איכילוב יפתח שלוחה בראשל"צ בהשקעה ראשונית של 94.4 מיליון שקל

העירייה החליטה להקצות 5 דונמים משטח המיועד למבני ציבור להקמת מערך תמיכה קדמי של בית החולים, שיכלול בשלב א' שלו, בין היתר, מיון קדמי, חדרי אשפוז וניתוח ומרפאות. סך הבנייה תהיה בהיקף של 50.7 אלף מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיה של השלוחה של איכילוב בראשון לציון (אוקא אדריכלים-אורית ווילנברג וקרן ידווב)הדמיה של השלוחה של איכילוב בראשון לציון (אוקא אדריכלים-אורית ווילנברג וקרן ידווב)

ועדת ההקצאות של עיריית ראשון לציון החליטה להקצות 5 דונמים משטח המיועד למבני ציבור (שטח חום) בדרום-מערב העיר, לטובת הקמת סניף (או מערך תמיכה קדמי) של בית החולים איכילוב, במתחם האלף. זאת לאחר שהמרכז הרפואי הגיש השבוע לעיריית ראשון לציון בקשה להקצאת שטח להקמת שלוחה של בית החולים. בניית המערך היא בהיקף של כ-20 אלף מ"ר. עלות הקמת שלב א' של הפרויקט מוערכת ב-94.4 מיליון שקל. שלב ב' עדיין לא סופי. המתחם ממוקם ליד המכללה למנהל בעיר, בין הרחובות שדרות יצחק רבין והנרי קיסינג'ר
 
לפי התוכנית, בית החולים אמור להיבנות בשני שלבים: בשלב הראשון, בקומה 1- יוקמו חניון ומחלקות דיאליזה או אנגיו (רדיולוגיה פולשנית),וחדרי ניתוח ואשפוז (24 שעות). בקומה אפס יהיו מחלקות רווחה, מיון קדמי ומרפאו. בקומה ראשונה תהיה מעטפת בלבד, שתאפשר המשך בנייה עתידי
 
קומות אלה ייבנו מיד בשטח של כ-10,400 מ"ר. עיריית ראשון לציון התנתה את האישור בכך שהתאגיד של בית החולים יציג מימון עצמי של לפחות 66.08 מיליון שקל לבניית שלב זה (כ-70% מסך המימון לשלב זה),והיתרה בשלב מאוחר יותר, במימון מלא של איכלוב. בשלב השני של שלב א' ייבנה עוד מבנה של שש קומות, בשטח של כ-14.8 אלף מ"ר. בסך הכל מתוכננת בנייה של כ-25.2 אלף מ"ר בשלב א'.
 
בשלב ב' ייבנה מבנה מתוכנן שיהיה עם עד 15 קומות (כ-1,700 מ"ר לקומה) - סך הכל עוד 25.5 אלף מ"ר, בהתאם לאישור העירייה לבנייה בהיקף כולל של כ-50.7 אלף מ"ר – פרוגרמה לא סופית וניתנת לשינויים. מערך כזה של בית חולים במערב העיר צפוי לתת מענה לצמיחה של העיר, עם תוספת של 100 אלף תושבים בחמש השנים הקרובות, להערכת העירייה.
 
מתחם האלף נמצא אזור דיונות החול ממערב לכביש איילון דרום (20),מדרום לשדרות רחבעם זאבי וממזרח לשדרות מרילנד. הוא מתפרש על פני כ-1,500 דונם, וכולל זכויות ל-1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ועוד כ-5,600 יחידות דיור. המתחם כבר קורם עור וגידים, והוא צפוי להיות ממתחמי עירוב השימושים הגדולים בארץ. במתחם מתוכננים גם 110 דונם של פארקים.  

באחרונה זכו ארבע חברות, בהן שי חי וצפריר וזוהר שרבט, בארבעה מתחמים בשטח כולל של 11 דונם, בצפון-מערב מתחם האלף. הן גברו על עשרות הצעות, וייבנו בסך הכל 262 דירות תמורת 258 מיליון שקל. בנוסף, בינואר חתמה פרשוקבסקי על עסקת קומבינציה במתחם בשווי 320 מיליון שקל.

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (רועי טפר)ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (רועי טפר)

לדברי ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, "מדובר בבשורה אדירה לתושבי ראשון לציון ותושבי האזור ככלל. בית חולים שייתן מענה רפואי לכל תושבי מערב העיר ובכלל ויאפשר גם הוספת מקומות תעסוקה ומענה רפואי להליכים שונים שיאפשרו לתושבים שלנו לקבל את כלל השירותים ליד הבית".
 
לדברי מנכ"ל מינהלת האלף, ראשון איילון, אגמים וצריפין, עדי ברוק, "מדובר בעוד צעד במימוש החזון של מטרופולין התעסוקה ועירוב השימושים במתחם האלף".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רז קינסטליךעדי ברוקראשון לציוןמתחם ה-1000בית החולים איכילוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...