בדרך לחתונה קונים בית: זוגות מאורסים יוכלו להשתתף בהגרלות לדיור מוזל

מועצת מקרקעי ישראל קבעה כי זוגות שנרשמו לנישואין או הגישו תצהיר על כוונתם להינשא בתוך שלושה חודשים, יוכלו לקבל תעודת זכאות להשתתף בהגרלות של משרד השיכון ורמ"י. עוד הוחלט על פתיחת מכרזי הרשמה והגרלה גם למשפרי דיור, ביישובים שבהם שווק היקף משמעותי של יחידות דיור לבנייה עצמית

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

מכרזים למשפרי דיור, תמריצים לרשויות מקומיות, הארכת הסכמי ביניים בקיבוצים ובשורה לזוגות מאורסים – רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה שורת החלטות מישיבת מועצת מקרקעי ישראל, ברשות שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף. 

ההחלטה הראשונה שפורסמה היא תקדימית, והיא קובעת שזוגות שנרשמו לנישואין או הגישו תצהיר על כוונתם להינשא בתוך שלושה חודשים, יוכלו לקבל תעודת זכאות להשתתף בהגרלות   משרד הבינוי והשיכון ורמ"י לדיור מוזל כתא משפחתי. החלטה כפופה לכך שרישום הנישואים ישתכלל לכדי נישואים, והזוג ימציא תעודת נישואים קודם למימוש הזכייה.

החלטה נוספת של המועצה, היא פתיחת מכרזי הרשמה והגרלה גם למשפרי דיור, ביישובים שבהם שווק היקף משמעותי של יחידות דיור לבנייה עצמית. רמ"י אישרה בישיבה היום שהנהלתה תוכל לקבוע שמגרשי הרשמה והגרלה המיועדים לבנייה צמודת קרקע, שבהם ערך הקרקע קבוע, יוגרלו לחסרי דיור ולמי שאינם חסרי דיור, ללא מתן קדימות למי מהם ביישובים שבהם יש היקף משמעותי של יחידות דיור לשיווק.

בנוסף, אושרה בישיבה הארכת פרק משנה בהחלטות מועצת מקרקעי ישראל, המאפשר מתן תמריץ לרשויות מקומיות לבצע שינוי ייעוד קרקע לצורכי ציבור, למטרת עירוב שימושים מגורים ומבנה ציבור. הארכה תינתן עד 31 לדצמבר 2024, ומטרתה לעודד רשויות מקומיות לאמץ מתכונת של עירוב שימושים, כדי להביא לניצול מיטבי של הקרקע לצורכי ציבור.

עוד הסכם שהוארך הוא הסכם הביניים בקיבוצים, שמאפשר בנייה חדשה והרחבת בתים קיימים. המועצה אישרה הארכה נוספת להסדר הביניים בקיבוצים, המאפשר לחברים חדשים לבנות או לשפץ בתים קודם להשלמת עסקת השיוך, וזאת עד 21 לדצמבר 2023. במסגרת ההחלטה עודכנו סכומי הערבויות הנדרשים להפקדה במסגרת ההסדר לכ-75 אלף שקל באזור עדיפות ב', ול-250 אלף שקל באזורים ללא עדיפות לאומית. באזור עדיפות לאומית ובקו עימות אין שינוי בהחלטה, ולא תידרש ערבות.

ולסיום, המועצה אישרה כי כדי להמשיך להפעיל את הסכמי הגג עם רשויות מקומיות, ייכללו במניין יחידות הדיור גם אלה ששווקו ב-12 החודשים האחרונים לפני החתימה על הסכם הגג, וכי ההסדרים הנוגעים לתוספת הוצאות פיתוח יחולו גם על הסכמים שנחתמו 18 חודשים לפני מועד החתימה על הסכם הגג. אלה יקוזזו מיחידות הדיור שישווקו לאחר החתימה. הסכם זה יחול עד 31 לדצמבר 2024.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יצחק גולדקנופףמועצת מקרקעי ישראלרמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...