רני צים מאשר: נחקר על ידי הרשות לני"ע על עבירות מידע פנים

צים המשמש בעל השליטה בפסגות, ויניב בנדר מנכ"ל בית ההשקעות, נחקרו על מסירת מידע על עסקת רכישת השליטה בפסגות במאי 21 באמצעות ואליו קפיטל, טרם פרסומה הרשמי. על פי החשד, הדליפו מידע על העסקה לבכירה ברשות שדות התעופה שלאחר מכן שימשה דירקטורית בפסגות, ולגורמים נוספים

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רני צים מרכזי קניות, רני צים (אורן קאן)מנכ"ל רני צים מרכזי קניות, רני צים (אורן קאן)

איש העסקים רני צים , בעלי רני צים מרכזי קניות ובעל השליטה בית ההשקעות פסגות , אישר במהלך סוף השבוע את הפרסומים בכלי התקשורת, לפיהם ב-10 בינואר ביצעו חוקרי הרשות לניירות ערך חיפוש במשרדיו וחקרו אותו בגין עבירות מידע פנים. על פי הדיווחים, נחקרו גם יניב בנדר,  מנכ"ל פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות (לשעבר וואליו קפיטל) שמחזיק ב-9.3% ממניותיה ובכירים נוספים. 

על פי הדיווחים בתקשורת, החקירה נוגעת לאירועים שהחלו במרץ 2021, אז הוגשה הצעה לרכישת וואליו קפיטל על ידי פסגות בית השקעות. במאי 2021 רכש צים באמצעות ואליו קפיטל את השליטה בפסגות מאלטשולר שחם. באוגוסט 2021 השלים צים את הרכישה של מלוא הבעלות על פסגות תמורת סכום כולל של 405 מיליון שקל.

מהדיווחים עולה כי צים נשאל על ידי הרשות לני"ע לגבי הדלפה לכאורה על העסקה לבכירה לשעבר ברשות שדות התעופה, שלאחריה הבכירה ביצעה רכישות של מניות ואליו קפיטל, לפני הדיווחים הפומביים על עסקה זו. אותה בכירה כיהנה בהמשך כדירקטורית בפסגות. ברשות ני"ע חושדים כי היו גורמים נוספים שקנו את המניה לפני העסקה, ועם עליית ערך המניה מכרו אותה. ביום חמישי שוחררו צים ובנדר ללא תנאים מגבילים.

הודעה דומה לבורסה פרסם ביום חמישי גם בית ההשקעות פסגות , ולפיה נחקרו ברשות ניירות ערך בחשד לשימוש במידע פנים צים ובנדר. החברה ציינה  כי בשלב זה אין חשדות נגד פסגות, וכי החקירה נוגעת לאירועים שהתרחשו לפני רכישת החברות בפסגות בית השקעות והיא אינה נוגעת לפעילותה.  צים ובנדר חזרו לפעילות שוטפת בחברה ללא כל מגבלה ביחס לפעילותם בה.

עו״ד ערן שחם שביט, ממשרד בלטר גוט אלוני, בא כוחם של נושאי המשרה בחברה, מסר בשמם: ״למיטב הבנתנו, מדובר באירועים ישנים, שאינם נוגעים באופן כלשהו לפעילות בית ההשקעות פסגות . כל הפעולות שביצעו מרשיי בניירות ערך בוצעו כדין ובליווי משפטי צמוד. בהתאם לכך, אנו משוכנעים, כי כשהרשות החוקרת תסיים את בדיקתה, יתברר שמרשיי פעלו כדין וכי לא דבק בהם רבב.  אוסיף, כי נושאי המשרה שיתפו פעולה בחקירה, שוחררו לבתיהם עם תום חקירתם, ללא כל מגבלה ביחס לתפקידיהם בחברה הציבורית״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני צים מרכזי קניותרני ציםפסגותיניב בנדרהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...