הולחו"ף אישרה את תוכנית שדה דב והגבילה את הבנייה לגובה

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה את תוכנית המתאר לרובע שדה דב והוסיפה כ־1,700 חדרי מלון • בוטלה הקמת מבנה ציבורי שתוכנן לקום בתחום חוף הים

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית שדה דבהדמיית תוכנית שדה דב

עוד צעד לכיוון פינוי שדה דב בת"א ובנייה של מתחם מגורים, מסחר ותעסוקה במקומו תחת השם "רובע שדה דב". הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף), בראשות מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר אישרה את תוכנית המתאר לרובע, תוך הגבלת הבנייה לגובה בחזית הראשונה לים, ביטול מבנה שתוכנן בתחום חוף הים, ותוספת משמעותית עבור שטחי המלונאות. נציין, כי התוכנית הועברה לוולחו"ף מאחר שהיא נוגעת גם לסביבה החופית באזור - היכן שממוקם כיום נמל התעופה שדה דב. לפי התוכנית, שדה התעופה יפונה ביולי 2019, אך הפינוי נדחה כבר מספר פעמים ולא מן הנמנע שתהיה דחייה נוספת. 

כעת, עם אישורה בולחו"ף, תעבור התוכנית אל ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ומשם תחזור לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, להמשך קידומה לאישור.  

תוכנית המתאר לרובע שדה דב כוללת בניית כ-16,000 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור, שטחי מלונאות ופארקים. במסגרת ההחלטה של הוולחו"ף ניתנה תוספת משמעותית עבור שטחי מלונאות - תוספת של כ־1,700 חדרי מלון, נוסף על כ־2,000 חדרי המלון המוצעים בתוכנית המקורית. השיקול העיקרי בתוספת הינו הגדלת ההיצע התיירותי של העיר תל אביב. 

הוועדה עסקה גם בגובה הבינוי בתוכנית. ההחלטה היא להגבילו עד ל-25 קומות בחזית הראשונה לים, וגם זאת במגרשים בודדים בלבד. קביעה זו ניתנה בהתאם לגובה שנקבע בתוכנית תא/5000 - תוכנית המתאר של תל אביב. נוסף על כך, צמצמה הוועדה את גובה המגדלים המתוכננים במפגש בין רחוב איינשטיין, 'פארק המסלול' ו'פארק החוף' - מ-45 קומות ל-30 קומות. 

בהמשך לכך קבעה הוועדה כי יש להסיר מבנה ציבורי שתוכנן לקום בתחום חוף הים, במרחק הקטן מ־100 מטר מהחוף - תחום אשר בהתאם לתמ"א 13 (תוכנית המתאר הארצית לחופים) נקבע כאסור לבנייה. הוועדה סברה כי אין לאשר הקלה שתאפשר את הקמת המבנה במיקום זה, זאת לנוכח הבינוי שאושר בעורף המתחם.

שני הפארקים המוזכרים כאן זכו גם הם להתייחסות בדיון. 'פארק המסלול' ו'פארק החוף' מתוכננים לקום בחלקו המערבי של רובע שדה דב, ולחבר בין הרובע ובין חוף הים. 'פארק מסלול' ישתרע על שטח של כ־66 דונמים, ו'פארק החוף' ישתרע על שטח של כ־177 דונם. הוולחו"ף קבעה כי לא יוצאו היתרי בנייה למגורים ליותר מ־10,000 יחידות דיור ברובע, עד לאחר הקמתם של שני פארקים אלו. 

הוועדה הדגישה את החשיבות הרבה שבפתיחת מרחב שדה התעופה והבסיס הצבאי בשדה דב, הסגור וחסום כיום לציבור הרחב. לדברי אנשיה, התוכנית תייצר באזור רחובות פעילים עם חזיתות מסחריות, מדרכות רחבות ובתי קפה, מהלך שצפוי לחזק את הקשר בין העיר והסביבה החופית. יו"ר הוולחו"ף ומנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר: "הוועדה שמה את האינטרס הציבורי בראש סדר העדיפויות, ומצאה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על חוף הים. השינויים שעליהם החליטה הוועדה בתוכנית משקפים את העיקרון שחוף הים הינו נחלת כלל הציבור, וכי יש להשאירו ככזה". 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדלית זילברשדה דבשטחי מלונאותתא/5000הוועדה לשמירה על הסביבה החופית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...