות דיור, 5,500,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 4,400,000 עבור מבני ציבור, 3,000,000 עבור שטחי מסחר, 14,000 מ"ר עבור מלונאות ופארק מטרופוליני על שטח של 5,300 דונם.

במסגרת דיוני הוועדה, הוצגו על ידי צוות התכנון של רשות מקרקעי ישראל מספר חלופות ונבחנו ייעודי הקרקע העתידיים למתחמים המבונים בתוך שטח המפעלים וסביבתם. כמו כן נבחנה פריסת שטחי המגורים, התעסוקה והתעשייה והיקפם וכן פריסתם של שטח הפארק המטרופוליני ושטחים פתוחים נוספים באזור.

התוכנית מתמקדת בשיפור איכות החיים של תושבי המפרץ, באמצעות מנופים כלכליים, תכנוניים וסביבתיים שישנו את המגמות הדמוגרפיות והכלכליות-חברתיות הקיימות כיום במפרץ, שאמורה להוביל לפיתוח אורבני משמעותי, אשר יש בו כדי לשנות את אופי האזור כולו, מאזור שעיקרו תעשייה כבדה לאזור המשלב מגורים, תעסוקה, תעשייה נקייה ושטחים ירוקים.

מנכ"ל רמ"י הורה על הכנת תוכניות מפורטות על בסיס התוכנית המתארית במטרה לאשרן מהר ככל הניתן. אישור התוכניות המפורטות יאפשר להוציא לפועל את חזון הממשלה לפינוי המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה.

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח: "אישור החלופה היום מהווה צעד משמעותי ביישום החלטת הממשלה לפינוי התעשייה הפטרוכימית מלב מפרץ חיפה, שיביא לשיפור איכות חיי התושבים מטרופולין חיפה בכלל והעיר חיפה בפרט. החלופה שנבחרה עושה את האיזון הראוי בין פיתוח מגורים, תעסוקה ושטחים פתוחים ובכלל זה הרחבה משמעותית של הפארק המטרופוליני".

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל , ינקי קוינט: "אני רואה הישג משמעותי וחשיבות רבה בהחלטת ועדת העורכים שכן מדובר  בצעד  שלאחריו ייערכו ויוגשו מסמכי התכנית לדיון במוסדות התכנון הארציים וזאת במטרה להניח את היסוד לשינוי ארוך הטווח של פני המפרץ ולהביא לשיפור איכות הסביבה והחיים של תושבי המרחב והמטרופולין כולו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רפי אלמליחינקי קוינטמינהל התכנוןמפרץ חיפהרמ"יתמ"א 75ועדת העורכים למפרץ חיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...