פינוי-בינוי בלוד זה כן כלכלי: דן נדל"ן וקן התור יבנו 260 דירות בשכונת עמידר

החברות זכו במכרז דיירים אחרי שגברו על 12 הצעות מתחרות. החברה הכלכלית לוד והמנהלת העירונית מקדמות את התוכנית המופקדת, שבמסגרתה ייהרסו 70 דירות. בשנה האחרונה החלו לקדם בעיר לראשונה פרויקטים של פינוי-בינוי

שיתוף הכתבה
לוד (By Hagai Agmon-Snir حچاي اچمون-سنير חגי אגמון-שניר - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=119275903)לוד (By Hagai Agmon-Snir حچاي اچمون-سنير חגי אגמון-שניר - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=119275903)

דן נדל"ן, זרוע ההשקעות והנדל"ן של קבוצת התחבורה הציבורית דן, וחברת קן התורהתחדשות עירונית , הודיעו הבוקר (ב') שזכו במכרז דיירים לפרויקט פינוי-בינוי לבניית 259 דירות בשכונת עמידר בלוד. הפרויקט יוקם במתחם שנמצא בין הרחובות שלמה המלך, איינשטיין וד'יזראלי. הן גברו על 12 חברות יזמיות שהשתתפו במכרז. 
 
לפי התוכנית המופקדת, שמקדמות החברה הכלכלית לוד והמנהלת העירונית להתחדשות, צפויות להיהרס במקום 70 דירות ישנות במבני רכבת. במקומן ייבנו שני מגדלים בני יותר מ-20 קומות, שמלבד יחידות הדיור יכללו גם שטחי מסחר ותעסוקה. תכנון הפרויקט נעשה על ידי משרד האדריכלים מיכל יוקלה סטודיו מיה. מהחברות נמסר שהגשת הבקשה להיתר תהיה מיד עם אישור התוכנית בסוף 2022. 
 
במסגרת ההסכם יקבלו בעלי הדירות תוספת של כ-12 מ"ר לדירה הקיימת, וכן מחסן וחניה לכל דירה. בנוסף, התחייבו החברות כי מיד לאחר הזכייה יחלו בשיפוץ המתחם וטיפול במפגעים הקיימים בו, אף שעבודות הבנייה צפויות להתחיל רק בעוד כשנתיים. את הדיירים ייצג משרד עו"ד אלי תוסיה כהן ושות' ועו"ד רן בצלאל.
 
בשנה האחרונה נהפכה לוד לאחד ממוקדי הבנייה החדשה המשמעותיים באזור המרכז. בין היתר, נבנית במזרחה בימים אלה שכונת נופי בן שמן, שצפויה לכלול כ-4,500 יחידות דיור. עוד נבנות בעיר 500 דירות במתחם מצפה רנה, ויש עוד מתחמים שבהם יש בנייה או שקיימות תוכניות לגביהם. התוכנית הנוכחית ממחישה כי תוכניות פינוי-בינוי, שעד כה כלכליותן הועמדה בספק בעיר, מתחילות להתממש גם בה.

היתכנות כלכלית לפינוי בינוי והתחדשות עירונית בכלל, מצריכה ערך קרקע מסוים. לכן פרויקטים מסוג מתבצעים בעיקר באזור המרכז, ואילו בפריפריה כמעט שלא. ככל שמחירי הקרקעות והדירות עולים, מעגל הכלכליות מתרחב והולך, ומגיע גם לפריפריה הקרובה. כך גם לוד, שהיא לא פריפריה גיאוגרפית אלא חברתית, נכנסת למעגל. זה לא פרויקט הפינוי-בינוי הראשון שמתבצע בעיר, אבל זה החל לקרות רק בשנה האחרונה
 
מנהל הפיתוח העסקי בקן התור, אסף פרידמן, אמר כי "שיתוף הפעולה שלנו עם העירייה מאפשר לנו לייצר צדק חברתי לדיירים, ולהנגיש עבורם פרויקטים שישפרו את רמת חייהם. הפרויקט בלוד הוא יריית פתיחה ראשונה לבאות". 
 
לדברי ראש חטיבת התחדשות עירונית בקבוצת דן, עו"ד רועי גלעד דורון, "מדובר בשיתוף פעולה נוסף של דן נדל"ן עם חברה יזמית ומבצעת לטובת פרויקט משמעותי נוסף שמתכתב עם חזוננו - התבססות כגורם משמעותי בענף הנדל"ן ובתחום ההתחדשות העירונית". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דן נדל"ןקן התורפינוי בינוי לוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...