"חשד למתן שירותי זנות": צו סגירה לנכס בחולון בגין שימוש חורג

ביהמ"ש המחוזי אישרר צו סגירה שהוציאה העירייה לבתי העסק "שעה של שקט בע"מ" ו-"וואו ספא" שטענו כי הם עונים להגדרת "מלונאות" - בעוד שהנכס מיועד לתעשייה

שיתוף הכתבה
הנכס בחולון הנכס בחולון

בית המשפט המחוזי בת"א דחה לאחרונה את ערעורם של בעלי נכס מחולון שחויבו ע"י העירייה לסגור עסק בשל שימוש אסור במקרקעין. הבעלים הפעילו במקום עסק להשכרת חדרים לפי שעה ו/או ספא, בנכס שייעודו הוא לתעשייה בלבד. הבעלים הפעילו במקום שני עסקים תחת השמות "שעה של שקט בע"מ" ו-"וואו ספא" – ונשאיר לפרשנות הקוראים את מה שהלך שם. בבית המשפט הבעלים של הנכס טענו כי "אלמלא החשד המופרך למתן שרותי זנות בבית העסק, צו הסגירה כלל לא היה ניתן.

לפני מספר חודשים עיריית חולון (הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון) הוציאה לבית העסק צו סגירה שיפוטי בעקבות שימוש חורג שנעשה בנכס מהיתר הבנייה ומהתב"ע שקובעת לו סיווג של "בית מלאכה מסוג תעשייה" בלבד, והצו אושר ע"י ביהמ"ש לעניינים מינהליים בחולון. 

בעלי הנכס הגישו ערעור על החלטה זו וביקשו לעכב את ביצוע סגירת העסק, בטענה כי העסק שלהם נכלל תחת הגדרת "מלונאות" שכלולה בייעודי הקרקע האפשריים בתב"ע שחלה על אזור זה. שופטת ביהמ"ש המחוזי מרים סוקולוב דחתה את הערעור וקבעה כי השימוש להשכרת חדרים לפי שעה ו/או ספא אינו יכול להיכלל בהגדרת "מלונאות", בוודאי לא כאשר היתר הבנייה לנכס עצמו ייעד אותו לתעשייה. 

אחד מעדי ההגנה אף הודה בבית המשפט כי הוא קיבל על עצמו להגיש בקשה להיתר לשימוש חורג מתעשייה לספא, והשופטת ציינה כי עדות זו מלמדת כי בעלי הנכס עצמם הבינו כי השימוש שהם עושים בנכס הינו שימוש אסור.

המערערים טענון בבית המשפט נגד העירייה על אכיפה בררנית, חוסר הגינות וחוסר תום לב קיצוני– וגם טיעונים אלו נדחו ע"י השופטת שאמרה כי הם הועלו באופן סתמי לחלוטין ללא כל בסיס ראייתי. הם טענו עוד כי מדובר בעסק הפועל ללא הפרעה או סיכון ואין כל דחיפות להוצאת צו הסגירה. כן טענו כי השימוש שנעשה בנכס אינו דורש היתר לשימוש חורג כי הוא דווקא כן תואם לתב"ע. 

לסיכום, השופטת דחתה כאמור את הערעור של בעלי הנכס ואישררה את צו הסגירה לעסק. תהליך איתור המידע, איסופו ובניית התשתית העובדתית לבקשת צו סגירה נעשו בשיתוף פעולה שבין הפיקוח על הבנייה והפיקוח העירוני בעיריית חולון לבין משטרת ישראל. (עפמ"ק 60557-12-18)

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית חולוןשימוש חורגבית המשפט המחוזיתב"ע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...