בנק הפועלים מבקש כונס נכסים לפרויקט של רוטשטיין בקריית מלאכי

הבנק המלווה את פרויקט "כרמי הנדיב" שבו מחזיקה רוטשטיין ב-40% מבקש להפסיק הליווי ולמכור את הפרויקט עקב סכסוך בין רוטשטיין ושותפתה

שיתוף הכתבה
צילום אווירי קריית מלאכי צילום אווירי קריית מלאכי

בנק הפועלים, המלווה את פרויקט "כרמי הנדיב" של חברת רוטשטיין בקריית מלאכי, מבקש מינוי כונס נכסים לנכסי השותפות שמשועבדים אליו, על מנת שיפעל למכירת הפרויקט. זאת, בעקבות חשש של הבנק לכספו עקב סכסוך בין השותפים שמחזיקים במשותף במקרקעין. 

רוטשטיין הודיעה היום (ה') לבורסה בת"א כי הבנק המלווה הגיש בקשה לבית המשפט המחוזי בת"א לאכיפת שעבודים ולמינוי כונס נכסים קבוע מטעמו, שיפעל למימוש הבטוחות, לרבות המשכנתא והשעבודים על שלבי הפרויקט ולמעשה עצירת הליווי. פרויקט כרמי הנדיב משתרע על שטח של כ-525 דונם בחלקה הדרומי של קריית מלאכי, שבו ניתן להקים 3,000 דירות ועוד 100 צמודי קרקע, ושטחי משרדים ומסחר. שלבים א'-ג' בפרויקט משועבדים לבנק – כ-420 יחידות דיור. 

נסביר, כי בדצמבר 2018 התגלע סכסוך בין רוטשטיין ושותפה לפרויקט - הרב אשלג - ובסופו האחרון הגיש בקשה לפירוק השותפות. ב-7 בפברואר אף הוגשה בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים למינוי משקיף לשותפות.

מבקשת הכינוס עולה, כי יתרת חובותיה של השותפות שנקראת נחלת אש"ר לבנק מסתכמים ב-158 מיליון שקל, ועוד כ-154 מיליון שקל ערבויות חוק מכר לרוכשי הדירות. חלקה של רוטשטיין (באמצעות חברה בת) מתוך יתרת החובות הינו כ-40% בהתאם לשיעור אחזקתה בפרויקט. (סכומים אלה הינם סכומי ברוטו ואינם כוללים את יתרות העודפים הצפויים בשלבי ב'-ג' של הפרויקט).

להערכת רוטשטיין, נכון להיום שלב ב' צפוי להסתיים במהלך החודשיים הקרובים ושלב ג' צפוי להסתיים ברבעון השלישי של שנת 2019 ובהתאם צפויות להתבטל ערבויות חוק המכר. עוד להערכת החברה, יתרת העודפים הצפויה להתקבל משלבים ב'-ג' תעמוד על סך של כ-40 מיליון שקל וזאת לאחר פירעון אשראי בסך של כ-33 מיליון שקל אשר הועמד בגין השלבים. לאור האמור, להערכת הנהלת החברה יתרת חובה של השותפות לבנק המלווה לאחר השלמת ביצוע שלבים ב'-ג' צפויה לעמוד על כ-85 מיליון שקל, כשחלקה של רוטשטיין הוא 40% כאמור, כנגד שיעבוד יתרת הפרויקט ששוויה המוערך גבוה באופן מהותי מסכום החוב.

רוטשטיין דיווחה כי היא "בוחנת, למען הזהירות, חלופות שונות למקרה בו בקשתו של הבנק תתקבל על ידי בית המשפט, ובכלל זה התקשרות עם גורמים מממנים אשר הביעו הסכמה עקרונית להיכנס בנעליו של הבנק המלווה". עוד מוסרת רוטשטיין, כי "בקשת הכינוס הוגשה על ידי הבנק המלווה על רקע התנהלותו של השותף ולא מטעמים הנוגעים לפרויקט כשלעצמו. אין באמור לעיל בכדי לפגוע ביכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה לרבות למחזיקי אגרות החוב (סדרה ד') של החברה או בטיב והיקף הבטוחות".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רוטשטיין נדל"ןבנק הפועליםכונס נכסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...