"משכנתא אינה מוצר מדף ואין משכנתא אחידה. לכל לקוח נדרש להתאים מסלול ייחודי עבורו"

במציאות הישראלית, הדרך להגיע לדירה מחייבת על פי רוב לקיחת משכנתא. בשנים האחרונות חווית לקיחת המשכנתא עוברת שינוי משמעותי ומאפשרת גמישות ויצירתיות הן באופן התקשורת עם הבנק והן בפתרונות שהוא מציע. משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי, מסביר

שיתוף הכתבה
משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי. קרדיט: כפיר סיוןמשה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי. קרדיט: כפיר סיון

לדברי משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי, "המשכנתא הינה למעשה העסקה הכלכלית החשובה והמרכזית בכל משק בית ומתוך כך היא מלווה לעיתים בחשש ובחוסר ביטחון בשל המחויבות בהחזר ההלוואה לטווח ארוך. ניתן  להסתכל על המשכנתא כמעין 'חיסכון הפוך', כשמידי חודש  הלווים שמים בצד את החיסכון החודשי שאותו למעשה הם מחזירים לבנק בגין המשכנתא שהם לקחו  לצורך רכישת הדירה".
בעוד שבעבר הליך קבלת המשכנתא היה מורכב ומסורבל, כיום, עם התפתחות הערוצים הדיגיטליים חווית הלקוח השתנתה ללא היכר. כיום  עומדים לרשות הלקוחות בנקאי משכנתאות מקצועיים המלווים אותם בכל שלבי המשכנתא, כאשר לאור התפתחות הערוצים הדיגיטליים, יכול הלקוח "לפגוש" את הבנקאי בכל ערוץ שיבחר ואף לשלב בין הערוצים במהלך קבלת ההלוואה -ואף לאחריה. הנוחות בהגשת הבקשה למשכנתא ובקבלת האישור מאפשרת גם לאנשי השיווק בפרויקטים השונים להסתייע בבנק כדי לקדם את העסקה מול הלקוח הפוטנציאלי.
 פלדמר מציין:  "קיימים שלושה שלבים מרכזיים בהליך קבלת המשכנתא. השלב הראשון הוא שלב ההתעניינות והגשת הבקשה לאישור עקרוני. השלב השני הוא שלב אישור המשכנתא והתאמת תמהיל  ההלוואה  ללקוח, ולבסוף – השלב השלישי - פתיחת התיק, המצאת  כל המסמכים הנדרשים והעברת כספי המשכנתא למוכר הנכס.
המשמעות של העמדת משכנתא ללווים הינה כי הבנקאי רואה את צרכי הלקוח ונותן לו מענה באמצעות הרכב מסלולי משכנתא ייחודיים עבורו. מאידך, עבור איש המכירות / משווק הנדל"ן, שלב אישור המשכנתא ללקוח הינו נקודת מבחן חשובה ומהווה 'איתות' לסגירת העסקה ואישור לכך כי  הבנק אכן ישלים את הסכום הנדרש להון העצמי שיש ללקוח, כך שלמעשה הוא יכול להתקדם עם הלקוח לחתימה על הסכם הרכישה בפועל".

מהפיכת הדיגיטל, שלא פסחה על עולם הבנקאות, מעניקה  כיום חווית לקוח מתקדמת ונוחה מתמיד, כזו החוסכת  ללקוחות זמן רב. בתוך כך, בלאומי ניתן  להגיש בקשה למשכנתא מכל מקום ובכל שעה, מהמחשב בבית או מהמשרד, מהמכשיר הנייד ואפילו באמצעות שיחת זום. בנק לאומי אף מאפשר ללקוחותיו חתימה דיגיטלית מרחוק על מסמכי ההלוואה, כך שהם אינם נדרשים להגיע פיזית לסניף הבנק ויכולים לחסוך לעצמם זמן יקר.
העובדה שלכל לקוח צרכים משלו משמעותה כי " משכנתא אינה מוצר מדף ואין משכנתא אחידה.  לכל לקוח נדרש להתאים מסלול ייחודי עבורו", אומר פלדמר.
"למעשה, בשלב התאמת המשכנתא ללקוח ובתכנון מועדי שחרור הכספים בהתאם לתנאי העסקה, באה לידי ביטוי מקצועיותו של הבנקאי וביכולתו להציע לכל לקוח מסלול ייחודי  בהתאם לצרכיו, לסוג העסקה שהוא מבצע ובהתאם ליכולת ההחזר הנוכחית שלו - תוך תכנון ההחזר לשנים שיבואו"

בית לאומי. קרדיט: כפיר סיוןבית לאומי. קרדיט: כפיר סיון

קבלת אישור עקרוני למשכנתא לפני חיפוש ורכישת הדירה
אצל מרבית הלקוחות, הגשת בקשה למשכנתא נעשית לאחר שהלקוח כבר בחר את האזור והדירה שהוא רוצה לרכוש, תוך הצגת הסכם הרכישה.
יחד עם זאת, ניתן כיום לקבל אישור עקרוני למשכנתא עוד בטרם התקבלה החלטה על האזור וגודל הנכס הנרכש. בדרך זו,  הלקוח מקבל  מהבנק אישור עקרוני ללא כל עלות. האישור אינו מחייב את הלקוח  ומאפשר לו לחפש את הנכס המתאים לו כשהוא כבר יודע מהי המסגרת הכספית המתאימה לו ובהתאם מה ערך הנכס שהוא יכול ורוצה לחפש - כל זאת בשל העובדה שיש לו כבר אישור עקרוני מהבנק להשלמת הרכישה. קבלת אישור עקרוני מהבנק טרם תחילת חיפוש נכס חוסכת  זמן רב ומאפשרת ללקוחות מיקוד בנכסים רלוונטיים, בהתאם ליכולת הכספית שלהם", לדברי פלדמר.
לאחר השלמת הרכישה,  הלקוח יכול להעביר לבנק את המסמכים הנדרשים בערוצים הדיגיטליים, ואלו יצטרפו לתיק שייפתח עבורו.  בלאומי אף מאפשרים ללקוחות  העברת מסמכים במייל "מצדדים שלישיים", כמו חברת הבנייה, עו"ד המלווה וכדו'.

המשכנתא כאמצעי לסגירת עסקה
 לא רק ללוקחי המשכנתאות מסייע בנק לאומי. הבנק תומך גם בשותפים עסקיים, אשר נמצאים בקשר עם הלווים בתהליך ביצוע עסקת הנדל"ן.
אותם משווקי נדל"ן, מנהלי שיווק ומכירות , והמתווכים בעסקאות ,זקוקים לסיוע ולזמינות יועצי הבנק בסגירת העסקה מול הלקוח. בתוך כך, בנק לאומי מפעיל רכזי קשרי לקוחות בכל רחבי הארץ, אשר זמינים עבור גורמי הנדל"ן ומסייעים להם בסגירת העסקה ובקבלת האישור העקרוני למשכנתא עבור הלקוח. הרכזים   מלווים את המשווק מחד ואת הלקוח מאידך, ודואגים לקבלת האישור העקרוני מהבנק. בבנק לאומי קיים דסק פרויקטים ייעודי במרכז המשכנתאות, ובאמצעות יועצי המשכנתאות של הבנק מקבל הן הלקוח והן השותפים העסקיים שירות מלא משלב הגשת הבקשה ואישורה, תוך ליווי הצדדים עד לביצוע העסקה בפועל.
בנק לאומי מלווה כיום מאות יזמים וחברות המשווקים אלפים רבים של יחידות דיור בכל הארץ. פעילות זו מהווה הזדמנות לכל הצדדים ביכולת לקדם עסקאות מכל סוג,  תוך שיתוף פעולה ביניהם.
"דווקא בתקופות קשות, האתגר לעמוד לצד חברות הבנייה ולסייע להם בפתרונות מימון מהווה סיפוק רב", מציין פלדמר, "ראיית הצרכים של חברת הבנייה בכלל - ושל משווק הפרויקט בפרט - מאפשרת לנו לשלב יכולות מימוניות ומקצועיות רבה, על מנת  לתת מענה לרוכשים ולספק עבודה לכל הצדדים".
פלדמר מסכם: "לאומי למשכנתאות מקבל  אלפי בקשות בחודש ומעניק  שרות משכנתאות ללקוחות כל הבנקים, גם לאלו שעדיין לא מנהלים  את חשבון הבנק שלהם בלאומי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנתאותבנק לאומימשה פלדמרחטיבת משכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...