ישראל קנדה השלימה מכירת קרקע בתל אביב לאפי קפיטל תמורת 486 מיליון שקל

אתמול שולמה היתרה על השטח, שגודלו 2,610 מ"ר והוא נמצא ברחובות הרכבת והגר"א. בכוונת אפי קפיטל לבנות במתחם 137 יחידות דיור, שטחי מסחר ומבני ציבור. ישראל קנדה צופה רווח של 195 מיליון שקל בעקבות השלמת העסקה

שיתוף הכתבה
ברק רוזן ואסי טוכמאייר (אריק סולטן)ברק רוזן ואסי טוכמאייר (אריק סולטן)

ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, דיווחה היום (ג') לבורסה על השלמת המכירה של קרקע ברחובות הרכבת  והגר"א בתל אביב, שעליה דיווחה החברה כבר באפריל השנה. מדובר בקרקע בשטח של 2,610 מ"ר שנמכרה לאפי קפיטל, שבשליטת היו"ר והמנכ"ל אפי שקדי, ולחברה הבת שלה שובל נחשון תמורת 486 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. 

העסקה הושלמה לאחר תשלום יתרת התמורה אתמול, בסך של 314 מיליון שקל, בתוספת הפרשי הצמדה ומע"מ. להערכת החברה, עם השלמת מכירת המקרקעין ייווצר בדו"חותיה רווח מהותי לפני מס, בסך של כ-195 מיליון שקל, שמהם הוכרו 84 מיליון שקל ברבעון השני של 2022. רווח נוסף של 111 מיליון שקל צפוי להירשם בדו"חות הרבעון השלישי. 

ישראל קנדה רכשה את הקרקע לפני כשלוש שנים במחיר שנמוך ביותר ממחצית ממחיר המכירה - 219 מיליון שקל. מהערכות ראשוניות, בזמן חתימה עסקה עלה כי הדירות שיוקמו במתחם צפויות להימכר לפי מחיר של 65-60 אלף שקל למ"ר. עוד כולל החוזה הסכם בין אחד מהמוכרים לבין כל בעלי הזכויות בחלקה אחת להקמת 137 יחידות דיור, הסכמים להשכרה ולהקמת שטחי משרדים בהיקף של לא פחות מ-1,166 מ"ר, וכן שני הסכמים ביחס לזכויות צד שלישי בחלק מהמקרקעין - אחד להקמת מבנה ציבור בשטח של כ-1,500 מ"ר, והשני התחייבות להקצות כ-10% מיחידות הדיור שיוקמו לדיור בר השגה.

בזמן פרסום העסקה אמר שקדי כי "כניסה לעסקה משמעותית בלב אזורי הביקוש בתל אביב היתה מטרה ששמנו לעצמנו לשנה הנוכחית. רכישת הקרקע מישראל קנדה כעת היא מהלך ויעד אסטרטגי של החברה לשנים הקרובות בהרחבת פעילותנו הנדל"נית באזורים אלה. אני רואה חשיבות רבה בקידום פרויקטים המשלבים עירוב שימושים מורחב בסמיכות למערכות הסעה המונית".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דיור בר-השגהאפי קפיטלאפי שקדיישראל קנדהברק רוזן ואסי טוכמאייר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...