אושרה בניית רובע חדש בן 8,100 יח"ד עבור קריית גת בשטח מ.א. שפיר

הרובע החדש ייבנה בשטח בן כ-1,200 דונם מדרום לעיר הוותיקה ומצפון למושב עוזה. עוד כוללת התוכנית 190 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה ו-55 אלף מ"ר לשטחי מסחר

שיתוף הכתבה
הדמיית הרובע החדש (ארי כהן אדריכלים)הדמיית הרובע החדש (ארי כהן אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה למתן תוקף תוכנית מפורטת להקמת רובע מגורים חדש הכולל 8,100 יחידות דיור בדרום העיר קריית גת. את התוכנית, על שטח כולל של כ-1,190 דונם יזמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והיא ממוקמת מדרום למרכז העיר הוותיק של העיר, בצמוד לרחוב דרך הדרום, ממערב למסילת הרכבת תל אביב-ב"ש, מצפון למושב עוזה וממזרח לכביש 40. שטח התוכנית נמצא כיום במרחב התכנון המקומי שפיר ועתיד לעבור לעת מימוש התוכנית למרחב התכנון המקומי קריית גת ולתחום העיר קריית גת.

הרובע צפוי לכלול כ-8,100 יח"ד חדשות שיוקמו במגוון סוגי בינוי, החל מבניה מרקמית של עד 10 קומות, ועד 28 קומות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-55,000 מ"ר לעבור שטחי מסחר, כ-190,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-330,000 מ"ר עבור מבני ציבור, מסוף תחבורה ציבורית, וכ-330 דונם שטחים פתוחים. עוד מציעה התוכנית מציעה הקמת פארק ייחודי חדש, הכולל טיילות, לאורך תוואי נחל עוזה וכן מציעה מערך רחובות המקשרים הן לעיר הוותיקה והן מזרחה לאזור התעשייה של העיר.

התוכנית אושרה לאחר דיון בהתנגדויות שהוגשו בין היתר על ידי מושב עוזה ומועצה אזורית שפיר, לאחר שהוועדה התרשמה שהתוכנית מאזנת בצורה ראויה בין שיקולי הפיתוח והצורך ביחידות דיור והתפתחות העיר לבין שמירה על השטחים הפתוחים תוך רתימתם כחלק מהשטחים הירוקים ברובע ועל והפעילות החקלאית תוך בינוי נמוך בממשק עם המושב ושמירה על המשך הפעילות החקלאית עד למימושה.

מהוועדה המחוזית נמסר כי "רובע המגורים החדש הינו תוספת משמעותית לבנייה חדשה בעיר קריית גת, בצמידות למרכז העיר, בסמיכות גבוהה ובנגישות לשירותים כלל עירוניים כולל תחנת הרכבת, בית המשפט, העירייה ואזור התעסוקה, הכולל את מפעל אינטל".

עוד נמסר כי לצורך מימוש התוכנית יועתק מעט דרומה מקטע של מסילת הברזל בין קריית גת לאשקלון (מסילת חלץ), הצמוד כיום לעיר קריית גת ומגביל את פיתוחה. "השינוי המתוכנן בקטע המסילה יאפשר גם שיפור משמעותי ברשת המסילות שכן יאפשר תנועת רכבת המגיעות מכיוון צפון אל קריית גת, להמשיך לכיוון אשקלון ויאפשר בעתיד חיבור רכבתי נוח בין קריית גת לאשקלון ואשדוד".  

מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח מסר כי "ייחודיותה של התוכנית הוא במיקום המצוין בו היא נמצאת, בקרבה לתחנת הרכבת של קריית גת ולמרכז העיר ויציע איכות חיים מצוינת לתושביו העתידיים. תוכנית זו היא חלק מהמחויבות של מינהל התכנון להציע היצע גדול של דירות במענה ליוקר הדיור. הרובע החדש יחזק באופן משמעותי את  מרכז העיר קריית גת ויאיץ את התחדשותו וכן יאיץ את ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות של קריית גת". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קרית גתהוועדה המחוזית דרוםעודד פלוסרפי אלמליחמושב עוזהמועצה אזורית שפיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...