כמו עמנואל וג'סר א-זרקא: ירושלים צנחה לאשכול סוציו-אקונומי 2 מתוך 10

רמתה החברתית-כלכלית של אוכלוסיית הבירה ממשיכה להידרדר, כך עולה מהמדד החברתי-כלכלי לפי ישובים שפרסמה הלמ"ס. גבעתיים ומודיעין באשכול 9, תל אביב באשכול 8. סביון הוא היישוב החזק בישראל, מ.א. נווה מדבר שבנגב החלשה ביותר, וכיצד מדורג היישוב שלכם?

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק)(שאטרסטוק)

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה היום (ד') את המדד החברתי-כלכלי של האוכלוסייה בפילוח לרשויות מקומיות, אשר כולל ממצא מטריד: אוכלוסייתה של בירת ישראל ומי שאמורה להיות אחת משתי ערי המטרופולין המרכזיות במדינה – ירושלים, הולכת ודועכת מבחינת יכולותיה הכלכליות.

בעוד שבמדד הקודם אשר התבסס על נתוני האוכלוסייה לשנת 2017 דורגה העיר באשכול 3 מתוך 10, הרי שבמדד הנוכחי המתבסס על נתוני 2019 הוסיפה העיר להידרדר וכעת היא נכללת באשכול 2, לצד כמה מהרשויות החלשות ביותר בישראל – כמעט כולן חרדיות וערביות, בהן עמנואל, רכסים, ג'סר א-זרקא וכפר מנדא. שתי ערים גדולות נוספות המשויכות לאשכול זה הן בני ברק ובית שמש.

בדברי ההסבר למדד ציינה הלמ"ס כי הניתוח נערך עבור 255 רשויות מקומיות, מתוכן 201 עיריות ומועצות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות, לפי המפה המוניציפלית המעודכנת לשנת 2019.

בשאר הערים הגדולות לא חל שינוי של ממש, כאשר רק אשדוד רשמה שינוי לטובה בדירוג, ועלתה לאשכול 5 לאחר שבדירוג הקודם שויכה לאשכול 4. תל אביב-יפו, רמת גן וכפר סבא שויכו לאשכול 8 החזק יחסית; חיפה, ראשון לציון, פתח תקווה, חולון ורחובות נכללות באשכול 7; נתניה באשכול 6 ואשדוד, באר שבע, אשקלון ובת ים באשכול 5.

לרשימת היישובים המלאה בפילוח לאשכולות הקליקו כאן

הפרמטרים: "השכלה וחינוך, רמת חיים ותעסוקה"

הרמה החברתית-כלכלית של האוכלוסייה נמדדה באמצעות שילוב של תכונותיה הבסיסיות של האוכלוסייה במספר תחומים, בהם הרכב דמוגרפי, השכלה וחינוך, רמת חיים, תעסוקה וגמלאות, מקורות הנתונים הם: הלמ"ס, המוסד לביטוח הלאומי, משרד האוצר ועוד. עבור כל אחת מהרשויות משוקלל ערך מספרי המבטא את רמת האוכלוסייה, כאשר האפס הוא נקודת האמצע.



במדד הנוכחי זכתה המועצה האזורית נווה מדבר המאגדת כמה מישובי הפזורה הבדואית הערך הנמוך ביותר - 2.844-, והיישוב סביון לערך הגבוה ביותר - 2.353. על חלוקת הרשויות המקומיות לאשכולות נכתב כי מדובר ב "10 קבוצות הומוגניות (אבל לא שוות גודל),כך ששונות ערכי המדד בתוך האשכולות תהיה מינימלית ככל האפשר, ושונות ערכי המדד בין האשכולות תהיה מקסימלית".

חמישה יישובים בלבד נכללים באשכול 10, כאשר מלבד סביון נכללים בו גם כפר שמריהו, להבים, עומר וכוכב יאיר (9 במדד הקודם). באשכול 9 נכללות במדד הנוכחי גבעתיים, מודיעין, הוד השרון, רמת השרון, קריית אונו, שוהם, גני תקווה ומ.א. דרום השרון. בצד השני של הסקאלה, באשכול 1 נכללים בין היתר היישובים רהט, תל שבע, כסיפה והערים החרדיות מודיעין עלית ובית"ר עלית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהירושליםסביוןנווה מדבר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...